miercuri, 8 septembrie 2010

L'Amante

Am revazut de curand un film care m-a tulburat...m-a facut sa simt acelasi nod in gat ca si la prima vizionare...
L'Amante...
Avand la baza roamanul autobiografic al Margueritei Duras,filmul deapana intr-un crescendo fierbinte, povestea de dragoste dintre o adolescenta in varsta de 15 ani si un barbat -mai degraba-un tanar matur...
Poate parea banala, doar ca aceasta intamplare isi are locul in Indochina anului 1929,fata este o alba saraca dar cu un suflet visator si o minte curioasa iar el este chinez,bogat si pe punctul de a se casatori...o casatorie aranjata cum se obisnuia la vremea aceea.
Atractia si pasiunea pune semnul egal intre ei...pentru un timp...
Daca la inceput ea este doar un obiect al dorintei arzatoare a iubitului sau, tanara fata....aceasta non-Lolita, incepe sa descopere placerea si iubirea ceea ce duce la o inversare a centrilor de putere....dar...conteaza cine detine puterea atunci cand iubesti?
Iubirea...adevarata iubire....doare....pentru ca,de multe ori si fericirea doare....
Nu este o poveste cu un final fericit...nici nu ar fi fost posibil....
Este doar o altfel de poveste de dragoste....fierbinte,frumoasa chiar si in scenele de nuditate sau mai ales in scenele de nuditate pentru ca,in acest film...nuditatea nu inseamna goliciune....inseamna o impletire fireasca....inseamna descoperire....
Descoperindu-si mai intai trupurile....privirile....atingerile...respiratia....au descoperit ceva mai mult....ca acele trupuri sunt locuite...ele au si sufllet...
Chiar daca sufletul este intangibil....el doare cel mai tare....si durerea lui e cea mai adanca.....



Mi-ar placea sa priviti si voi acest film daca nu ati facut-o pana acum....
Dar sa nu o faceti singuri....pentru ca la sfarsit....e bine sa simti ca exista cineva care te poate strange in brate....
Cu totii meritam sa iubim si sa fim iubiti....asumandu-ne durerea sau....obisnuinta....









26 de comentarii:

  1. Mulţumesc pentru recomandare! O să îl caut...

    RăspundețiȘtergere
  2. Costea : m-as bucura sa o faci si mi-ar placea sa aflu dupa aceea parerea ta :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce delicatesa: "un suflet visator si o minte curioasa"
    hmm...ce echivoc: "inversare a centrilor de putere"
    dapdv sa intelegem ca seductia a bulversat puterea...(sau viceversa:))...si EA devenind atragatoare?
    El era un mic ponta sau ce:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Joker : tu iti creezi propria imagine legat de ceea ce ai citit...vazut....ascultat :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-am creato! Acum o supun doar ludicului:)
    Nu stiu insa cui? Particular, national sau universal:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Joker : ce sa-ti spun? ia-le pe rand :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa stii ca o sa fie chiar interesant. Am exemple apropiate mie...auzite dar si inflorite de altii, care probabil au incercat sa se dedea "modelului" si nu le-au iesit...jocurile prea-serioase de altfel:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Am vazut filmul... pe parcurs m-a captivat si pot spune ca mi-a placut pentru ca m-a rupt un timp din cotidian.Interesant finalul postarii tale,este un mod grijuliu de a comunica :)

    RăspundețiȘtergere
  9. dmd : da...dragostea este captivanta....

    RăspundețiȘtergere
  10. interesant filmul.cati dintre noi ar recunoaste ca au o amanta?:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Filmul e frumos. Imi place cum l-ai prezentat. Cu caldura. Da, avem suflete. E bine cand le mai simtim.

    RăspundețiȘtergere
  12. capuldemetal : nu stiu daca aceasta recunoastere este atat de importanta...important este ce simti...si in functie de asta daca pastrezi sau renunti la statutul de amant/amanta....

    RăspundețiȘtergere
  13. Dreamer :da...avem suflete...si filmul ne aminteste asta dureros de frumos....

    RăspundețiȘtergere
  14. Pentru a vedea filmul, trebuie sa il chem pe amantul meu langa mine... sa ma imbratiseze la final ... Mi se potriveste titlul :) Povestea nu stiu inca :)

    RăspundețiȘtergere
  15. of topic: am vazut ca una dintre cartile tale preferate e Trei camarazi!!! caut cartea asta sa o cumpar. daca o vezi pe undeva, da-mi de stire, pls!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. ontpic: filmul este genial! il revad frecvent si totdeauna ma surprinde profund. e un film de capatai, din punctul meu de vedere. concentrat in simbolistica sufletului filmul evoca momente extreme ale complexului fenomen "iubire". acea iubire reala, care doare, raneste dar implineste lasand totusi un gust amar...

    RăspundețiȘtergere
  17. Lacrimi...: sunt sigura ca tu ai alta...poveste :)
    dar la fel de sigura sunt ca exista un punct comun...pasiunea si acea chimie numita iubire...dragoste...fluturi la stomac si alte o mie de chestii :)

    RăspundețiȘtergere
  18. The Shadow : dulce-amarui as zice...
    am o slabiciune pentru acest...gust...recunosc :)
    observ ca mai avem in comun o prefereinta in materie de carti :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Ai scris atât de frumos despre film... L-am văzut si mi-a plăcut teribil. Cred că mi-a lăsat urme în memoria afectivă, iar acum l-am retrăit. :)

    RăspundețiȘtergere
  20. dap, de fapt asa este. dulcele creaza totul iar TOT-ul creaza dulcele! dar, in final, acest ToT, daca se termina (si in cazul nostru s-a terminat) lasa acel gust amar... e o simbioza a celor doua gusturi. unul fara celalalt nu poate exista!

    RăspundețiȘtergere
  21. zorro : se pare ca urmele nu au fost sterse de timp :)
    daca ti-am readus amitiri placute...e perfect :)

    RăspundețiȘtergere
  22. The Shadow : da...imbinarea celor doua gusturi e tulburatoare...e un fel de afrodisiac atunci cand iubesti...disocierea lor e mai dureroasa...
    si gandul mi-a fugit putin la dulceata de cirese amare :)

    RăspundețiȘtergere
  23. m-ati facut curioasa... mmm :) abia astept sa il vad.sper sa il gasesc, si da, ma intorc sa spun ce impresie mi-a lasat.

    RăspundețiȘtergere
  24. sper sa o faci...o sa vezi ca a meritat sa fii...curioasa :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Superb filmul, l-am vazut cu ceva ani in urma si m-a impresionat..Definitia pasiunii as spune. Plin de incarcatura erotica, mi-a ramas in minte scena din masina..in care isi ating doar mainile. :)

    RăspundețiȘtergere
  26. fly2sky :scena din masina...acea atingere atat de inceata....privirea fiecaruia in alta directie...dar atingerea aceea...inceputul....impletirea...nu stiu ce poate fi mai tulburator...cand te indragostesti...

    RăspundețiȘtergere