sâmbătă, 1 ianuarie 2011

Cantecul Catelei - Serghei Esenin

Spre ziua, sub capita de secara,
Pe auriul snopilor plecati,
Cateaua, in vifornita de-afara,
Fatase sapte catelusi roscati.

Pana-n amurg, veghind incovoiata
I-a rasfatat, lingandu-i nentrerupt.
Si se topea ninsoarea spulberata
Pe fierbinteala pantecului supt.

Iar seara, cand gainile s-aseaza
Stapanul casei a iesit posac
Si unde mama palpaia de groaza
El pe toti sapte i-a bagat in sac.

In urma lui, fugind dupa desaga
Cateaua da-n nametii de pe drum
Rapindu-i puii, apa din viroaga
Scancea curgand sub botul ei acum.

Nu mai conteaza ce m-a facut azi sa-mi amintesc aceasta poezie a lui Esenin....uneori neputinta este mai mult decat dureroasa...

11 comentarii:

  1. Asta simtim atunci cand ne este rapit ce avem mai drag. O durere care nu trece, oricat ar spune unii!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sper să fii bine şi să ai puterea de a trece peste probleme...., îţi trimit un zâmbet să te înveselească puţin... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Costea: stiu ca ai un suflet cald...
    multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca am fost gresit inteles...Esenin este poetul meu preferat...de aceea...

    RăspundețiȘtergere
  5. dmd : am inteles :)
    tu stii ca eu nu am poeti preferati...am doar poezii preferate si aaceasta e una dintr ele chiar daca este atat de sfasaietoare...eu asa o simt cel putin....

    RăspundețiȘtergere
  6. Mujici prosti!:)))

    Pandhora, copila draga, mai ai cutia aceea? :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. DUMNEZEU : cum altfel?? ce-as fi eu fara ea? :))
    capacul cutiei ridicat a ramas si eu tot curioasa...dar plina de speranta :)

    RăspundețiȘtergere
  8. mi-a placut. vezi ce incult pot sa fiu... sa nu fi citit Esenin... nu stiu de ce am evitat mereu... nu stiam ce pierd... multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. tu26dor :si eu am citit doar cateva poezii...
    cum spuneam si lui dmd eu nu am poeti preferati, am doar poezii preferate si asta este una dintre ele pentru ca exprima o durere atat de vie incat....de fiecare data cand o citesc ma doare sufletul...

    RăspundețiȘtergere