joi, 12 ianuarie 2012

Albastrul...de ce?


- Ideea uniformelor albastre de politie de astazi a avut ca punct de plecare Roma antica, unde aceasta culoare era purtata de catre functionarii publici.
- Culoarea albastra este preferata barbatilor.
- Albastru are o semnificatie biblica simbolizand harul ceresc. Fecioara Maria este adesea zugravita in haine albastre.
- In India, albastru este considerata o culoare ce aduce ghinion si este asociata cu doliul.
- 8% din populatia lumii are ochii albastri.
- Periutele de dinti cele mai vandute au culoarea albastra.
- Tantarii sunt atrasi de culoarea albastra de doua ori mai mult decat orice alta culoare.
- Pasarile nu pot vedea culoarea albastra, bufnitele sunt singurele pasari care o pot distinge.
- Albastru este adesea folosit pentru a decora birourile, deoarece cercetarile au aratat ca oamenii sunt mai productivi in camere albastre....

37 de comentarii:

  1. 1. Am vazut o data un documentar despre un trib din Africa ai carui membri nu au capacitatea sa distinga culoarea albastra, in limba lor neexistand nici cuvant pt culoarea "albastru", ei zicand ca cerul, de ex e "alb".

    2. Exista clustere de oameni cu daltonisme specifice in diverse parti din lume unde caracteristica s-a si transmis si pastrat genetic din motive de izolare fata de lumea exterioara si posibil amestec corectiv cu alte gene, printre care si prin India.

    3. Interesanta chestia re ca in India nu e placuta culoarea albastra plus ca ea este o culoare considerata preferata de barbati, nu stiam, plus ca imi confirma o ipoteza pe care o formulasem recent sub o anecdota/basm de spiritualitate indiana de pe un alt blog re impotenta figurativa a barbatilor indieni vs cea a femeilor indiene, de unde si niste chestii sadice oedipale de la tati catre fii lor indieni...care desigur a dus la indignarea stapanului blogului respectiv, (care nici macar nu era de origine indiana, ci romaneasca get beget, deci habar nu am de ce s-o fi suparat, ca nu pot sa inteleg de ce o fi asa de populara inca India intre romani si inca la nivel spiritual, ca doar nu avem nici in clin nici in maneca cu ei din punct de vedere cultural, si nici asa de sarcai nu mai suntem)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rudolph A.: interesant ce spui tu despre Africa...nu stiam...
      despre ce blog este vorba...m-ai facut curioasa :)
      da...India...este atat de amalgamata in trairile religioase ale cetatenilor ei incat are efectul unui magnet pentru intreaga lume....pe mine ma sperie mizeria teribila in care traieste marea majoritate a populatiei si mai ales conditia femeii la ei...bine...asta nu este valabil doar pentru India...
      de ce e populara India la noi?pai la cate telenovele indiene se difuzeaza la noi :)))

      Ștergere
  2. cred ca am trait vreo viata anterioara prin india :)...

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant, Pandhora...foarte interesant.
    Ce straniu totuşi...că păsările, tocmai ele, nu pot vedea culoarea aceasta minunată.
    Mulţumim pentru info :) O zi frumoasă îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oana: m-am intrebat si eu...ciudat,nu?
      frumoasa sa-ti fie ziua :)
      pup Oana

      Ștergere
  4. Interesant!
    Mie-mi place foarte mult albastrul, dar n-aş putea să explic de ce. Atât de mult îmi place, încât, uneori, mă identific cu această culoare.
    Efectiv, mă simt... albastră.
    :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iris: nu degeaba iti spune Andrei "fata albastra"...stie el ce stie :)

      Ștergere
  5. Deşi uneori sunt momente în care văd...albastru în faţa ochilor, imaginea de mai sus a albastrului căzând în falduri mă linişteşte şi mă poartă cu gândul spre ..."Un albastru infinit" de cer şi de mare întinsă şi necuprinsă...în care să te pierzi..."Anywhere out of this world"...Nu-i aşa că am dreptate ?! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marco Polo: si eu simt de multe ori la fel :)

      Ștergere
    2. Uitasem de "Frunză verde de albastru" de Nichita Stănescu. GENIAL! GENIAL! GENIAL!
      http://agonia.ro/index.php/poetry/39061/Frunz%C4%83_verde_de_albastru

      Ștergere
    3. Marco Polo: nu o mai citisem de mult...imi e tare drag Nichita...multumesc :)

      Ștergere
  6. Soll: pe mine m-a uimit albastrul pentru decorarea birourilor....noi nu avem nimic albastru :)

    RăspundețiȘtergere
  7. culoarea albastra este o culoare frumoasa :)

    RăspundețiȘtergere
  8. :) interesante informatii....fac parte din cei 8 la suta, am lucrat in birou albastru si este o culoare pe care o port cu placere oricand. acum inteleg de ce ma piscau tantarii:))))

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte interesant.. n-am nimic albastru in birou! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Bună scumpo!
    Interesant articolul dar trebuie să
    recunos că albastrul este culoarea mea
    preferata!
    O zi senină îți doresc!
    Te îmbrățișez cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
  11. *ELENA*: ma bucur ca este asa :)
    pup si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Pentru ca e culoarea mea preferata!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cate secrete ascunde culoarea albastra!
    Mie-mi place cerul cand e albastru si...ochii albastri :)
    Biroul de acasa e...culoarea piersicii,acolo invata baietii si mai lucrez eu ,seara tarziu.:)

    RăspundețiȘtergere
  14. Acum stiu eu de ce sunt atat de..."creativa" in bucatarie:),faianta si gresia sunt ...albastre.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. angi: e clar...se pare ca secretele "albastre" au fost desconspirate :))

      Ștergere
  15. Interesant articol.Albastrul alaturi de verde sunt culorile mele preferate.O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  16. Şi mie îmi place albastrul, este culoarea mea preferată.
    Cât despre India..., a fost un bun prieten de-al meu la o expoziţie acolo, a stat vreo zece zile (în New Delhi). A zis că nu mai calcă pe-acolo neam de neamul lui! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Max Peter: India ma sperie cum ii spuneam si lui Rudolph A. asa ca il inteleg pe prietenul tau :D

      Ștergere
  17. Marian Simionica: acestea sunt si preferatele mele dar in ordine inversa :)

    RăspundețiȘtergere
  18. m-am întrebat de multe ori, oare de ce iubesc eu albastrul si toate nuantele ce deriva din albastru? hm... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. CARMEN: la cat esti tu de eficienta am o mare banuiala ca biroul tau are mult albastru :))

      Ștergere
  19. Sa mai adaug un albastru, " Marele albastru " ... marea ...
    Si numai bufnita e norocoasa dintre pasari ? Tot nu vede mult albastru, ca zboara noaptea ..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DANI: "Marele albastru" este si titlul unui extraordinar film in regia lui Luc Besson in care marea este personajul principal...personaj minunat de albastru :)

      Ștergere
  20. Sunt echipe de fotbal - FC Porto, Chelsea, Craiova etc - care au echipamentul de joc albastru...

    RăspundețiȘtergere