duminică, 15 ianuarie 2012

Life in Pictures - Emin si Momoti


Momoți,

Scrisoarea de la 5 am primit-o în 7. Te rog să-mi spui dacă primești regulat scrisorile mele, căci și mie îmi vine ideea să le numerotez ca vestita femee din romanul francez. În scrisoarea de ieri, preocupat de gelozie, am uitat să-ți zic că tu ești Momoți a mea - numai a mea, că ești gingașă ca un crin și albă ca și el, dar nu așa de cuminte.

Titus îmi propune să-mi editez versurile și am și luat de la el volumul 1870-71 din "Convorbiri" unde stau "Venere și Madonă" și "Epigonii". Vai Muți, ce greșeli de ritm și rimă, câte nonsensuri, ce cuvinte stranii! E oare cu putință a le mai corija, a face ceva din ele? Mai nu cred, dar în sfârșit să cercăm.

De-ai fi aici te-aș pupa! Dar așa să pup în vânt? Căci tu ești începutul și sfârșitul vieții mele, cu tine se-ncepe și se-nchee gândul meu, al

lui

Emin

7 fevruarie 1882

Mai multe gasiti la Costin Comba.



47 de comentarii:

  1. Super postare și frumoasă aducere aminte a evenimentului!
    ...și cu ocazia asta am putut și eu posta,în sfârșit,un comentariu pe blogul tău :)!

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant la postari mai vechi tot nu pot intra !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. tu1074: multumesc :)
    dragostea pe care i-a purtat-o Veronicai Miclea i-a marcat viata lui Eminescu...

    ma bucur ca ai reusit sa postezi din nou...nu inteleg de ce nu poti intra pe celelalte...

    RăspundețiȘtergere
  4. Numai doi oameni atat de generosi sufleteste meritau o astfel de iubire!

    RăspundețiȘtergere
  5. Bună scumpo!
    Îți mulțumesc că ai amintit de
    scrisorile Luceafărului!
    Mi-au plăcut,îmi plac și le
    recitesc cu mare plăcere!
    O duminică frumoasă să ai!
    Cu mare drag te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. *ELENA*: cu mult drag :)
      te imbratisez si eu...o duminica frumoasa iti doresc la randul meu :)

      Ștergere
  6. imi plac scrisorile de altadata...sunt o nota vie a emotivitatii omenesti.
    sa ai o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Răspunsuri
    1. Doru:da...el atat de frumos...cu suflet de poet si trup de om care i-a adus atat de multa durere...

      Ștergere
  8. erys: si mie...pentru mine sunt un fel de "cutie a Pandorei" intr-un sens putin altfel...cel mai mult imi plac scrisorile de dragoste...acest sentiment a ars si a durut la fel de mult in toate timpurile...

    RăspundețiȘtergere
  9. Răspunsuri
    1. Pardău Ciprian: multumesc :)
      o duminica perfecta iti doresc la randul meu :)

      Ștergere
  10. Un fragment frumos din viltoarea a doua vieti ce s-au stins de mult, dar care noua ne-au lasat o poveste romantica frumoasa despre care mai vorbim si acum, dupa mai mult de 100 de ani de la disparitia lor.
    Veronica cea frumoasa ca un crin, dar nu chiar atat de cuminte :).
    Frumoasa alegere pentru astazi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela: cata dragoste se ascunde in aceste cuvinte...arzatoare dragoste...
      dupa moartea lui...si ea a pus punct vietii ei...
      ce iubire poate fi mai mare?

      Ștergere
  11. Scrisori ... fermecatoare, purtind un strop din spiritul lui si imaginea alba si delicata a femeii iubite ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DANI: dragoste,dor,gelozie...in spatele talentului si al frumusetii au fost doar un barbat si o femeie indragostiti mult mult de tot unul de celalat...

      Ștergere
  12. o iubire ramasa vie peste veacuri; o iubire ce a intensificat talentul literar al celor doua suflete sensibile.
    apreciez mult ideea acestei postari la Life in pictures!
    îmbratisari calde din Bavaria ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. CARMEN: multumesc Carmen pentru aprecieri :)
      te imbratisez si eu cu acelasi drag >:D<

      Ștergere
  13. Ce bine-mi pare că măcar pe bloguri îşi mai aduce lumea aminte de Eminescu şi de muza sa! Zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
  14. Tiberiu: exact la lucrul asta ma gandeam si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Eminescu a fermecat copii, adolescenti, persoane mature si batrani din orice colt al lumii, dovada in acest sens stau nemuritoarele sale scrieri. Ne aducem aminte cu placere cum citeam capadopere literare care au conturat cu mai multa precizie universul adolescentin al fiecaruia dintre noi.
    O duminica frumoasa îti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  16. IULISA: frumos portret ai facut Eminescului nostru...multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Sarut mana cu respect!
    O vie marturie a trecutului nostru literar este reprezentata de poetul national al tuturor romanilor: Mihai Eminescu. Ca in fiecare an, 15 ianuarie este un prilej de reamintire a ceea ce a insemnat lirica, proza si publicistica eminesciana.
    Oare cati mai citim poeziile lui Eminescu in lumea asta avida dupa senzational !?!?
    Frumoasa sa fie duminica ta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SoriN: o intrebare la care raspunsul ar fi pentru cei mai multi dintre noi...mai deloc...
      mi-as dori sa gresesc in presupunerea mea...
      multumesc pentru cuvintele tale calde care ne reamintesc ceea ce nu ar trbui sa uitam atat de usor...ca il avem pe EMINESCU...
      o zi minunata iti doresc cu tot dragul...te imbratisez >:D<

      Ștergere
  18. parca simti puterea sentimentelor care razbate dincolo de timpuri...inspirata ai fost...alta fata a omului Eminescu :)

    duminica faina :)

    RăspundețiȘtergere
  19. binevenită postarea ta, care ne aduce în faţa ochilor şi o altă latură a celui care a fost Eminescu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Călin :)
      asa cum ii spuneam si rokssanei am vrut ca azi sa fie vizibil si barbatul,omul,indragostitul Eminescu...

      Ștergere
  20. rokssana: multumesc :)
    da...mi-am dorit ca azi sa fie vazut si omul,barbatul, indragostitul Eminescu...

    RăspundețiȘtergere
  21. Sunt foarte interesante scrisorile, corespondentele din literatura noastra.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristi: este fascinant ce se afla in spatele imaginii marilor oameni,imagine pe care o cunoastem marea majoritate dintre noi...

      Ștergere
  22. Corespondenta dintre cei doi indragostiti celebri este fascinanta! Complimente pentru ideea de a-l sarbatori pe Eminescu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. LOLITA: este o zi cu adevarat importanta...macar azi sa ne amintim...
      multumesc pentru aprecieri :)

      Ștergere
  23. tare imi plac scrisorile de altadata...altele erau cuvintele folosite:). seara faina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. geanina: altele cuvintele,altul ritmul in care traiau oamenii...
      faina sa-ti fie si tie seara :)

      Ștergere
  24. Ce splendoare...splendida alegere!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Vera...stiam ca vei simti bucuria indragostitului Eminescu...

      Ștergere
  25. of, unde s-au dus barbatii acestia?

    RăspundețiȘtergere
  26. Ai observat că poeţii iubesc...altfel? Au ei o anume porţiune în camerele inimii din care curge dor, dragoste şi poezie.
    N-aş schimba cu nimic dragostea unui poet...
    Te pup, Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
  27. Frumoasa aducere aminte. Am postat si eu la mine pe blog, plina de amaraciune, doar cateva randuri despre Eminescu, pentru ca mai importante au fost ieri bataile de la Piata Universitatii.

    RăspundețiȘtergere
  28. Au fost doar doi oameni, ca mulţi alţii. Dar din dragostea lor, Mihai a dat naştere unor versuri fără egal!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Max Peter: un barbat si o femeie..si o dragoste...
      in urma lor au ramas poezii care ne tulbura si azi...

      Ștergere