marți, 24 ianuarie 2012

Ohhh...inghetata...


Chiar daca este iarna tot imi este pofta de inghetata...ma topesc dupa ea as spune...
Da...stiu...exista si un risc...se depune...dar imi asum riscul :)

Se spune ca cei care au descoperit deliciosul desert au fost europenii,adica italienii (de aceea se spune ca cea mai buna inghetata, faimoasagelata, se gaseste pe taramul cizmulitei) .Nero Claudius Caesar,imparatul Romei obisnuia sa manance fulgi de gheata cu pulpa de fructesi miere, insa tinea reteta sub strict secret, asadar dupa prabusireaimperiului roman, reteta s-a pierdut, ea reaparand dupa cateva secole.Acestia au fabricat-o la inceput din gheata adusa din munti, pisata sisuc de fructe.
Marco Polo a preluat ideea chinezilor de a folosi lapte ininghetata si a dus-o italienilor, care au stiut imediat cum sa combineingredientele in asa fel incat sa rezulte minunatia cremoasa siracoritoare de astazi.
Devine cel mai iubit desert al tuturor.
Mai apoi inghetata devine celebra si in Franta, acolo unde un bucatarfrancez experimenteaza si adauga laptelui inghetat, ciocolata saucapsune, largind astfel gama de arome.(www.cere.ro)

In concluzie,ce spuneti de o inghetata?
Sper ca am reusit sa va ispitesc...nu de alta dar nu vreau sa cred ca sunt singura pofticioasa :)

38 de comentarii:

  1. Mmmm, ce bun!
    Mai ales cu ciocolatăăăăăă....
    :)
    Ce aveţi, frate, cu mine azi?!
    :))
    Sorin mi-a făcut poftă de căpşuni, tu - de îngheţată. Şi nici n-am voie că mă doare gâtul şi-s răcită.

    RăspundețiȘtergere
  2. bine macar ca nu sunt singura in suferinta :))
    pup Blue...ai grija la gat dar sa stii ca uneori inghetata ajuta...cred :)

    RăspundețiȘtergere
  3. După cum ne spune la "METEO", cred că nu vom mai pofti multă vreme la..."îngheţată"...Să sperăm însă că, şi de data asta, fac ei ce fac doar să...îngheţe apele! :))
    P.S. Măcar de-ar îngheţa sub forma prietenoasă şi ispititoare din poze!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar cum nu suntem prea norocosi...ma indoiesc sa fie asa :)
      cum plec de la birou ma opresc sa-mi cumpar inghetata :)

      Ștergere
  4. Cum cuceresti o frigida? Cu inghetata !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. esti teribil :))
      noroc ca esti luat ca altfel ma indragosteam de tine :))

      Ștergere
    2. Nu sunt chiar luat ! Nici eu nu mai stiu , offff !

      Ștergere
    3. sigur ca te cred....in fond...toti "suntem putin luati" cum frumos zice Pittis :))

      Ștergere
  5. Este și după părerea mea cel mai popular și iubit desert !
    PS:sper că reușesc să trimt comentariul,că deja mă calcă pe nervi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. inghetata este una dintre slabiciunile mele...e adevarat ca am cam multe :))

      comentariul a aparut :)

      Ștergere
  6. Miammmmm....cea facuta in casa cu ingrediente proaspete e cea mai delicioasa. Preferata mea e cea de ciocolata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma crezi ca nu am facut niciodata inghetata facuta in casa?
      mi-ar palcea dar nu am curaj sa incerc sa fac :)

      Ștergere
  7. Că bine zici , ohhh îngheţata , ce contează că e iarnă de-a binelea de-acum , şi dacă mai e şi cu ciocolată , da , am salivat pe taste , nasol .
    Sii că tot veni vorba , când eram copil erau vânzători ambulanţi cu un cărucior ce aveau locul lor stabilit . Nici nu-ţi închipui câte tertipuri şi metode de-a face bunicii să-mi dea bani , am inventat . Şi-acum mi-e poftă de acea îngheţată , dar din păcate nu mai e.
    Mulţam , seară frumoasă !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si mie imi place inghetata de ciocolata si mai ales parfe-ul de alune...mmmm...
      eu zic sa fugi sa-ti iei o cutie cu inghetata :)

      Ștergere
  8. pandhora, draga mea, ma ispitesti cu adevarat! si eu mananc cu cea mai mare placere inghetata toata iarna, de fapt in toate anotimpurile, pentru ca racesc foarte rar...acum, doar ce am preparat o sarlota din aceea clasica, batranesca, insa mai bine faceam o inghetata...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mereu exista o data viitoare :))
      sa o mananci cu placere...si sa ne dai reteta :)

      Ștergere
  9. Nu esti singura. Tocmai mi-am luat si eu una din congelator- eu mereu am inghetata in casa; nu arata asa bine ca cele din fotografiile tale, dar, la vreme de seceta...
    O seara minunata sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  10. :) mare dreptate ai ....inghetata dpmdv e binevenit oricand....chiar si in creerii iernii! intradevar inghetata italiana e tare buna...:) acum ca ai adus vorba...te invit la vara la o inghetata:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ahhh...ispititoareo...nici nu imi trebuie mult ca sa spun da :)

      Ștergere
  11. vreau si iooooooooooooooo inghetataaaaa

    RăspundețiȘtergere
  12. Inghetata e preferata lui Mark.Acum nu-mi cere ca-i iarna,dar nu peste mult timp iar incepe...:)
    Sincer ,la ce imagini ai postat nici eu n-as rezista:).
    Seara dulce si ne'"nghetata"!.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in acest caz ai un baiat tare rabdator...merita sa-l recompensezi cu o...inghetata :))
      dulce sa-ti fie si tie seara...si data viitoare ofera-i lui Mark o inghetata din partea mea :)

      Ștergere
  13. Mai intaiiii... am ramas pe imagini. La "doi" am luat inghetata din frigider , am imbunatatit-o cu ceva ciocolata ...si-abia la "trei" am citit informatia ta .

    Multumesc ! >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bravo...imi place de tine...exact as fi facut si eu in locul tau :)
      o seara dulce iti doresc >:D<

      Ștergere
  14. Un blog superb care ma face sa trec pe aici aproape in fiecare zi(chiar daca nu comentez),dar acum pur si simplu mi se face rau.De ce? Pai tocmai vin dintr-un supermarket,si nu ma pus bunul Dumnezeu sa-mi iau o inghetata si acum ma dau de ceasul mortii.In consecinta(cateodata) blogul dumneavoastra dauneaza grav(zic eu...) pofticiosilor.O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc pentru aprecieri :)
      sper ca data viitoare sa acorzi inghetatei atentia cuvenita si sa ne spui si noua care este preferata ta...eu una sunt taree curioasa :)

      as prefera sa ne tutuim daca nu te deranjeaza...e un mod mult mai placut de a interactiona :)

      Ștergere
  15. Dulce-acrisor,fructe de padure si lamaie cu vanilie sau fistic.Scrisesem mult mai multe dar sa ianterupt curentul si nu am apucat sa postez.Dar voi reveni...

    RăspundețiȘtergere
  16. mmm...fructele de padure imi plac mult...dar si inghetata de fistic :)
    te mai astept :)

    RăspundețiȘtergere
  17. De ce să ne lăudăm cu slăbiciunile
    ?!!! :lol:
    Crezi că numai tu ai?
    Cred că toți trebuie să vorbească la plural...(inclusiv,sau mai ales eu! )

    RăspundețiȘtergere
  18. Răspunsuri
    1. Na vezi pandhoraa !!!!!!
      De slăbiciuni vorbeam eu și de plural !

      Ștergere
    2. de asta si spuneam ca esti adorabil :))

      Ștergere
  19. Pandhora, eu nu mai vorbesc cu tine, să știi!
    Treabă-i asta? Mă uit ca un cățel în ecran...la poze :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa stii ca pofta m-a facut sa va ispitesc si pe voi...recunosc :))

      Ștergere
  20. Şi mie îmi place, dar sunt obligat să mă cam feresc de ea. Iar când nu mai pot de poftă, o las să se topească puţin şi apoi o gust uşor. Mor după cea cu ciocolată, chiar dacă n-am voie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine ca poti rezista ispitei...oricum rezisti mult mai bine decat mine :))

      Ștergere