miercuri, 6 iunie 2012

Mircea Cartarescu - Cand ai nevoie de dragoste

când ai nevoie de dragoste nu ţi se dă dragoste.
când trebuie să iubeşti nu eşti iubit.
când eşti singur nu poţi să scapi de singurătate.
când eşti nefericit nu are sens să o spui.

când vrei să strângi în braţe nu ai pe cine.
când vrei să dai un telefon sunt toţi plecaţi.
când eşti la pământ cine se interesează de tine?
cui îi pasă? cui o să-i pese vreodată?

fii tu lângă mine, gândeşte-te la mine.
poartă-te tandru cu mine, nu mă chinui, nu mă face gelos,
nu mă părăsi, căci n-aş mai suporta încă o ruptură.
fii lângă mine, ţine cu mine.

înţelege-mă, iubeşte-mă, nu-mi trebuie partuze, nici conversaţie,
fii iubita mea permanentă.
hai să uităm regula jocului, să nu mai ştim că sexul e o junglă.
să ne ataşăm, să ajungem la echilibru.

dar nu sper nimic. nu primeşte dragoste
când ai nevoie de dragoste.
când trebuie să iubeşti nu eşti iubit.
când eşti la pamânt nici o femeie nu te cunoaşte.

31 de comentarii:

  1. E prea frumos spus, prea adevărat şi prea mult de...comentat! Mă rezum la a concluziona: că bine le mai zice! Şi cine are urechi de auzit... :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarat Marco...dincolo de insiruirea cadentata a cuvintelor gasim adevarul sentimentelor pe care le traim cu totii la un moment dat...
      cu totii iubim,speram,dezamagim sau suntem dezamagiti,suntem gelosi sau dam nastere la gelozii si atunci cand avem nevoie mai putin ne simtim singuri si parasaiti...probabil ca si asta ne face sa simtim ca suntem inca vii...

      Ștergere
  2. Adevarul cuprins in versuri.
    Foarte frumoasa poezia.
    Toate cele bune iti doresc, pandhora! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o citesc cam o data pe an ca sa-mi amintesc sa nu uit...
      multumesc Stefania pentru gandul bun :)

      Ștergere
  3. Ce i-ai raspuns lui Marco Polo... are la fel de mult miez precum și randurile lui Cartarescu.
    Poate ca asa simtim ca ...inca suntem.

    Imbratisari, Pandhoră!

    RăspundețiȘtergere
  4. Decât sa ai vreo deziluzie mai bine sa nu fii la pamânt!

    RăspundețiȘtergere
  5. ...mi-a placut!
    pe de alta parte, eu parca il cunosc :P. cu siguranta il cunosc :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu nu am reusit sa inteleg pana acuma de ce un scriitor considerat totusi un scriitor de fictiune larg regional european reputabil ca dl Cartarescu scrie articole de tip jurnalistic atat de proaste calitativ in Ev Zilei de stai sa te crucesti de cate ori apre unul.

    On topic, in legatura cu poezia sau textul poetic de mai sus, eu voiam sa comentez ca dupa parerea nea noi avem datoria sa iubim in continuu NU doar atunci cand avem anticiparea de a fi iubiti. Desigur, nu e vorba neaparat despre dragostea erotica ci si despre alte feluri de iubire, dar si referitor la dragostea erotica se spune in mod popular ca e bine sa o exersezi in continuu, ca sa nu uiti abilitatea, ("use it or lose it"), deci daca nu te iubeste unul, nu-i nimic, incerca cu altul, (desigur, la nivel matur consensual reciproc).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. datoria de a iubi continuu...ai spus-o chiar frumos si da,asa este...
      chiar daca "datorie" suna putin apasator este bine si frumos sa pui suflet chiar daca nu primesti ceea ce oferi...important e sa o faci :)

      Ștergere
  7. Poemul îl ştiam şi îmi place. Dar şi mai mult îmi place imaginea. Tristeţea din ochii tipului este impresionantă.

    Gata, fără iubire. Ce-i atâta iubire, dom'le?! Voi n-aţi observat că ce e prea mult strică?
    (Aşa zicea cineva, dându-mi în cap ca să renunţ la iubire.)
    :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da...exact...tristete dureroasa si parca resemnata...
      eu am impresia ca zambeste usor amintirii...
      imi plac mult fotografiile lui R.Maschke,sunt foarte expresive si are ca subiect in principal barbati...

      si tu ca o fatita rea nu si nu :))

      Ștergere
    2. Dimpotrivă, eu ca o fetiţă cuminte ce sunt,l-am ascultat.
      :)

      Ștergere
  8. Offtopic : Cu tot respectul http://www.claudiu-savu.info/2012/06/scriitori-ai-lumii-virtuale.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din pacate nu pot accesa pagina ta dar mai incerc :)
      multumesc de trecere,te mai astept...

      Ștergere
  9. Este atat de frumoasa, de trista si mai ales adevarata.

    RăspundețiȘtergere
  10. cat de adevarat si de trist.
    intotdeauna cand avem cel mai mare nevoie de cineva lipseste. oare de ce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca am reusi sa gasim un raspuns care sa ne multumeasca suferinta ar fi departe de noi...

      multumesc de vizita,te mai astept :)

      Ștergere
  11. Frumos.. mult adevar in cele scrise! :)
    Zi buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Diverse...da...asa este :)
      un inceput de w-end perfect iti doresc!

      Ștergere
  12. ”...când trebuie să iubeşti nu eşti iubit.
    când eşti la pamânt nici o femeie nu te cunoaşte.”
    Versuri sincere. Îmi place poetul, dar mai ales prozatorul Cărtărescu. Nostalgia, Rem, Visul...există un Cărtărescu pe care îl apreciez și îl citesc cu drag. Mă gândeam că tocmai a făcut la Bookfest recenzia cărții Eroticon, a unei prietene, prof. univ. la Cluj, un bun critic literar, acum recenzată de cel pe care-l admiră enorm. Și cred că era chiar ziua lui, el fiind născut de 1 Iunie! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiam aceste amanunte...
      nu l-am citit 100% pe Cartarescu dar atat cat am citi imi place poate pentru ca rezonez cu felul in care simte ceea ce scrie...

      Ștergere
  13. De citit si recitit...Profunzimea se prelinge ca o miere pe suflet...Mi-a placut!

    RăspundețiȘtergere
  14. fata din dafin7 iunie 2012 la 22:52

    Barbatii astia...daca nu-i mai cunosc femeile, atunci stiu ei de ce!:)
    Pentru ca femeile au o mare capacitate de a ierta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca oamenii au in general o mare capacitate de a ierta,atat barbatii cat si femeile...

      Ștergere
  15. Poetul, prozatorul trăitorul.....sau versurile? :)
    Păcat că în această viață nu pot exista profesori sau măcar îndrumători pentru triada: mister-taină-dragoste.
    Poezia de multe ori să înfrumusețeze ceea ce.. nu putem defini...Bine că unii trăiesc uneori și nu știu ce, iar alții nu trăiesc nimic și speră.:)))))
    ....
    Așa că Adevărul cărtărescian...există Dar...

    :)
    Zi frumoasă pandi..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate ca e asa cum spui si in fond de ce nu ar fi?
      "dar"-urile ne apartin :)

      frumoasa sa-ti fie si tie ziua J. :)

      Ștergere