joi, 27 noiembrie 2014

Reflexii in Oglinda - Gara Fluviala sau Palatul Navigatiei din Galati








Clădirea a fost ridicată după planurile arhitectului Petru Antonescu, discipol al renumitului Ion Mincu, care se remarcase, alături de Ştefan Burcuş, la proiectarea Catedralei "Sfântul Nicolae" din Galaţi (1906-1917), la proiectarea Palatului Primăriei Bucureşti (1906-1910) şi a Facultăţii de Drept din Bucureşti (1934-1936).
Decoraţiuni geometrice specifice artei populare româneşti împodobesc clădirea. Din cauza terenului loessoid, sensibil la umezire, Palatul Navigaţiei este susţinut pe piloni. Acoperişul clădirii este realizat într-un mod special, având şarpantă din lemn, şi învelitoare din ardezie, cu streaşină pe console şi căpriori executaţi din lemn de stejar. Edificiul este dominat de un turn.
În anul 2004, clădirea a fost introdusă pe Lista monumentelor istorice din judeţul Galaţi, sub numele Gara Fluvială Galaţi.
Palatul Navigaţiei din Galaţi este prima construcţie din România, la care s-a folosit un schelet monolit din beton armat. Este compus din parter şi două etaje. Partul a fost proiectat cu scopul de a găzdui sala de aşteptare, birourile şi amenajările care folosesc la serviciile de îmbarcare şi debarcare din staţia de călători.
Din Galaţi se efectuau în timpul sezonului cu vaporul următoarele curse de pasageri: Galaţi-Brăila, Galaţi-Sulina, Galaţi-Vâlcov, Galaţi-Chilia, Galaţi-Silistra, Galaţi-Turnu-Severin. De asemenea, se efectuau şi curse regulate de mărfuri şi colete: Galaţi-Turnu-Severin, Galaţi-Tulcea-Ismail-Chilia Veche.
În ceea ce priveşte etajul clădirii, aici urmau să se găsească birourile Direcţiunii Centrale a Serviciului N.F.R. din Galaţi, Inspectoratul general al Porturilor, Diviziile Serviciului Hidraulic pe Dunăre, de jos de Brăila şi Prut şi Oficiul Telegrafiei fără fir.
În prezent, clădirea adăposteşte mai multe instituţii, precum "Administraţia Porturilor Dunării Maritime" sau "Compania de Navigaţie Fluvială Română Navrom".


sursa: www.cesavezi.ro

mai multe gasiti la  SorinN

16 comentarii:

  1. hahaha...stii ca eu am copilarit in Galati, dar nu stiam istoria Garii Fluviale?! :)
    Am vizitat chiar si Catedrala ! :)
    Trebuie sa-mi fac timp sa trec pe acolo ca turist- fotograf! :)
    Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in cazul asta vom vedea foto deosebite, cu siguranta :)
      pup si eu!

      Ștergere
  2. Interesante informațiile!
    Iată că în unele gări opresc și vapoare! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. impresionant! faptul ca arhitectii si inginerii români din secolul 20 detineau tehnici inovatoare nu ma mira de loc, geniul românesc a fost recunoscut în numeroase rânduri pe plan mondial. Eu am trecut prin Galati dar niciodata nu am vizitat orasul. Câte am trecute pe lista "de vazut neaparat!" :)
    Un start in weekend lin si linistit! sunt sigura ca te bucuri sa fii acasa lânga dragul tau, sa în doftoricesti :) sanatate multa va doresc :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. romanii au lasat ceva in urma si cate ceva demn de admirat, atat in tara cat si in afara ei asa cum au facut si alte natii, suntem cel putin la fel de buni si avem minti cu care ne putem mandri :)
      am trecut prin Galati o singura data pentru cateva ore asa ca prea multe nu am vazut, asa ca si pe lista mea figureaza acest obiectiv :)

      am ramas si azi acasa ca sa-l doftoricesc si sa-l rasfat putin pe bonlnavoior :)
      vor mai fi vreo 3 zile dificile dupa care urmeaza cam doua saptamani pana la vindecarea totala, zilele astea sunt mai grele dar trec ele :)
      multumesc draga mea draga ca te gandesti la noi, mi-a scris si Geanina pe FB, sunteti tare dragute voi doua :)
      pup si un w-end fain iti doresc la randul meu! :*

      Ștergere
  4. Burcus a lucrat si la amenajarea Parcului Carol din Bucuresti. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mereu aflu ceva nou de la tine, ma simt norocoasa, sa stii! :)

      Ștergere
  5. parca nu e mult schimbat palatul....
    si asta ma bucura!
    multumesc de poveste!:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi plac comparatiile dintre trecut si prezent, asa vedem cum a fost si cum este, si cand a fost mai frumos.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si mie la fel :)
      mi se pare importamt sa vedem de unde am plecat, unde am ajuns si incotro ne indreptam...

      Ștergere
  7. O clădire splendidă, cu o istorie necunoscută de mine până azi. Mulțumesc, Pandora !
    Cât despre ce ai scris mai sus, de plecat am plecat bine, dar ne-am rătăcit pe drum și acum habar n-avem încotro ne îndreptăm...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu drag, Zina! :)
      cat despre rataciri, nu stiu, cred ca e mult spus, poate ca drumul ales e doar un drum cu ocolire :)

      Ștergere
  8. Din prezentarea ta ,am aflat multe lucruri noi,imi plac mult aceste articole si imi pare rau ca nu de fiecare data am posibilitatea sa intru si sa-mi exprim parerea !
    O seara frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Sorin, ma bucur ca le apreciezi si nu iti face griji stiu cum e cu lipsa de timp...
      cand am citit despre Gara Fluviala m-am gandit la voi doi, galateni fiind, de asta ti-am si scris :)
      eu sper ca nu te-a deranjata...oricum, faina sa iti fie seara si ma bucur ca ai trecut pe aici! :)

      Ștergere