joi, 17 septembrie 2015

Reflexii in Oglinda - Phantom

Phantom
 autor: Sorin Tudor

Poza se  numește Phantom (Fantomă), aparține fotografului australian Peter Lik – cunoscut pentru pasiunea sa pentru peisaje – și a fost achiziționată în luna noiembrie 2014 contra sumei de 6,5 milioane USD, devenind astfel cea mai scumpă fotografie din lume.

O poză care înfățișează Canionul Antilopei (din Arizona, SUA). Un loc considerat a fi printre cele mai frumoase locuri de pe Pământ.

De ce folosesc termenul de poză și nu acela de fotografie? Pentru că un simplu filtru alb-negru nu are puterea de a transforma o poză într-o fotografie: Phantom este varianta alb-negru a unei fotografii color pe care Peter Lik a numit-o Ghost. Și pentru că, după cum notează și cei de la The Guardian, folosirea unui aparat fotografic performant nu inseamna artă fotografică.

După câte se afirmă în comunicatul de presă publicat de către Peter Lik pe site-ul său, poza pare să fi fost cumpărată de un colecționar pasionat de fotografiile sale. Acesta ar mai fi cumpărat, alte două creații ale lui Lik: un set de două fotografiiIllusion (Iluzie) și Eternal Moods (Stări Veșnice) cu 2,4 milioane dolari, respectiv 1.1 milioane dolari.

Ghost

sursa: webcultura.ro
mai multe gasiti la SorinN

26 de comentarii:

  1. Banii vorbesc!
    Dar nici imaginile din poza si fotografie nu-s de lepadat.
    Pare doar fum si ceata si totusi e roca,nisip si lumina.
    Pupici si seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. banii, da, de cele mai multe ori au ultimul cuvant...
      fotografiile sunt deosebite dar cea alb negru pentru mine este chiar spectaculoasa :)

      pup si eu Angi, o noapte buna iti dorescla randul meu!

      Ștergere
  2. Interesant ce ne prezinti tu aici.Eu am tot citit despre poze si fotografii,dar nu am stiut ca o imagine poate ajunge la o asa valoare.Cine poate ,oase roade...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu siguranta sunt si mai scumpe de atat...
      eu zic ca suntem oricum in castig admirand tehnica si talentul celui care a reusit sa "prinda" asa un fenomen...in rest, vorba cantecului, banii vorbesc! :)

      Ștergere
  3. Arta, talent, imaginatie, noroc...Impresionant!
    atât imaginea alb-negru, cât si fotografia color sunt fascinante... au ceva de basm! Pentru mine, ceata si fumul sunt elemente magice :)
    pup draga mea draga, Noapte buna! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. imagini cu adevarat impresionante care lasa"loc de joaca" imaginatiei fiecaruia dintre noi :)
      stiu draga mea draga ca esti fermecata de aceste elemente, tu esti o visatoare cu capul pe umeri :)

      pup draga mea draga, buna dimineata! :*

      Ștergere
  4. Foarte interesante efecte in aceasta imagine.
    Cat despre pret, imaginatia mea este depasita de astfel de sume.
    Ma intreb totusi daca o astfel de achizitie este facuta pentru ca adori ceva, pentru ca acel ceva este la moda(!), sau pur si simplu pentru ca ii ai si consideri ca faci o investitie.
    O zi frumoasa si un weekend la fel!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu as sti sa-ti raspund la aceasta intrebare...poate ca din toate cate putin, poate e vorba de o apreciere care este cantarita si in bani...
      cert e ca pastrarea unui astfel de fenomen intr-o imagine fotografica este meritoriu pentru orice artist :)

      Ștergere
  5. Interesant articolul,dar și poza!
    Weekend plăcut îți doresc!
    Pup și îmbrățișez cu mare drag!
    Mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Elena, w-end placut iti doresc la randul meu, pup!

      Ștergere
  6. Offfff!
    Un fan din ăsta dacă as avea și eu....;)))))
    Doar unul!
    As pleca în weekendul exotic pe care mi l-au prezis astrele pentru sfârșitul ăsta de săptămâna! Da nu am ....Sper , poate weekendul viitor....;)))
    Te pup! 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine faci, nu pierde speranta, si cand pleci in w-end-ul ala exotic nu uita sa faci foto! :))

      pup si eu! :*

      Ștergere
  7. Frumoasă fotografie, într-un loc aproape magic. Am văzut mai multe poze din acest canion şi toate erau fascinante. Iar aceasta cu "fantoma" este minunată! Cei pasionaţi de arta fotografică, "culeg" adevărate minunăţii din mijlocul naturii.
    Weekend frumos, dragă Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa gandesc si eu, locul acela este special si nu cred ca poti face acolo altfel de fotografii decat spectaculoase :)

      w-end perfect iti doresc la randul meu draga Alex!

      Ștergere
  8. Eh... Țicneli de milionari... Nu zic că poza ar fi rea, dar câte lucruri utile pentru cei aflați în nevoie nu s-ar fi putut face cu atâta bănet... Bogătanii au tot felul de ”pasiuni”, numai filantropia le lipsește...

    RăspundețiȘtergere
  9. Felicitari pentru postare,multa delicatete
    ,O reflexie excelenta!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce minunatii gasesc la tine ! Vin si eu ca omul dupa drumuri si tu imi "descoperi" o "poza" care ma lasa pe ganduri !
    Eu ma las de foto ! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu iti doresc sa ajungi acolo si...sunt sigura ca am avea ce vedea!! :)
      pup Nicol! :*

      Ștergere
  11. Este o capodopera in arta fotografica !( vorbesc de cea in alb-negru).Meritul,cred eu,apartine in exclusivitate lui Peter Lik,imaginatia lui creativa,l-a facut sa descopere
    ''fantoma'' !
    Banuiesc ca cel care a aruncat banii,pentru propria-i satisfactie,nici nu ar intelege cum sa-i dea pe acte umanitare !
    Saptamana usoara,draga Pandhora !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se spune ca toata lumea vede dar putini stiu sa priveasca...
      cred ca aceasta este una dintre calitatiile pe care le are un artist fotograf, cu siguranta ea nu ii lipseste lui Peter Lik :)

      Ștergere