marți, 18 aprilie 2017

Shabby Chic

Nu stiu daca va este cunoscut sau daca ati auzit de stilul de decor Shabby Chic.
Eu una ador aceste interioare pastelate, ador talourile in stilul Shabby Chic dar foarte multe despre acest stil nu stiam.
Asa ca m-am informat si am aflat ce ne spune wikipedia: „Shabby Chic este un stil al designului de interior în care mobilierul şi accesoriile sunt alese fie pentru vârsta lor înaintată şi semnele evidente de uzura, fie obiectelor noi li se dă un aspect vechi. În acelaşi timp, un aer minimalist, suav şi feminin este scos in evidenţă pentru a diferenţia acest stil de decorul vintage; de aici cuvantul “chic” din numele său”. Altfel spus, stilul decorativ Shabby Chic este o combinaţie armonioasă dintre „sărăcăcios” sau „jerpelit” („shabby” în limba engleză) cu un aer vintage, învechit, şi un stil romantic, feminin, delicat, mai mult sau mai puţin elegant, adică „chic”.
O sa mai adug ca acest stil provine din Marea Britanie unde a aparut ca un revers al medaliei fata de interioarele scumpe, acest stil venind cu farmecul desuet al casei bunicilor cu mobile de bun gust dar patinate de timp.

Culori calde, pastelate, mult alb, roz, vernil, bleu, mult lemn sau fier forjat, dantela sau panza de bumbac, toate cu un aer usor prafuit dar parfumat placut de trecerea lina a anilor.
Deci, cum va place? 

13 comentarii:

  1. Sincer? Pinterestul meu este plin cu imagini din acest trend dar daca as vrea sa-l aplic si în casa ...ma mai gandesc! :)) Oricat as fi eu de "siropoasa" acest stil este totusi un pic prea ... chic! :))
    Buna dimineata!
    Sper ca ai petrecut excellent Pastele alaturi de cei dragi tie! Pupici!<3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pup Ella, multumesc, a fost liniste si relaxare, per ca si la tine la fel :)

      Eu mi-as dori sa pot aplica macar partial acest stil, inca ma gandesc sa adun si sa imbin macar cateva elemente doar ca nu e nici foarte ieftin si nici usor de adaptat la felul cum am decorat noi apartamentul...dar nimic nu ma impiedica sa visez :)

      te pupacesc si eu! :*

      Ștergere
  2. E un stil care-mi place... la altii si in poze - nu ma caracterizeaza. Imi place "vintage" si mai puţin chic, cred... :) Cert este ca mi-ar placea sa petrec un timp intr-un astfel de decor - dar nu prea mult. :)

    Iti doresc sa ai o zi minunata! Pupici. <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ufff...mi-ar placea sa petrec cat mai mult timp intr-un astfel de decor :))
      si mai ales, mi-as dori o cada si o baie potrivita cazii :)

      pup Diana, buna dimineata! :*

      Ștergere
  3. Hristos a Înviat!
    Îmi plac culorile calde,pastelate dar nu cred că ar merge la bloc,la o vilă ar merge de minune!
    O zi minunată îți doresc,draga mea!
    Pupici și îmbrățișări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a Inviat!
      si la bloc, depinde de apartament
      acum sunt blocuri cu apartamente spatioase si care s-ar preta unui astfel de stil...eu continui sa visez :)

      te imbratisez si eu cu mult drag, Elena, pup!

      Ștergere
  4. Te duce cu gîndul la diafan.Ceva foarte tînăr sau foarte bătrîn, dar cu multă, multă iubire, linişte, fericire,căldură.
    Aşa, o dulce plutire, o dulce relaxare.
    Frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte frumos ai descris ideea acestui curent, da, ceva frumos si delicat, ceva intre ce a fost si ce ar mai putea fi :)

      Ștergere
  5. Hristos a înviat, dragă Pandhora!
    Îmi place mult acest stil. Îl prefer fără rezerve, oricărui stil modern sofisticat. Mai mult mă atrag lucrurile mai vechi, care îmi amintesc de alte timpuri, de bunici, de oameni dragi de demult, de acea atmosferă caldă a căminului de odinioară.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a Inviat!
      si pe mine la fel, lucruri care au un parfum si un trecut dar care nu miros a vechi si imbatranit :)

      Ștergere
  6. Decor olandez. Nu se potrivește în Balcani. ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. nu e singurul, stai linistita :))
    colonial si vintage, mi se pare grozav de interesant! :)

    o,da!
    si eu mi-as dori niste accente shabby chic...si o baie in acest stil :)

    RăspundețiȘtergere