tag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post4480561475074918276..comments2024-01-12T08:38:24.897+02:00Comments on pandhoraa: Reflexii in Oglinda - Bucuresti Filaret, prima gara a Capitalei pandhorahttp://www.blogger.com/profile/05732333349189975865noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-4057472546711368472014-11-22T13:26:22.396+02:002014-11-22T13:26:22.396+02:00locul nu mai are farmec, e banalizat, insingurat s...locul nu mai are farmec, e banalizat, insingurat si trist...eu asa l-am simtit...<br />te pupacesc si eu! :*pandhorahttps://www.blogger.com/profile/05732333349189975865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-34918757993632547912014-11-22T13:25:21.454+02:002014-11-22T13:25:21.454+02:00faptul ca va plac acest gen de articole este multu...faptul ca va plac acest gen de articole este multumirea mea cea mai mare :)<br />completarile aduse de Catalin ma onoreaza si ma bucura foarte tare, el fiind istoric si un cunoscator in profunzime a ceea ce a insemnat trecutul nostru...<br />eu sunt doar o amatoare de povesti cu parfum si farmec din trecut care au la baza elemente reale pentru ca, eu cred ca viata, inainte de a deveni moment istoric este doar o clipa traita de oameni, unii obisnuiti, altii nu :)<br /><br />un w-end perfect iti doresc la randul meu draga Alex! :)pandhorahttps://www.blogger.com/profile/05732333349189975865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-83956062607427069362014-11-22T13:20:18.367+02:002014-11-22T13:20:18.367+02:00sa speram ca va fi pentru totdeauna :)sa speram ca va fi pentru totdeauna :)pandhorahttps://www.blogger.com/profile/05732333349189975865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-84281781985866897152014-11-22T12:56:53.776+02:002014-11-22T12:56:53.776+02:00Am citit ambele texte despre Gara Filaret. Foarte ...Am citit ambele texte despre Gara Filaret. Foarte interesante articolele ! Autogara-Gara Filaret, a fost renovata dar nu stiu de ce nu prea ma incanta locul! <br />PupNicolhttps://www.blogger.com/profile/05988810907616874467noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-772621161926606882014-11-22T10:19:26.361+02:002014-11-22T10:19:26.361+02:00O pagină interesantă de istorie. Prima gară a Bucu...O pagină interesantă de istorie. Prima gară a Bucureştiului! Este minunat că s-a păstrat clădirea, chiar dacă s-a schimbat destinaţia ei iniţială. Foarte interesante amănunte şi comentariile de mai sus.<br />Îmi place tare mult că ne aduci aici aceste subiecte atât de interesante, din istoria capitalei ţării. Aflăm atâtea lucruri interesante şi pagini inedite de istorie.<br />Îţi doresc un weekend frumos, dragă Pandhora! :-)Alexhttp://alexandrone.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-12253069079830062762014-11-22T09:55:22.759+02:002014-11-22T09:55:22.759+02:00Interesant, într-adevăr. Uite una care a scăpat (d...Interesant, într-adevăr. Uite una care a scăpat (deocamdată) !Zinaida Strinuhttps://www.blogger.com/profile/16420533978811471007noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-15094896373419671512014-11-21T18:03:32.168+02:002014-11-21T18:03:32.168+02:00mingea e in terenul dlui Fudulu :)
ooo, daaa...gem...mingea e in terenul dlui Fudulu :)<br />ooo, daaa...gemenii sunt minunati povestitori :)pandhorahttps://www.blogger.com/profile/05732333349189975865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-84531987602635733972014-11-21T17:29:28.588+02:002014-11-21T17:29:28.588+02:00daaaa! cred ca mi-ar placea si mai mult istoria da...daaaa! cred ca mi-ar placea si mai mult istoria daca ar povesti-o d-nul Fudulu :)<br />in caz ca hotarati ceva(ca si gemenii sunt foarte buni povestitori) imi spuneti si mie...:P<br />geaninahttps://www.blogger.com/profile/15156899285273982239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-44795382759686991932014-11-21T12:07:45.610+02:002014-11-21T12:07:45.610+02:00multumesc pentru raspuns, Catalin, ma bucur ca am ...multumesc pentru raspuns, Catalin, ma bucur ca am aflat "secretul" garilor :)<br />asta inseamna ca la momentul cand a fost construita Gara Targovistei, (Gara de Nord de azi), se afla la marginea orasului...pandhorahttps://www.blogger.com/profile/05732333349189975865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-21663672452747150112014-11-21T11:40:45.581+02:002014-11-21T11:40:45.581+02:00Gările se fac la periferia orașelor. În a doua jum...Gările se fac la periferia orașelor. În a doua jumătate a secolului al XIX-lea, acolo se terminau grădinile de zarzavat ale Mitropoliei (partea de jos a Parcului Carol) și se afla granița Bucureștiului. Mutarea Gării mai spre sud ar fi însemnat că ea nu ar mai fi făcut parte din București. ;)Catalinhttps://www.blogger.com/profile/01890131780769394637noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-68900447088856385232014-11-21T11:29:56.892+02:002014-11-21T11:29:56.892+02:00la cat sunt eu de superficiala, ma las impresionat...la cat sunt eu de superficiala, ma las impresionata de aceste "elemente de fatatda" :))<br /><br />multumesc mult pentru completarea istoriei din spatele istoriei...<br />ma gandeam ca ar fi tare frumos daca ai tine conferinte avand ca subiect aceste istorii, sunt sigura ca rostite, cuvintele scrise de tine ar avea un impact si mai mare, pentru mine cu siguranta :)<br /><br />ca sa raspund la intrebarea asta cred ca ar trebui sa cunosc mai multe despre cum functiona orasul la vremea respectiva, stiu ca zona era acoperita de culturi de vita de vie...dureri de cap nu mi-ai dat dar curioasa sunt sa aflu raspunsul la intrebare :))pandhorahttps://www.blogger.com/profile/05732333349189975865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-41452939663008760842014-11-21T10:47:40.415+02:002014-11-21T10:47:40.415+02:00Elemente de fațadă, care nu mă pot impresiona...
U...Elemente de fațadă, care nu mă pot impresiona...<br />Uite lucruri mai serioase despre ce a fost atunci de la un clasic în viață ;) : <br /><br />"Domnitorul Alexandru I. Cuza (1859-1866) a acceptat, la 10 septembrie 1865, propunerile lui J. T. Barkley concesionându-i construirea liniei ferate Bucureşti-Giurgiu .<br />(...)<br />În viziunea lui Brătianu, civilizarea Românie prin drumuri de fier devenise o prioritate capitală . <br />Executivul a ignorat criticile, acordând lui J. T. Barkley, la 2 octombrie 1865, suma de 412.650 lei pentru continuarea lucrărilor . Cu toate astea, Adunarea Deputaţilor a anulat, în martie 1866, convenţia încheiată de domnitor cu Barkley. Protestul consulului britanic l-a determinat pe domnitorul Carol să ceară revizuirea deciziei . De aceea, guvernul Ion Ghica a semnat o nouă convenţie cu Barkley, la 19 august 1866, definitivată la 18 aprilie 1867 . De data asta au protestat birjarii, hangii şi căruţaşii care au cerut ca linia să se realizeze până la bariera oraşului şi nu până la malul Dunării pentru a nu le afecta interesele. Cum Guvernul avea nevoie de voturi în campania electorală, linia a fost scurtată cu 3 km, economia realizată cu această ocazie fiind de 2 milioane lei .<br />(...) Principele Carol şi-a permis să glumească în legătură cu linia ferată Bucureşti-Giurgiu după o călătorie cu olacul între cele două oraşe: „România n-are nevoie de căi ferate, fiindcă poşta ei merge tot atât de repede!“ . Cu toate astea Carol a părăsit pentru prima dată România de la urcarea pe tron la 26 august 1869. Nu a folosit, însă, olacul călătorind cu trenul de la Filaret la Giurgiu în 2,5 ore. S-a urcat pe vaporul România până la Smârda iar de acolo s-a deplasat în Occident cu vasul Ştefan cel Mare .<br />Linia Filaret – Giurgiu s-a inaugurat la 19 octombrie 1869. Mitropolitul Primat a oficiat o slujbă religioasă în Gara Filaret . Călătorii au beneficiat de mai multe trenuri gratuite până la Giurgiu, locul de desfăşurare al unui banchet organizat, de primărie, în gară . Nu au lipsit premierul Dimitrie Ghica, acompaniat de miniştri, şi primarul Niţă Gogoaşă . Locomotiva Mihai Bravu, condusă de J. T. Barkley, a circulat cu 45 km/h, ajungând în Giurgiu la 12.30 . Linia a avut o lungime de 70 km, costurile calculate fiind de 196.500 lei /km şi 13.755 000 lei în total. Dobânda plătită de statul român era de 9 % şi se amortiza în 16 ani, plătindu-se anual 1.650.000 lei care proveneau din veniturile liniei şi al ocnelor . E. Dubois a fost numit directorul liniei ferate Bucureşti-Giurgiu primind o remuneraţie de 1.500 lei/lună în vreme ce Manovici, inginer şef clasa a I-a, primea 740 lei/lună. Paznicii beneficiau de 80 lei /lună iar servitorii şi hamalii erau recompensaţi cu 60 lei /lună ". (Cătălin Fudulu, Lucrări publice în Bucureștiul Vechiului Regat, Ed. Militară, București, 2010).<br /><br />Și, cum îmi place mie, încă o pastilă care provoacă dureri de cap: de ce s-a realizat gara la Filaret și nu mai spre sud, la Eroii Revoluției sau pe Șoseaua Giurgiului? :)Catalinhttps://www.blogger.com/profile/01890131780769394637noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-45023071496989415722014-11-21T09:39:52.705+02:002014-11-21T09:39:52.705+02:00vechea imagine e fermecatoare :)
sa consultam mers...vechea imagine e fermecatoare :)<br />sa consultam mersul trenurilor atunci :))pandhorahttps://www.blogger.com/profile/05732333349189975865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-88761991240583984642014-11-21T08:04:05.291+02:002014-11-21T08:04:05.291+02:00O pagină din istoria României moderne, imagini fru...O pagină din istoria României moderne, imagini frumoase ale gării! <br />Am o și o întrebare: oare azi, în cât timp ajunge un tren de la București la Giurgiu? :)gigi tepushttps://www.blogger.com/profile/01660244162886496249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-74083715061290503032014-11-20T23:24:45.492+02:002014-11-20T23:24:45.492+02:00Romania invata sa fie din nou mandra de lucrurile ...Romania invata sa fie din nou mandra de lucrurile bune si frumoase care fac parte din trecutul ei, nu ma indoiesc de asta...<br />intorcandu-ne spre trecut, incercand sa-l cunoastem atat cat sta in puterea fiecaruia, ne vom redescoperi si acolo unde este cazul, poate ne vom reinventa, asta e credinta mea :)<br />eu stiu ca tu simti si vezi lucrurile la fel ca mine :)<br />pup draga mea draga, somn usor!pandhorahttps://www.blogger.com/profile/05732333349189975865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2235016112726222255.post-53979721242352953652014-11-20T22:51:22.351+02:002014-11-20T22:51:22.351+02:00ar fi într-adevar pacat sa fie uitata povestea înc...ar fi într-adevar pacat sa fie uitata povestea începutului feroviar în România, ar fi pacat sa nu se încerce salvarea cladirilor istorice. Poporul care nu are trecut, nu va avea viitor, spune un proverb. Cât de frumos a pornit totul si cât de timpuriu, facând comparatie cu alte tari europene! România ar trebui sa fie mândra de istoria pe care a trâit-o! <br />Minunata cronica ne-ai prezentat, draga mea draga! pup Un start bun în weekend!CARMENhttps://www.blogger.com/profile/05999482105554462090noreply@blogger.com