miercuri, 14 iunie 2017

Despre Marrakech...

Strazile din Marrakech, nu seamna cu nimic din ceea ce credeam ca stiu...
Agitate, colorate, mirositoare, nu curate dar nu neaparat murdare, pline de o energie care te poate bulversa daca stai de-o parte si privesti. Daca alegi sa intri in vanzoleala aceea, totul se schimba.In bine.Zambesti, te uiti la o taraba, gusti, esti atent sa nu stai in calea oricarui vehicul pe doua roti pentru ca ei nu au aceasta grija,razi, mangai o pisica, te tocmesti (daca te pricepi), cumperi, nu cumperi, te opresti, intri intr-o cafenea, bei un fresh de portocale care e chiar fresh, mirosi niste condimente de care poate nu ai auzit dar te tenteaza, cumperi, nu cumperi, cineva te indeamna sa vezi obiectele din piele din dugheana lui, altcineva iti arata cercei, bratari, ceai, uleiuri parfumate, ulei de argan, dulciuri, admiri usa frumos sculptata in lemn a unui riad.Cineva sigur are ceva ce ti-ai dori. Si de-o data in fata iti apre ea, Djemaa el-Fna, marea, celebra piata din Marrakech.Se lasa seara si in aer pluteste mirosul gratrelor pe care sfaraie carnea de miel, pui, peste, legume, toate asezonate cu condimente.E greu sa nu te asezi la una dintre lungile mese si sa gusti cate putin din toate.Poate tu te simti obosit, ametit dar n-ai nicio sansa sa te opresti. Racoarea serii aduce lumea in piata, agitatia continua.Continui si tu.
Si cand trebuie sa pleci din Marrakech, iti promiti ca te vei intoarce.



8 comentarii:

  1. Ev Mediu și contemporan - un amalgam de civilizații

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da...
      Am avut o senzatie stranie aici.
      Daca in alte locuri merg ca sa vad in primul rand locuri, asa numitele obiective turistice, aici, fara sa vreau am privit, mi-au sarit in ochj oamenii...

      Ștergere
  2. Sper ca ai gustat delicioasele banane micute, mult mai dulci si mai aromate fata de cele care se gasesc la noi! Ti-ai cumparat vestitul ulei de argan, ca doar în Maroc îl poti cumpara de la el de acasa! :)
    Ce reactie ai avut in fata cobrelor si a altor taratoare? Ti-ai facut vre-un tatuaj cu henna?
    Stiu ca mai poti face o postare daca raspunxi la toate întrebarile mele ... :))

    Welcome back, din cate citesc ai avut o vacanta frumoasa! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Banane nu, nu e un fruct dupa care ma topesc dar am baut delicioase fresh uri de portocale, am mancat smochine proaspete si curmale :)
      Ulei de argan, da, am cumparat si inca unul foarte bun, mi-am mai cumparat o geanta gen tolba din piele de camila foarte foarte faina 🙂
      Tatuaj am deja si e permanent, asa ca nu si de imblanzitorii de cobre am stat departe 😎
      A fost o vacanta foarte altfel, vom reveni cu siguranta 🙂
      Inteleg ca ai vizitat Marocul si ca ii pastrezi o amintire frumoasa 🙂

      Bine te-am regasit! 💞

      Ștergere
    2. Cred ca sunt 20 de ani de cand am fost în Maroco. In cele 8 zile ale turului nostru prin Maroc am stat si la cort si la hoteluri de 4 stele. Dar cel mai mult mi-a placut sa stau în riaduri sau în kasbahuri. Nu ma dat pe spate acea excursie nu zic ca maine m-as duce înapoi, dar a fost pentru acea vreme o experienta deosebita.
      Probabil ca dupa ce depasesti o anumita varsta lasi ca amintirile, amintiri sa ramana si nu vrei sa le mai împrospatezi! :))

      Ștergere
    3. Intr-un riad am stat si noi in Marrakech, un loc absolut spectaculos...
      In Casablanca, cealalta destinatie a vacantei noastre am stat intr-un apartament aproape de ocean, absolut splendid apartamentul aflat intr-un complex de locuinte
      Diferenta mare intre cele doua orase, dar in mod diferit fermecatoare amandoua....

      Ștergere
  3. Se simte ca ai petrecut frumos in Maroc. Fiecare loc isi are farmecul lui, depinde de noi sa il descoperim, nu-i asa ? Uleiul de argan nu il pot folosi, desi are proprietati magice, ma deranjeaza mirosul ...
    Dar in mod sigur ma intorceam cu ulei de trandafir :) Sper sa ne mai povestesti. Poate ne dai si detalii despre cazare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. categoric!
      vedem ce vrem sa vedem si ne place ce ni se potriveste :)
      da, chiar o sa pun cateva imagini cu riadul in care am locuit, absolut spectaculos :)

      Ștergere