vineri, 2 iunie 2017

Ohhh...inghetata...

Da stiu, exista si un risc, se depune, dar imi asum riscul
Se pare ca cei care au descoperit deliciosul desert au fost europenii, adica italienii (de aceea se spune ca cea mai buna inghetata, faimoasa gelata, se gaseste pe taramul cizmulitei). Nero Claudius Caesar, Imparatul Romei obisnuia sa manance fulgi de gheata cu pulpa de fructe si miere, insa tinea reteta sub strict secret, asadar dupa prabusirea Imperiului Roman, reteta s-a pierdut, ea reaparand dupa cateva secole.Acestia au fabricat-o la inceput din gheata adusa din munti, pisata si suc de fructe.
Marco Polo a preluat ideea chinezilor de a folosi lapte ininghet si a dus-o italienilor, care au stiut imediat cum sa combine ingredientele in asa fel incat sa rezulte minunatia cremoasa si racoritoare de astazi.
Devine cel mai iubit desert al tuturor.
Mai apoi inghetata devine celebra si in Franta, acolo unde un bucatar francez experimenteaza si adauga laptelui inghetat ciocolata sau capsune, largind astfel gama de arome.

sursa: (www.cere.ro)

In concluzie,ce spuneti de o inghetata?
Ce preferinte aveti?
Sper ca am reusit sa va ispitesc, nu de alta dar nu vreau sa cred ca sunt singura pofticioasa

20 de comentarii:

  1. Cea mai buna înghețată la Roma am gasit-o. De la reședință oficiala a premierului se merge la dreapta, se trece pe lângă Senat, și este pe latura stânga a unei străduțe. Cu 4 EUR primești o cupa mare de înghețată asortata. Este locul în care, indiferent de ora, se sta la rand... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumim de pont!
      e bine de stiut unde si mai ales, valabil oricand :)

      Ștergere
  2. Help! Mie nu-mi place înghetata! :)
    Foarte rar o mananc si trebuie chiar sa ma 'lupt' cu ea ca sa termin de exemplu un cornet.

    Buna dimineata, Cutiuta! Buna sa-ti fie ziua si sa treaca repede! :) <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pup Ella! :*
      ce sa spun, n-as zice ca te invidiez dar sunt sigura ca si tu ai slabiciunile tale :))

      multumesc, asa sper si eu!
      te imbratizez cu drag, sa fie faina si ziua ta! >:D<

      Ștergere
    2. Desigur ca am si eu slabiciunile mele, o amandina de exemplu ... o visez! :))
      Deci "ne vedem" marti?

      Ștergere
    3. eu prefer Mascota :)

      "ne vedem" vinerea viitoare, de maine plec in vacanta, revin joia viitoare :)

      Ștergere
    4. ok! nu mai eram sigura! :))
      Sa ai o vacanta superba! ♥

      Ștergere
    5. multumesc, Ella! :*
      te pupacesc!

      Ștergere
  3. Tocmai am savurat o îngheţată cu multă cacao şi ciocolată şi mai
    multăăă... O seară frumoasă să ai şi vacanţă plăcută! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. oooooooo, iubesc îngheţata ! preferabil de ciocolată !!! dar se poate şi orice altă aromă... la noi în casă, îngheţata este servită cu plăcere fie iarnă, fie vară... dar părinţii mei o preferă pe cea cu vanilie, ''polară cu vanilie'' !
    pupic ! hai, la o îngheţată !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc draga prietena jsponeza, voi spune da oricand inghetatei, mai putin celei de ciocolata🙂

      Ștergere
  5. Eu i-aș pedepsi pe ăia care pun articole cu înghețata pe blog! :))))))))))

    Zi frumoasă, dragă Pandora!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te inteleg perfect :))
      pup, Zina!
      multumesc, faina sa-ti fie si tie ziua! :)

      Ștergere
  6. cea mai buna inghetata este evident cea italiana.imi e dor de o gelaterie macaronara din munchen! :)))) o seara faina pandi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pot spune ca am savurat cu maxima placere de curand o adevarata inghetata la Milano...m-as teleporta oricand pentru o noua experienta :))

      Faina sa fie si seara ta, Adrian! 🙂

      Ștergere
  7. Ultima favorita e " crema al limone " savurata la Amalfi in fata domului, la Pasticceria Pansa ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu in Amalfi, patria lamailor dulci si parfumate, atunci unde? 🙂🍨

      Ștergere