sâmbătă, 23 iulie 2011

La "Victoria Arduino"


Artistul italian Leonetto Cappiello (1875 – 1942), numit si parintele afisului modern, a creat afise publicitare moderne si tablouri de colectie. Cappiello, autodidact, a inceput ca si caricaturist si a devenit unul dintre cei mai renumiti artisti europeni ai inceputului de secol 20. Prin alaturarea iscusita a produselor unor imagini vii, memorabile, a creat, de-a lungul a 40 de ani, 1000 afise pline de fantezie pentru bauturi, balet, literatura, piese de teatru, calatorii si concerte. Tehnicile lui Cappiello, aflate la baza miscarii Art Deco, sunt inca vitale publicitatii moderne.

10 comentarii:

  1. Ei, văd că intri pe tărâmul obiectelor de colecţie! Cred că îi ştiu câteva lucrări, deşi nu m-am ocupat de aşa ceva niciodată, dar am auzit pe la prieteni.
    A fost un artist care a reuşit să lase ceva urmaşilor, te apreciez pentru subiectul ales!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc Max pentru apreciere....asta nu inseamna ca sunt o cunoscatoare....sunt doar o degustatoare :)
    imi plac afisele...imi plac reclamele si cand din aceasta imbinare rezulta asa ceva (cum este afisul lui Cappiello) nu pot fi decat cucerita :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Scumpo la tine întâlnesc
    numai articole interesante
    pe care nu le-am citit și pentru
    asta îți mulțumesc..
    Îți doresc un weekend minunat!

    Pupicei...

    RăspundețiȘtergere
  4. *ELENA*: multumesc...lucruri cu adevarat deosebite gasim cu totii la tine :)
    un w-emd perfect iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Am trecut pe aici si ţin să te salut !

    Un w-end frumos si răcorors !

    RăspundețiȘtergere
  6. Dupa un afis al lui Cappielo, a fost facut un tirbuson in chipul dracului aflat in exercitarea unei trebusoare foarte intime, evident ambigue (http://www.theblackbroom.com/images/shop/devilcorkscrew2.jpg)

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi place afisul.
    Are culori frumoase, expresive, si sugereaza miscarea.
    In plus, aerul retro... e de neinlocuit.
    Au incercat de mai multe ori sa imite asta, sa reinvie perioada aceea, cum e acum o reclama de la Coca-Cola, dar... se simte ca e fake. De fapt, se refera la anii '70, nu la anii '20-'30, ca in afisul asta, probabil, dar pentru mine e... 0. Reclama aceea la Coca-Cola. E ceva nefiresc in ea.

    RăspundețiȘtergere
  8. SoriN : multumesc de trecere Sorin :)
    un w-end excelent iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Liviu V : ce sa spun...sugestiv tirbuson :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Lorelei : si mie imi place...o sa mai postez afise care sunt departe de a fi un banal indemn de a folosi sau consuma un anume produs...
    reclamele la Coca-Cola despre care spui tu...da...sunt copii lipsite de acel "ceva" pe care il are de exemplu acest afis al lui Cappiello...
    ohh...eu una iubesc cafeaua...dar nu cea espresso...e prea mult pentru mine :))

    RăspundețiȘtergere