sâmbătă, 30 iulie 2011

Stihii

Ruinele manastirii Chiajna, la marginea Bucurestiului. Un monument impresionant, inca in picioare dupa doua secole de ruina. Biserica a fost construita in stil neo-clasic in a doua jumatate a sec. XVIII, dar nu a apucat sa fie sfintita, turcii crezand ca e o fortareata si bombardand-o. Ar fi trebuit sa devina unul din cele mai importante locuri sfinte din preajma orasului... Legenda spune ca ar fi blestemata, caci preotul n-a apucat sa tina nici o slujba aici. A fost abandonata definitiv la sfarsitul sec. XVIII, odata cu ciuma din timpul domnitorului Alexandru Ipsilanti. Se spune ca clopotul sau a fost aruncat atunci in Dambovita si ca poate fi auzit in noptile cu luna plina. Forma actuala a luat-o in timpul cutremurului din 1977, cand turla n-a mai rezistat si s-a prabusit.

Tablou pe panza canvas, format simplu.Imaginea de inalta rezolutie este imprimata folosind o tehnica speciala pe canvas, acelasi tip de panza folosit de pictori pentru lucrarile lor, cu fibre 100% din bumbac.

autor:
Ciprian Vladut

sursa: www.art4all.ro


16 comentarii:

  1. Da, tipii de la art4all au chestii frumoase...

    RăspundețiȘtergere
  2. Max Peter: asa zic si eu :)...
    mi-a placut povestea manastirii Chiajna....stiam doar de legenda clopotului....

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulțumesc pentru lectură draga mea!
    Un weekend excelent să ai!
    pupicei...

    RăspundețiȘtergere
  4. *ELENA* : multumesc la randul meu de trecere...pup si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  5. interesant! o constructie nefericita si neinteleasa...

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte interesant....nu stiam de existenta ei si implicit nici povestea sa nu o cunosteam...dar m-ai facut extrem dfe curioasa...un astfel de loc merita atentie din partea mea. In ce zona este?

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu ştiam legenda , chiar dacă de manăstirea ce n-a ajuns mănăstire ştiam .
    Mulţam frumos !

    Un w-end frumos !

    RăspundețiȘtergere
  8. andreea toma: la marginea Bucurestiului de fapt a cartierului Giulesti...

    RăspundețiȘtergere
  9. SoriN : frumos spus...manastirea care nu a ajuns manastire...
    o Duminica frumoasa iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  10. O duminică tip bunica, liniștită și fericită iți doresc...

    RăspundețiȘtergere
  11. dmd.: multumesc Dan...o Duminica frumoasa iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Am văzut biserica (căci asta credeam că este) din tren, înainte de-a intra în Gara Basarabi acum mulţi, mulţi ani, ar trebui să caut fotografiile alb-negru de pe atunci, sigur era după cutremur.

    RăspundețiȘtergere
  13. Scorchfield: la care cutremur faci referire?
    la cel din 77? presupun ca erai copil atunci...
    mi-ar placea sa vad fotografiile de atunci....

    RăspundețiȘtergere
  14. Am fost la Chiajna, la fortul 18, acum 2 saptamani, pentru o sedinta foto, acele catacombe, formeaza decorul perfect.
    O zi frumoasa si o saptamana linistita.

    RăspundețiȘtergere
  15. Costin Comba: mi-ar fi placut sa vad ce ai fotografiat :)
    o seara faina iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere