duminică, 10 iulie 2011

Turnul Alb

I-am promis lui Scorchfield ca voi posta cateva fotografii cu simbolul Salonicului-Turnul Alb.... Nu sunt spectaculoase-despre fotografii vorbesc.... Rar fotografiez "obiective"....prefer strazile,casele,oamenii sau orice altceva imi atrage atentia.... In Salonic mi-a placut mult cafeaua si senzatia de primavara cu toate ca de fapt era iarna :)







22 de comentarii:

  1. În secolul 19, Salonicul era un important nod de comunicaţii. Austriecii aveau aici un oficiu poştal, prin care tranzita destulă corespondenţă...

    RăspundețiȘtergere
  2. Max Peter: sper ca o sa postezi la un moment dat fotografii cu ilustrate din colectia ta...sigur,daca asta nu te afecteaza pe tine ca si colectionar...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. O scurtă istorioară despre Turnul alb din Salonic.
    Turcii au stăpânit multă vreme asupra Greciei şi au încercat pe orice căi să-i facă să renunţe la creştinism şi să treacă la religia musulmană. In Salonic, creştinii erau duşi noaptea în acel turn şi schingiuiţi atât de groaznic încât sângele străbătea pereţii. Turcii văruiau în fiecare noapte turnul, ca să nu se vadă sângele, şi în fiecare dimineaţă era alb ca laptele. De atunci această construcţie ar fi devenit simbolul Salonicului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Zina: multumesc...stiam in mare legenda...ma bucur ca ai adus aceasta completare...daca nu ma insel cred ca si tu m-ai intrebat de ce nu am postat nicio fotografie cu Turnul Alb :)

    de ce oare atat de rar zidurile ascund povesti fericite?

    RăspundețiȘtergere
  5. Sărut mâna Pandhora !

    locuri încărcate de istorie cu legende pe măsură . Ştiu si eu despre el că datează din secolul XVI şi se numeşte Turnul Alb desi nu mai este de multa vreme chiar alb. Turnul a fost construit ca parte a zidurilor de aparare ale orasului, apoi a devenit inchisoare otomana si loc de executii. Oare au aceleaşi probleme cu renovarea ca si noi ? adică de ce nu este alb...

    PS de căteva zile întâmpin probleme cu comentariile . Nu pot intra că nu îmi apare formularul iar după ce scriu nu pot salva că-mi zice eroare 503 .Voi aveţi aceste probleme ? Eu am noua platformă blogger şi poate deaceea ?

    RăspundețiȘtergere
  6. SoriN: seara buna :)
    cum spuneam...zidurile groase ascund mai mult povesti triste decat vesele...

    exact problema asta o am si eu...imi apare eroare 503 cand postez un comentariu dar eu nu am noua platforma blogger...

    RăspundețiȘtergere
  7. superbe fotografiile si mai ales locurile surprinse!

    RăspundețiȘtergere
  8. Liviu R.: multumesc...ma bucur ca ti-au placut :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna sa-ti fie dimineata, viata...
    Ai un anume fel de a fotografia. Interesant. Surprinzi unghiuri dificile, dar care au mai multe de spus decât cele clasice... cel putin asa percep eu.
    Sa mai pui fotografii...
    Pup, Speranţă :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Superbe poze draga mea...
    m-aș opri la portocalul acela
    să culeg câteva!
    Îți doresc o săptămână de vis!
    Te sărut cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  11. Oana: multumesc :)
    ma rasfeti de fiecare data....
    sunt bucuroasa ca iti plac fotogrsafiile mele...te imbratisez cu mult mult drag >:D<

    RăspundețiȘtergere
  12. *ELENA*: esti invitata mea...portocalul este plin...pup si eu Elena draga :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Bine "ochit" :)
    Multumesc pentru "pachetel", il savurez :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Îmi place modul în care abordezi fotografia.Este foarte interesant să văd un oraș,un loc prin ochii tăi!

    RăspundețiȘtergere
  15. Se-cret: multumesc Sergiu...ma simt rasfatata de cuvintele tale :)

    RăspundețiȘtergere
  16. pandhora: Am să pun şi ilustrate, am multe foarte frumoase din Ardeal.

    RăspundețiȘtergere