duminică, 5 februarie 2012

"Minciuna descoperita..."


Se spune ca anotimpul povestilor e in orice anotimp asa ca o sa va spun o poveste...cum altfel decat cu talc :)

Doctorul Arun Gandhi, nepotul lui Mahatma Gandhi si fondatorul Institutului M.K.Ghandi pentru Viata Fara Violenta, la cursul sau din 9 Iunie la Universitatea din Porto Rico, a spus urmatoarea istorioara, ca exemplu de viata fara violenta din partea parintilor lui:

"Aveam 16 ani si locuiam cu parintii mei in Institutul pe care bunicul meu l-a fondat in afara, la 18 mile de Durban, Sudafrica, in mijlocul plantatiilor de zahar. Locuiam destul de departe de oras si nu aveam vecini, asa ca pe mine si pe cele doua surori ale mele, ne entuziasma posibilitatea de a merge in oras sa ne vizitam prietenii sau sa mergem la cinema. Intr-o zi tatal meu mi-a cerut sa-l duc la oras pentru a asista la o conferinta care dura o zi intreaga si eu am profitat de aceasta oportunitate. Cum mergeam la oras, mama mi-a dat o lista cu cumparaturi de la supermarket si cum aveam o zi intreaga la dispozitie, tata mi-a cerut sa caut niste lucruri necesare si sa duc masina la atelier. Cand m-am despartit de tata el mi-a spus : Ne vedem aici la 5 dupa masa si ne intoarcem impreuna acasa. Dupa ce am terminat foarte repede toate sarcinile pe care le aveam, m-am dus la cinematograful cel mai apropiat. M-a absorbit atata filmul, un film lung cu John Wayne, incat am uitat de timp. Era 5:30 cand mi-am amintit. Am fugit la atelier, am luat masina si m-am grabit catre locul unde ma astepta tatal meu. Era aproape 6 dupa masa. El m-a intrebat nelinistit:
-De ce ai ajuns tarziu ?
M-am simtit prost din cauza asta si nu puteam sa-i spun ca fusesem la cinema sa vad un film cu John Wayne; atunci i-am spus ca masina nu fusese gata si a trebuit sa astept...asta i-am spus fara sa stiu ca tata intrebase deja la atelier. Cand si-a dat seama ca l-am mintit, mi-a spus :
-Ceva nu merge bine in felul in care te-am crescut, poate ca nu ti-am dat destula incredere sa-mi spui adevarul. O sa reflectez la ceea ce am facut rau cu tine. O sa merg pe jos cele 18 mile pana acasa si ma voi gandi la asta.
Asa ca, imbracat cu costumul si pantofii lui eleganti, incepu sa mearga pana acasa pe jos, pe un drum neasfaltat si intunecat. Nu puteam sa-l las singur... Asa ca am condus 5 ore si jumatate in spatele lui...vazandu-l pe tatal meu suferind agonia unei minciuni stupide pe care i-o spusesem.
De atunci m-am decis sa nu mai mint niciodata. De multe ori mi-am amintit acest episod si m-am gandit... Daca m-ar fi pedepsit asa cum ii pedepsim noi pe copiii nostri, as fi invatat lectia?
Nu cred. As fi suferit pedeapsa si as fi continuat sa fac acelasi lucru. Dar atitudinea asta de nonviolenta a fost asa de puternica incat o am intiparita in memorie ca si cum ar fi fost ieri.
"Asta este puterea vietii fara violenta!"

20 de comentarii:

  1. frumoasa lectie, bun discipol!...
    zilele trecute citeam pe un blog despre minciuni, mari, mici, vinovate sau nevinovate, care aduc suferinta sau nu...cei ce trecusera pe-acolo, poate din dorinta de a nu deranja autorul postarii, erau in masa de acord cu minciunile nevinovate, mici, pitice etc...eu cred ca minciuna e minciuna si atat. din cele mici se fac si cele mari, linia dintre ele e invizibila si usor de trecut...cine si cum stabileste daca e buna sau rea o minciuna si cu ce instrumente?...buna pentru cine, rea pentru cine? e absurd sa minti crezand ca-i faci cuiva un bine, ca si cum ai sti ce inseamna "bine" pentru celalalt.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca am raspuns si eu la postarea aceea...
      da...minciuna...
      este tare greu sa spui adevarul...cu toate ca nu ar trebui sa fie...

      Ștergere
  2. Splendida povestioara! Splendid mesaj...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. m-a emotionat prin acuratetea si realismul lui...ma refer la mesaj...

      Ștergere
  3. asa e...din pacate ...e tare greu sa spui adevarul intotdeuna :(.
    tare mi-a placut povestea. noapte buna....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte...adevarat...este greu pentru ca de cele mai multe ori doare...
      somn usor iti doresc si eu :)

      Ștergere
    2. foarte interesanta abordare a problemei..te invit daca ai timp la pink monday

      Ștergere
    3. multumesc pentru invitatie...azi am o zi nebuna dar voi incerca sa o fac...pink :)

      Ștergere
  4. o poveste care usureaza sufletele, înainte de culcare ;)
    Pupici. Sa ai un start bun în saptamâna care a demarat!
    (http://vis-si-realitate-2.blogspot.com/2012/02/sapte-fotografii-1.html)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna dimineata :)
      multumesc...usoara sa-ti fie si tie saptamana...te pupiic...
      ziua de azi a inceput pentru mine cu o mie d elucruri d efacut :(

      Ștergere
  5. lectia este minunata dar este nevoie si de un elev destul de destupat la minte care sa nu o uite

    RăspundețiȘtergere
  6. sa nu o uite si sa-i si inteleaga importanta...da...

    RăspundețiȘtergere
  7. rar spre imposibil oameni care sa nu minta...da :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu e cazul aici, dar am vazut multi oameni carora nu le placea adevarul:)

    RăspundețiȘtergere
  9. minciuna are picioare scurte :)
    excelenta povestioara!

    RăspundețiȘtergere