miercuri, 8 mai 2013

Miercurea fara cuvinte - Voronet

54 de comentarii:

1. Se spunea ca "albastrul" de acolo era unic! Poate se refereau la cer! Culoarea peretilor este "îndoielnic" de albastra!
    pup zi faina!

1. peste acel albastru a trecut timpul draga Minnie si secretul obtinerii acelui albastru a ramas necunoscut pana azi...
      in ultima fotografie este reprezentata Judecata de Apoi,acea pictura fiind considerata Capela Sixtina a Orientului...
      si eu mi-as fi dorit un albastru care sa-mi fure ochii dar tocmai felul in care el este "tocit" si imposibilitatea de a-l reimprospata ii da unicitate :)
      te pupacesc si eu,somn usor! :)

2. Splendide fotografii! Soare, culoare și pace. Happy WW!

3. Acolo ai fost in vacanta! Nu?;)
    Frumoase imagini iar locurile din ce imi mai aduc aminte sunt superbe!
    Pop!

1. da,si acolo si la Varatic,Agapia,Humor,am mai vazut si Bojdeuca lui Creanga,ne-am mai oprit la Baia-Mare,Alba-Iulia si Sibiu :)
      si da,locurile sunt superbe,totul era de un verde crud si pomii abia infloriti :)
      te pupacesc si eu!

4. Deși am tot auzit despre ”albastru” de Voroneț (bunicul fiind printre altele și reustaurator de biserici) niciodată fotografiile nu mi-au spus nimic. Sper ca în momentul în care îl voi vedea să am revelația. :)
    Oricum te invidiez. E unul din locurile în care, din diferite motive, nu am reușit să ajung.

1. si eu ma asteptam la altceva dar in momentul cand am ajuns acolo si am atins acele ziduri am inteles ca "altceva"-ul meu este nesemnificativ :)
      o sa astept povestea ta cand vei ajunge acolo :)

5. Hristos a înviat ! şi să ai o noapte liniştită.
    Astăzi picturile fiind cam deteriorate nu se mai poate vedea "albastrul de voroneţ" şi prin restaurare acesta îşi va mai pierde din farmec.

6. Nu mai ştiu dacă la comentariul precedent te-am salutat sau nu. O fac acum: Hristos a înviat ! şi să ai o noapte liniştită.

7. Minunat loc !
    L-am vizitat demult și am fost în culmea fericirii când am găsit ilustrate Kruger cu mănăstirea !
    happy WW !

8. Superb Voronetul...Musai trebuie vizitat.

9. Super unghiurile din care ai fotografiat! Fotografiile sunt demne de ghid turistic! Am sa ii arat lui Helmut, precis isi va dori sa o vizitam si noi!
    Eu am fost ultima data la Voronet pe cand aveam 12 ani! Hohooooo, ce de timp a trecut!
    Happy WW, draga mea draga!

1. multumesc de apreciere Carmen,ma bucur mult ca am putut impartasi cu voi frumusetea pe care am intalnit-o acolo :)
      pup,o noapte buna iti doresc!

10. Bună scumpo!
    Superbe imagini!
    O zi însorită îți doresc!
    Cu mare drag!

11. Nu am mai fost demult pe acolo. Ce curiosi erau turistii germani sa vada daca ouale incondeiate erau chiar adevarate:)
    O zi buna!

12. Iată un loc mirific unde am fost atât în copilărie, cât și în studenție, chiar într-o excursie de studii, pentru goticul moldovenesc, stil în care se încadrează Voronețul. M-a cucerit albastrul acela, chiar și așa, trecut prin vreme! Acum e cazul să mergem împreună cu Enya acolo, să vadă frumusețile acestea alturi de noi. O zi minunată îți doresc!

1. sunt sigura ca Enya va vibra la aceasta frumusete atat de speciala...
      o noapte buna iti doresc si eu draga Mirela :)

13. Hristos a înviat!
    Minunate locuri, pandhora draga! Frumoase si bine surprinse!

14. ...când am fost eu acolo, de mult...de mult, toate erau frumoase...mă bucur pentru periplul tău...să-ți fie bine și în continuare!

15. Mi-as dori sa ajung si eu acolo, atatea frumuseti avem si totusi noi nu ajungem decat sa le vedem in poze!

16. Voronet...inca un loc de trecut pe lista...Cu ce maiestrie se ridica manastirea!

17. si la mine au trecut multi ani de cand am fost acolo. Si albastrul era mai viu atunci.
    Argumentarea definitiei era ca albastru din 1600 a fost facut din o combinatie de minerale/luturi din natura. Nimeni nu a reusit sa refaca ambastrul, si nici sa o restaureze. Alternativa: galux albastru nu se pune in calcul.... probabil vor apela la ceea ce e in comert, cat mai au ce salva, si asta e...

18. Mi-ar plăcea să ajung şi eu pe acolo!

19. Albastru de Voroneţ şi albastru de cer :)

20. Chiar si ideea de a tapisa frescele cu albastru e unica ... mi-as dori sa mai ajung o data pe-acolo. Frumoasa excursie ai facut de Pasti :)

21. Minunate locuri! Felicitari pentru frumoasele fotografii!!

22. Hristos a Inviat!
    De ce ai ales tocmai "Judecata de apoi"?

1. Adevarat a Inviat!
      poate pentru ca sunt profund pacatoasa...

23. Frumusetea locului, este aproape inegalabila!
    Nu pot sa am decât cuvinte de admiratie!
    O seara frumoasa!

1. multumesc pentru cuvintele de apreciere,o seara faina iti doresc la randul meu!

24. Frumoasa! Si spre rusinea mea n-am vizitat-o niciodata!

25. Deşi ne-a ispitit cu fripturi în Postul Mare, iată că Pandhora îşi întoarce faţa şi spre cele...transcedentale.Imaginile, "luate" cu graba turistului, vor doar ca să ne invite la a vizita efectiv locaşul de cult ridicat în stil moldovenesc ştefanian, aliat cu ceva gotic.Albastrul acela renumit se vede bine doar în anumite locuri.Pictura a fost executată direct pe tencuiala udă de către meşterul zugrav Toma, oarecum într-o manieră bizantino-populară, uneori chiar naivă, şi a suferit mult în cei 500 de ani de existenţă.
    Întocmai ca şi la celelalte biserici bucovinene cu exterioare pictate, avem senzaţia că, pe moment, nu mai e nevoie să intrăm şi să-L căutăm pe Dumnezeu înăuntru, deoarece, El este deja pururi prezent în afara incintei...El este coborât printre noi, în strânsă comuniune cu natura...Este suficient ca să zărim zidurile pictate în frescă pentru a simţi că El este cu noi...
    Numai noi să vrem să fim cu el...
    Multe mulţumiri gazdei noastre pentru aceste revelaţii creştine chiar de Sf.Paşti.Cu bine !

1. multumesc Marco :)
      ai exprimat ca de fieacare data cu acuratete si finete niste adevaruri a caror evidenta ne face sa nu le mai observam...
      o noapte buna iti doresc! :)

26. Fotografiile sunt foarte bine realizate. Imi plac mult unghiurile din care ai abordat subiectul. Mie mi se pare frumos acel albastru. Nu cred ca as fi dezamagita. Mai ramane sa ajung acolo :)
    O seara frumoasa sa ai, Pandhora!

1. cand vei ajunge vom vedea cu siguranta fotografii interesante...
      o noapte buna draga Elly...stiu ca esti inca trista >:D<

27. Un loc pe care nu-l poti uita niciodata!
    Nu s-a schimbat nimic de cand ii lumea pe acele meleaguri stravechi.
    Pupici!

1. in multe feluri timpul a ramas in loc...da...
      te pupacesc si eu draga angi! :)

28. Hristos a înviat!
    Ce loc mai potrivit puteai să alegi pentru WW? Un lăcaş sfânt şi unic în peisajul românesc şi în lume. Un loc unde te reculegi atât de bine şi poţi fi atât de aproape de Cel de Sus. Iar picturile unice sunt cu adevărat, precum se spune, asemeni unor "ferestre deschise spre Cer".
    Numai bine, Pandhora! :-)