luni, 15 iunie 2015

André Rieu & Gheorghe Zamfir - CIULEANDRA


22 de comentarii:

  1. Ce artiști frumoși și ce atmosfera frumoasa! Mi-ar fi plăcut sa fiu acolo....:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ti-ar fi placut sa fii acolo, sunt sigura :)

      s-a scris frumos, urat, cu invidie sau admiratie despre acest eveniment pentru ca asta a si fost, un eveniment...
      a fost un show adevarat care a curs fara nicio sincopa, firesc si in aparenta fara nici un efort din partea artistilor...
      efortul lor a fost cu siguranta cu mult mai mare decat am banuit noi cei care am ascultat, cantat sau dansat alaturi de ei...
      criticat ca a dus muzica clasica spre comercial, Andre Rieu a mers mai departe...sigur, castiga bani din asta dar nu asta e job-ul lui?
      eu ma bucur ca a facut muzica clasica "digerabila" alegand bucati care "te gadila placut la ureche" cum spunea unul dintre personajele lui Caragiale...
      oricine poate merge la Opera sau la Ateneu unde se poate bucura de clasica muzica...clasica...
      eu nu sunt meloman asa ca m-am bucurat de acest spectacol si momentul pe care l-am ales aici a fost unul dintre cele mai emotionante :)

      Ștergere
    2. Foarte frumos moment. Si ai mare dreptate in ceea ce ai declarat. Este un eveniment si este de apreciat
      La tine este prima oara cand vad un moment de la concert, am mai vazut ceva pe la tv dar nu Ciuleandra :)

      Ștergere
    3. ma bucur Anca ca ai simtit vraja momentului "Ciuleandra" :)
      eu sunt sigura ca in timp vom invata sa apreciem ce e de apreciat si vom critica doar ce merita cu adevarat criticat...poate sunt naiva sperand asta, in acest caz prefer sa raman naiva :)

      Ștergere
  2. Nici nu se putea o apropiere mai potrivită. Un adevărat regal al muzicii. Iar contestatarii lui Rieu mai bine ar tăcea. La fel s-a spus şi despre Pavarotti, Domingo, Careras. Omul acesta a adus muzica cultă şi în stradă, aproape de oamenii obişnuiţi, iar asta este mare lucru.
    Chiar aş vrea ca Rieu să vină mai des prin România! Ajută mult la "dezintoxicarea" de muzică proastă.
    Numai bine, dragă Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai spus un lucuru cu adevarat important, astfel de persoanalitati, astfel de evenimente ajuta mult la "dezintoxicarea" de muzica proasta...poate ca nu face ca peste noapte oamenii sa se indragosteasca de muzica clasica, dar, cu siguranta vor fi oameni care vor alege sa asculte si altceva...
      zi faina si tie draga Alex, multumesc! :)

      Ștergere
    2. Să sperăm, dragă Pandhora! În orice caz, bunul gust în muzică, artă, vestimentaţie, nu se cultivă peste noapte, dar trebuie multă străduinţă. Astfel de evenimente sunt prilejuri minunate de a le oferi oamenilor şi valori adevărate, nu doar.... bazaconii care îndobitocesc.

      Ștergere
  3. SUPERB! m-a trecut un fior de emotie, din cap pâna în picioare... ce frumusete! ce surprizaaaaa! Minunat cadou ai primit de ziua ta!
    Ce frumos ca ai fost la concert :) Mari artisti! Chapeau!
    Noapte buna draga mea draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tare mult mi-as fi dorit ca si tu si Helmut sa fiti acolo...a fost impresionant!!
      pentru mine de doua ori, o data spectacolul in sine si a doua oara, asa cum ai si spus pentru ca acest spectacol a fost parte din surprizele care mi-au facut aniversarea zilei de nastere deosebita! :)

      Gheorghe Zamfir si naiul lui au sunat dumnezeieste...a fost o emotie teribila pentru noi toti iar cei doi mari artisti unul langa altul pe scena, niste zei!

      te imbratisez draga mea drag, buna dimineata! :*

      Ștergere
  4. Spectacole excepționale, pe care te bucuri să le vezi live sau acasă, la tv. Cât despre asocierea Rieu-Zamfir, e cu totul specială...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. categoric, da!
      a fost o impletire minunata a sunetelor pe care acesti doi mari artisti ni le-au daruit noua...

      Ștergere
  5. Un sat romanesc in 1945.
    Se intoarce un militar de pe front, iar in sat se juca Ciuleandra. Merge la nevasta-sa, langa care se afla un copil blondiu, intreband-o: Asta al cui e? Al tau!, i se raspunde. Si cum il cheama, se mira sotul: Aliosa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-ar fi plăcut să fiu acolo,mă bucur pentru tine că ai fost acolo!
    O zi minunată îți doresc,scumpo!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si mie mi-ar fi plăcut să fiu acolo,mă bucur pentru tine că ai fost acolo!
    O seara sublima iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu siguranta va reveni in Romania, cu siguranta vei fi acolo :)
      o seara minunata iti doresc la randul meu, Iulisa!

      Ștergere
  8. Ce frumos rasuna muzica noastra. Este minunata. Si incep sa o descopere din ce
    in ce mai multi straini.
    Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, muzica noastra populara suna emotionant de frumos mai ales cand naiul Gheorghe Zamfir se face auzit...
      si eu am descoperit in ultimii ani cat de frumoase sunt dansurile noastre populare, cat de frumoasa este muzica noastra...si da, si strainii incep sa descopere muzica noastra, sa ne descopere pe noi...

      o noapte buna iti doresc si eu!

      Ștergere
  9. Bine dar Ciuleandra nu e muzica culta, e muzica lautareasca fusion, de fapt un precursor de musica pop fusion din ziua de azi, din aia cu accente din diferite culturi, rap-rock, rock-latino, etc, habar nu am cum le zice, inclusiv intr-un fel chiar si manele. Adica mie imi place, nu am nimica de criticat, insa voiam doar sa relevez ca Ciuleandra nu e un cantec de gen cum ar fi o compozitie formala clasica, chiar si una considerata teoretic mai frivola, asa gen J Strauss sau chiar si Verdi, nu e nici asa ca Dansurile dlui Bela Bartok, nici ca muzica dnilor C Porumbescu sau Enescu, nu e nici compozitie culta moderna, gen Stravinsky et urmasii lui, ca de ex largind ff mult, chiar pe alocuri uneori si Led Zeppelin, ci e chiar muzica pop fusion ! Intr-adevar super timpurie plus precursoare pt o gramada de chestii de azi, inclusiv fusion din asta rap-latino, sau diverse chestii, inclusiv, cum ziceam si manele. Nu fac judecati de valoare, doar ziceam ca mie personal mi se pare ca exista o diferenta la fel ca si intre intre basmul oral si acela cult, desi desigur la un moment dat si unele basme orale au inceput sa trebuiasca sa fie culese, etc, unele chiar repovestite, altele chiar noi originale inventate, facilitand de fapt introducerea si popularizarea si genului fusion, care de fapt e ceva ff educativ plus calitativ, NU e rau, si nu zic ca nu-mi plac basmele de un fel sau imi plac altele de alt fel mai mult decat altele, mie imi plac toate basmele ! Si e si fff adevarat ca nu ma pricep la muzica, sunt si total afon, insa imi place asa sa am chestiile pe categorii uneori, nu varza, mai ales chestiile la care nu ma pricep, desi cred ca e un defect profesional de functionar, nu ca asa e cu adevarat realitatea sau arta de calitate care o descrie sau o interpreteaza, ca realitatea sau arta (mai ales de calitate si chiar si cea ff formalista) chiar SUNT complexe si chiar sunt fusion plus varza, amestecate,(desi desigur de cele mai multe ori o varza buna si placuta si frumoasa) si NU se preteaza asa de usor la clasificari ! E doar creierul meu, care avea niste categorii pt Rieu + Zamfir, care nu includeau supriza, de altfel placuta, ca ei sa fi abordat Ciuleandra, sau macar sa fi fost chiar si interesati si abili in a o aborda, mai ales desigur dl Rieu, ca despre dl Zamfir stiu ca poate, probabil i-a si explicat dlui Rieu cum trebuie sa tina vioara ca sa nu sune asa de tare a Bartok, dar tot a sunat cam intepenit si crispat, dar ma rog, astea sunt chestii super pretentioase din partea mea, (mai ales ca repet ca sunt afon). Dar desigur ca aplaud pe dl Rieu ca incerca sa isi largeasca repertoriul pt a deveni si mai popular in zone din ce in ce mai largi ale lumii, plus a aborda si alte genuri decat cele cu care e mai obisnuit, adica il consider un om inca flexibil din cauza asta, in ciuda varstei, un artist care chiar a facut un efort destul d evizibil de a interpreta aceasta melodie, Ciuleandra, deci un artist demn de a fi promovat tineretului live ! Vivat ! Bravos !

    RăspundețiȘtergere