vineri, 21 octombrie 2016

Reflexii in Oglinda - Biserica Anglicana

Adresa: Str. Alexandru Xenopol, nr.2A
Biserica anglicană și comunitatea britanică din București
Biserica Învierii, situată la intersecția străzilor Arthur Verona și A.D. Xenopol, în zona Grădina Icoanei a fost construită în anul 1914, după planurile arhitectului Victor Ștephănescu. Prima slujbă a avut loc după război, în anul 1920, în duminica de Paști. Activitatea bisericii a fost susținută intens de către regina Maria.
Primele informații despre existența unei biserici anglicane la București datează din anul 1860, activitatea bisericii anglicane existând chiar dinainte, din 1850, sub forma Misiunii Anglicane pentru Evrei. Misiunea se afla pe strada Olteni, la nr. 45. În tim­pul primului război mondial, în spațiul din strada Olteni au fost amplasate saloanele pentru răniți.
În anul 1900, Sir John Kennedy, ministrul britanic la București obținea terenul unde se va construi biserica anglicană. Campa­nia de strângere a fondurilor a fost susținută de Prințesa Maria, cea care va frecventa regulat biserica.
Biserica Anglicană a fost închisă în perioada celui de al doilea război mondial și s-a redeschis în 1944, cu o slujbă de Crăciun. În perioada războiului biserica a fost îngrijită de îngrijitoarea Maria, care a fost decorată cu Crucea de bronz a ordinului Sfân­tului Augustin, pentru cei 60 de ani în slujba Bisericii. În timpul regimului comunist, activitatea Bisericii Anglicane a fost mult mai redusă.

Foto: personala
Acuarela de pe acest blog 
 Sursa articol: aici

mai multe Reflexii în Oglinda gasiti la Sorin 

16 comentarii:

  1. Am trecut de multe ori p lângă ea, dar n-am știut niciodată detaliile pe care ni le-ai împărtășit. Mulțumesc!

    Zi frumoasă, dragă Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un punct de reper inghesuit de mașinile lipsite de loc de parcare...

    RăspundețiȘtergere
  3. De fapt, este vorba de o reflexie transpusa intr-o acuarela ... apoasa, :))) precum vremea toamna.Buna si poza, buna si ...reflexia ei.Interesant e ca avem asa ceva la noi.Ceva de stil gotic, cu ceva roman, adaptat la cel...insular.
    Oare in Scotia exista biserici anglicane ? Sau numai castele bantuite de fantomele..."Brexit"-ului ? 😀

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa ramanem mai bine in trecut, prezentul este uneori cu adevarat fantomatic draga Marco :))

      Ștergere
  4. Nu pot sa am decât cuvinte de admiratie!
    Felicitari !!! Cu deosebit respect!
    Wekend de poveste!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc draga Sorin! :)
      ma bucur ca rubrica ta (la care tin mult) imi da ocazia sa "scot la lumina" mici locuri mai putin cunoscute din Bucuresti :)

      Ștergere
  5. Frumos unghi de fotografiere. Arata foarte interesant cladirea in acea lumina, parca SF. Combinatia de verde cu imaginea cladirii este deosebita in acuarela.
    Un weekend excelent, draga Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trecutul si przentul se impletesc...asa am gandit eu aceasta postare :)
      o saptamana d etop iti doresc, Suzana! :)

      Ștergere
  6. Fotografia m-ar fi putut "pacali" ca vad o imagine din Anglia (la U.K. m-am si gandit pana am citit interesantele date despre biserica). Si nu doar ca pare in Anglia, dar pare chiar in secolele trecute, cand felinarele nu erau "electrificate" :) Si poza a facut-o cineva ajuns acolo din viitor.
    Iti doresc, cu drag, weekend minunat! Pupci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce frumos stii tu Diana sa asezi cuvintele, ai facut o prezentare deosebita postarii mele, multumesc! :)
      fotograful e prietenul meu, si el ca si mine, iubeste acele bucatele din trecut ramase in prezent :)
      o saptamana faina iti doresc, pup! :*

      Ștergere
  7. Interesant subiectul și pictura este splendidă,îmi place mult!
    Un weekend minunat îți doresc,draga mea!
    Pup și îmbrățișez cu același drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ador acuarelele si eu :)
      saptamana faina iti doresc si eu Elena, cu drag! :)

      Ștergere
  8. Interesanta cladirea si greu de recunoscut ca e o biserica. Doar crucea din acuarela ajuta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, e o arhitectura diferita de ceea e se gaseste la noi dar acre rezoneaza cu zona in care seafla.
      daca vei avea candva drum prin Bucuresti sa nu ocolesti zona Gradina Icoanei, e o zona care inca mai pastreaza imaginea idilicului Bucuresti, acolo vei gasi si Biserica Anglicana :)

      Ștergere