marți, 1 noiembrie 2016

"...şi pun pariu că nu știai nimic din toate astea.”

Un nepot de sclavi, un băiat s-a născut într-un cartier sărac din New Orleans, cunoscut ca "Back Town." Tatăl său a abandonat familia atunci când copilul era mic, mama sa a devenit o prostituată și băiatul și sora lui au trebuit să trăiască cu bunica lor. Încă de timpuriu, băiatul s-a dovedit a fi dotat pentru muzică și cu alți trei copii a cântat pe străzile din New Orleans. Primele sale câștiguri au fost monedele care au fost aruncate de trecători. O familie de evrei, Karnofsky, care a emigrat din Lituania în SUA a avut milă de băiatul de 7 ani și l-au adus în casa lor. I-au dat inițial "muncă" în casă, pentru a alimenta acest copil înfometat. Acolo, el a rămas și a dormit în această casă unde, pentru prima dată în viața lui, el a fost tratat cu bunătate și tandrețe. Când s-a dus la culcare, doamna Karnofsky i-a cântat un cântec de leagăn rusesc. Mai târziu, el a învățat să cânte mai multe melodii rusești și evreiești. De-a lungul timpului, acest băiat a devenit fiul adoptiv al acestei familii. Familia Karnofsky i-a dat bani pentru a cumpăra primul său instrument muzical, cum era obiceiul în familiile evreiești. Ei admirau sincer talentul muzical. Mai târziu, când a devenit un muzician profesionist și compozitor, el a folosit melodiile evreiești în compozițiile sale. Băiețelul negru a crescut și a scris o carte despre aceasta familie de evrei care l-au adoptat în 1907. În memoria acestei familii și până la sfârșitul vieții sale, el a purtat o stea a lui David și a spus că în această familie a învățat "cum să trăiască viața reală și determinare." S-ar putea recunoaște numele lui.
Acest băiețel a fost numit Louis "Satchmo" Armstrong.
Louis Armstrong a vorbit cu mândrie fluent idiș!
Și pun pariu că nu știai nimic din toate astea.”
sursa: aici

13 comentarii:

  1. eu recunosc: nu stiam nimic din toate astea! :D
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasă povestioară,nu o știeam și pentru asta îți mulțumesc,draga mea!
    Îți doresc o săptămână minunată și plină de bucurii!
    Pup și îmbrățișez cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici eu nu o stiam dar afland-o am zis sa o impartasesc cu voi :)
      pup si eu Elena, zile faine iti doresc si eu! :)

      Ștergere
  3. Nepotul unor sclavi...
    Când s-a născut pustiul, sclavia avea aproape jumătate de secol de când a fost abolita...

    RăspundețiȘtergere
  4. imi era dor de comentariile tale la obiect :)

    RăspundețiȘtergere
  5. O dovada in plus ca cei care au sansa de a primi ajutor nu doar ca isi pot depasi conditia sociala, ci pot lasa lumii o mostenire extraordinara. :)
    Auzisem ceva de genul, in adolescenta (lui tata ii placea mult L.A.), dar apoi am uitat, amintindu-mi acum. :)
    Pupici! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da,conteza de la cine inveti cand iti doresti asta...
      el a dorit, a apreciat si nu a uitat, mandrindu-se cu ceea ce au reprezentat acei oameni...
      pup si eu, Diana! :)

      Ștergere
  6. Normal ca nu stiam!Dar oare cati au stiut?

    RăspundețiȘtergere
  7. Am citit de curând un pps în care era prezentată copilăria unor celebrități, printre care și Armstrong. Foarte interesant acest „episod providențial” din viața unui extraordinar om al muzicii.
    Sărut mâna pentru această minunată „lecție”, dragă Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intotdeauna cu drag, Alex :)
      nu stiam amanunte din viata celebrului trompetist, am fost fermecata cum bunatatea unor oameni au putut ajuta ca talentul cu care a fost inzestrat Armstrong sa iasa la suprafata si cum respectu pe care el l-a purtat acelor oameni era facut vizibil mai ales in acea perioada in care purtand Steaua lui David aveai doar de pierdut...

      w-end fain iti doresc, draga Alex! :)

      Ștergere