duminică, 4 octombrie 2015

A doua zi de vacanta - Oktoberfest

Oktoberfest este una dintre acele sarbatori la care mereu mi-am dorit sa ajung si asta pentru ca are in spate o traditie de durata despre care stiam cate ceva dar despre care, prin intermediul lui Carmen, am aflat mai multe...


Astfel, Carmen ne-a povestit ca la baza acestei sarbatori sta festivitatea organizata cu ocazia casatoriei lui Ludovic I al Bavariei cu Printesa Therese, la inceputul anilor 1800.
Ca loc de desfasurare a fost aleasa o pajiste din afara orasului, denumita ulterior Pajistea Theresei.
Sarbatorea s-a repetat si in anii urmatori.
Inițial avea loc aproape de jumatatea lunii octombrie, de unde si denumirea, dar ulterior s-a decalat din cauza vremii nu prea prietenoase, intre 20 septembrie si prima duminica a lunii octombrie.
Oricum, Carmen a scris pe 
blogul ei in anii trecuti despre aceasta sarbatoare, nu are sens sa repet aici toate amanuntele, o sa va povestesc in schimb cum a fost Oktoberfest pentru mine :)

A fost....wow!!
Nici eu, nici prietenul meu nu ne asteptam sa gasim acolo un adevarat parc de distractii :)

Varsta nu conteaza la Oktoberfest, oricine poate gasi ceva care sa i se potriveasca: tot felul de masinarii rotitoare (ca altfel nu stiu cum sa le numesc), o Roata uriasa de la inaltimea careia (50 de metri) se poate admira Munchenul, masinute, tunelul groazei (de fapt cred ca erau vreo doua), mici spectacole cu mimi, tras la tinta si inca alte o suta de atractii.
Prietenul meu le-a ales pe cele mai hard, noi am ales un carusel despre care Carmen mi-a spus ca functioneaza folosind acelasi mecanism din 1924, fiind si singurul care are si o mica fanfara ale carei acorduri insotesc miscarea caruselului.
Dar dincolo de aceste atractii sunt uriasele corturi, fiecare dintre ele apartinand unui producator de bere, fiecare fiind decorat altfel, cat mai vesel, fiecare avand propria orchestra, fiecare orchestra avand un stil propriu de interpretare dar avand si un numitor comun: incitarea la distractie, muzica, mancarea si berea facand casa buna impreuna :)
Si pentru ca am spus bere, trebuie sa continui adaugand ca halbele au un litru, sunt decorate cu steagul Bavariei, am invatat de la Carmen ca trebuie tinute in mana intr-un anumit fel si ca trebuie ciocnite la baza...
Eu nu am reusit sa beau o halba intreaga dar de placut mi-a placut berea ca si traditionalul covrig Brezn :)

Am fost convinsa ca la Oktoberfest traditional se mananca varza si carnati dar am aflat ca ma insel, mancarea traditionala fiind jumatatea de pui bine rumenita dar si peste prajit la protap.
Sigur, activitatea preferata a vizitatorilor este bautul berii, nu obligatoriu cantitatea conteaza dar nici de lepadat nu e :))
Revenind la mancare, am ramas fidela ideii mele, asa ca de mancat am mancat varza cu carnati :)

Trebuie sa va mai spun ca am fost impresionata de costumul traditional purtat si de cei mici si de cei mari cu incantare si mandrie. De la cele care erau probabil mostenire de familie, la cele fabricate in zilele noastre, purtatorii defilau mandri de acest accesoriu care ii individualizeaza, fiind o emblema a acestei sarbatori.
Tot mandra a fost si defilarea carelor cu butoaie de bere, care trase de imensi si superbi cai de rasa, impodobiti minunat de frumos.
De altfel Carmen a prezentat in imagini acest 
Oktoberfest mai bine decat am facut-o eu in cuvinte :)
A fost o zi plina de energie pozitiva, plina de veselie si chiar daca spre seara oboseala si-a spus cuvantul (in ceea ce ma priveste), a doua zi as fi luat-o fara retineri de la capat :)
Dar despre a doua zi, mai corect spus cea de a treia zi de vacanta, va voi povesti data viitoare.
 Si Carmen este posesoarea unui superb costum traditional, merita admirat(a).

16 comentarii:

  1. Nunta regelui Bavariei a fost serbata pe 12 octombrie 1810 si a tinut cinci zile. De atunci, anual s-a tinut aeasta sarbatoare (exceptând anii de razboi) , devenind o traditie bavareza a carei faime s-a raspândit peste mari si oceane, devenin CEA MAI MARESARBATOARE POPULARA DIN LUME! Ssarbatoarea de anul acesta - la care ati participat voi, are numarul 182 si se va încheia astazi, la miezul noptii.
    Nu am avut noi soare stalucitor în ziua pe care am petrecut-o pe Theresienwiese însa a fost tare-tare placut! si ne-am distrat de minune :)) Ma bucur ca v-am avut drept companioni :) Pupici si îmbratisari :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cei norocosi am fost noi din prima pana in ultima zi avandu-va alaturi pe voi, mereu atenti si plini de surprize :)
      va imbratisam cu acelasi drag! :*

      ce gola va fi din noaptea asta Pajistea Theresei...dar va mai urma un an! :)

      Ștergere
  2. Ce dulce ești în costumul tradițional!
    Frumoasă descriere,o amintire plăcută din această vacanță!
    Duminică frumoasă îți doresc!
    Pup cu drag și mulțumesc de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o amintire minunata, da :)
      Carmen arata delicios de dulce dar sexi in acelasi timp in costumul traditional...e o frumoasa! :)

      pup si eu draga Elena, multumesc la randul meu ca ai trecut pe aici :)

      Ștergere
  3. Frumoasa continuare si chiar plina de energii pozitive si veselie!
    Foarte bine pentru o zi de duminica.
    Roata chiar ma atrage. Cred ca vederea de la inaltime este minunata.
    O zi excelenta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. chiar acum mi-am dat seama ca nu am povestit despre cat de interesanta a fost perspectiva asupra orasului de la inaltimea Rotii...
      senzatia e ca ai lumea la picioare, a fost exceptional! :)

      multumesc de gand bun, zi faina si pentru tine!

      Ștergere
  4. Mă bucur mult pentru clipele frumoase pe care le-aţi petrecut în vacanţa voastră, dragă Pandhora. Şi tu şi Carmen aţi povestit aşa de frumos despre Oktoberfest, încât parcă am fost şi noi pe acolo, numai citind ceea ce aţi scris aici.
    Numai bine şi o seară frumoasă! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc draga Alex! :)
      daca tu spui ca ai simtit atmosfera de acolo, chiar ma bucur pentru ca senzatia mea e ca nu am reusit sa transmit totul la intensitatea pe care am trait-o acolo :)

      o seara faina si tie, draga Alex si o saptamana minunata iti doresc! :)

      Ștergere
  5. Zilele au trecut mult prea repede,iar cuvintele si imaginile sunt mult prea putine.Asa simt eu de cate ori am citit/vazut de la Carme sau citesc/vad de la tine.
    Bucuria alaturi de prieteni e greu s-o impartasesti.Mereu ramane cete ceva doar pentru sufletele voastre si asa e si normal.:)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai sintetizat in cateva cuvinte ceea ce simt si gandesc...ai un spirit patrunzator :)
      exista o vorba care mie imi place mult: " sa nu-ti para rau ca s-a terminat, bucura-te ca s-a intamplat! "
      incerc sa mi-o amintesc si acum :)

      te pupacesc si eu! :*

      Ștergere
  6. Cat sunt eu de "mai in varsta",dar tare m-as fi dat alaturi de voi in toate comediile alea,iar varza cu carnati...,mi-a lasat gura apa.Frumoasa iesire! Nu degeaba ii sfatuiesc pe cei tineri ,ca din viata cu asta te alegi.Pe multi i-am lamurit ,au luat drumul " calatoriilor" si-mi sunt recunoscatori.Eu ma bucur alaturi de voi, cand vad ca stiti sa va pretuiti timpul liber si incantarea voastra.Astept ziua a treia.O saptamana buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. esti un om intelept, Floarea si asta nu are legatura cu varsta :)
      sunt sigura ca pui in aplicare ceea ce ii sfatuiesti pe ceilalti :)
      ma bucur ca te-ai alaturat, chiar si virtual, atmosferei plina de voie buna, agitatie si veselie de la Oktoberfest :)
      spuneai ceva de oamenii mai in varsta...exact asta este subiectul urmatoarei postari :)
      pup Floarea, faina sa fie si saptamana ta! :)

      Ștergere
  7. Era pacat sa nu incerci varza cu carnati ! :)
    Ma bucur ca ati petrecut atat de frumos, iar Carmen arata senzational in costum traditional ! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. varza si carnatii au fost grozavi!

      ooo...da!! in realitate si Carmen si costumul arata cu mult mai bine :)

      pup si eu!

      Ștergere
    2. multumesc Domanelor ♥ pupici si îmbratisari
      PS: am avut atâtea de facut încat am uitat sa iti arat ca mai am un dirndl (in nunate de lila) si înca doua costume Landhaus, toate costumatii bavareze veritabile!

      Ștergere
    3. complimentele sunt meritate )

      lasa, le vei imbraca in anii urmatori si cand mergi la Oktoberfest faci foto si ni le arati :)
      sunt sigura ca sunt cu adevarat deosebite, tu tii la autentic, am vazut si apreciez mult asta :)

      Ștergere