Pache Protopopescu s-a aflat doar pentru trei ani în fruntea
Bucureştiului, între aprilie 1888 şi decembrie 1891, dar a lăsat în urmă
multe proiecte pe care le-a dus la bun sfârşit şi care l-au făcut
cunoscut ca unul dintre cei mai buni primari din istoria oraşului.
S-a
născut la 12 februarie 1845, în Mahalaua Negustori, iar numele de
„Protopopescu“ l-a căpătat ca urmare a faptului că tatăl său slujea ca
protopop la Biserica Sf. Gheorghe cel Nou, potrivit istoricului Dan
Falcan. În doar trei ani, edilul a reuşit să introducă telefonul public, să
extindă iluminatul electric până în Piaţa Teatrului Naţional, să
construiască primele trotuare şi noi artere de circulaţie.„La sfârşitul secolului al XIX-lea când s-a tăiat bulevardul
Cotroceni-Obor de către Em. Protopopescu-Pache, primarul oraşului,
pentru interes şi necesitate edilitaro-urbanistică, au fost demolate
biserica Caimata şi biserica Armenească“, a scris şi istoricul George
Potra în cartea sa „Din Bucureştii de ieri“.Şi transportul în comun a fost o prioritate pentru primarul de la acea
vreme, astfel că s-a lucrat la extinderea reţelei de tramvai, dar şi la
impunerea unor condiţii civilizate de transport pentru bucureşteni.
„Înainte de a se pune în circulaţie tramvaiele cu cai ale noii societăţi, Em. Protopopescu-Pake, primarul oraşului a dat o ordonanţă alcătuită din şase articole cu mai multe subpuncte, cu dispoziţiile care trebuiau respectate atât de personalul tramvaielor , cât şi de pasageri. Astfel, conductorii vor păstra ordinea în vagoane, vor îngriji ca pasagerii să se aşeze pe bănci, fără să aducă supărare unul altuia”, notau istoricii.
„Înainte de a se pune în circulaţie tramvaiele cu cai ale noii societăţi, Em. Protopopescu-Pake, primarul oraşului a dat o ordonanţă alcătuită din şase articole cu mai multe subpuncte, cu dispoziţiile care trebuiau respectate atât de personalul tramvaielor , cât şi de pasageri. Astfel, conductorii vor păstra ordinea în vagoane, vor îngriji ca pasagerii să se aşeze pe bănci, fără să aducă supărare unul altuia”, notau istoricii.
“În mijloacele de transport în comun de la acea vreme, era interzis să
urce mai mulţi călători decât câte locuri sunt pe bănci şi pe platformă,
nu vor fi primiţi în vagoane cei îmbrăcaţi murdari, în stare de beţie
sau pe cei însoţiţi de câini. Nu vor admite nimănui cu tinichele sau
ulcioare cu lichide care ar putea să mânjească sau să supere pe ceilalţi
călători. Agăţatul de vagoane , fie chiar pe scări este strict interzis
şi periculos. Taxa fixată era de 30 de bani pentru toată linia, 20 de
bani pentru două secţii şi 15 bani pentru o secţie, toţi călătorii erau
obligaţi să prezinte biletul la cerere”, mai scria istoricul Potra.
Cred ca o parte dintre aceste reguli ar trebui reiterate :)
sursa: www.adevarul.ro
sursa: www.adevarul.ro
sigur!!!...m-am saturat de aglomeratie si de "cei imbracati murdar"...
RăspundețiȘtergereimi imaginam eu ca nu sunt singura care gandeste asa :))
Ștergerenokia!
RăspundețiȘtergerePe mine mă impresionează respectul pe care îl aveau oamenii acelor vremuri față de reguli, de hotărârile care priveau comunitatea...Acum, majoritatea parcă nu mai are nimic sfânt, inclusiv în modul de adresare...Păcat. Pandhoraa, să ai o seară frumoasă! :)
RăspundețiȘtergerestiu despre ce vorbesti Mirela...asa gandesc si eu...
RăspundețiȘtergereo seara frumoasa iti doresc la randul meu si o saptamana cat mai usoara! :)
Omul a sfintit locul, nu ?
RăspundețiȘtergereintotdeauna...
ȘtergereAcum e o cu totul alta abordare. Mi-a facut placere sa citesc, o saptamana cat mai buna iti doresc!
RăspundețiȘtergerecu drag Robert :)
Ștergerebuna sa-ti fie si tie saptamana! :)
cred ca regula cu cei murdari din tramvaie ar trebui reintrodusa
RăspundețiȘtergereexact asta spuneam si eu :)
Ștergere"Hei, tramvai, cu etaj si tras de cai,
RăspundețiȘtergereHei, joben, ce umblai la "Mon jardin",
Hei, bunic, cu monoclu erai sic,
Hei, can-can, cu picioarele-n tavan."
"Toate-au fost la timpul lor ceva exagerat,
Anii au trecut in zbor si lumea le-a uitat.
Da, da..."
Phoenix - Vremuri :
http://www.youtube.com/watch?v=rOnkr2iNMWI
am ascultat-o cu multa placere Marco...multumesc :)
Ștergere