luni, 25 mai 2015

5 experiente de calatorie pe baza de ciocolata

Daca, asa cum se intampla in cazul unui procent de 90% din populatia globului, ciocolata reprezinta si pentru tine calcaiul lui Ahile, la care trebuie sa renunti in perioada postului (in caz ca-l tii), atunci aceste locuri care au ca tematica ciocolata, ar putea sa sa te ajute sa-ti revii dupa perioada de penitenta si rugaciune. In cele ce urmeaza ai o lista cu cinci experiente unice care graviteaza in jurul ciocolatei, care se adreseaza mai ales dependentilor.

Relaxarea pe baza de ciocolata: Chocolate Spa Club, Hotel Hershey, Pennsylvania, SUA

chocolatespa  5 experiente de calatorie pe baza de ciocolata chocolatespa
Imbaiatul in ciocolata lipicioasa suna prea bine pentru a fi adevarat? Ei da, ridicarea acestei experiente la un alt nivel este ratiunea de a fi la Chocolate Spa Club, de la hotelul Hershey din Pennsylvania. Aici ai parte de tratamente care iti lasa gura apa, precum Whipped Cocoa Bath, Chocolate Bean Polish si Chocolate Fondue Wrap. Scufundarea intr-o baie cu ciocolata calduta este uneori un vis pentru multi, dar la Chocolate Spa, totul se intampla cu adevarat – ce pacat poate fi mai mare decat asta? Pentru un rasfat in plus, cazeaza-te la hotelul Hershey, intr-unul dintre apartamentele sale luxoase sau una dintre vilele din lemn.

Explorarea pe baza de ciocolata: Hacienda Monterosa, Choroní, Venezuela

Cacao plantations under fire from Venezuelan government  5 experiente de calatorie pe baza de ciocolata choroni
Vrei sa o iei pe firul apei si sa vezi exact de unde provine magnifica ciocolata pe care o mananci? Atunci fa-ti drum in padurile tropicale din Venezuela, pentru a explora plantatiile din Choroní. Aceste ‘haciendas’, asa cum sunt ele cunoscute, au o istorie lunga si complicata – existenta lor este legata de secolul 19, cand bolile au decimat in masa arborele criollo (care produce unele dintre cele mai apreciate boabe de cacao din lume). In prezent, acestea au fost eradicate, copacii fiind replantati, oferindu-ti sansa de a descoperi din nou originile ciocolatei.
Pentru un tur complet, mergi la Hacienda Monterosa. Aici, o mica echipa de oameni inimosi, isi dedica timpul pentru a se asigura ca boabele de criollo sunt bine ingrijite. Impreuna cu un angajat din partea locului, poti vizita plantatia, pentru a vedea arborii de cacao, sistemele coloniale de irigatii si pentru a intelege procesul complex al fabricarii ciocolatei. Hacienda dispune de patru camere, iar pretul include micul dejun si alte bauturi. Coridoarele din hacienda sunt aliniate de-o parte si de alta cu hamace si exista si un bucatar care pregateste bucate din partea locului, in cuptoare traditionale cu lemne.

Mancarea pe baza de ciocolata: Strada Ciocolatei, Oaxaca, Mexic

oaxaca  5 experiente de calatorie pe baza de ciocolata oaxaca
Aceasta experienta ii va excita in special pe iubitorii ciocolatei, dar nu sunt putini cei care isi vor dori sa parcurga rutele Toblerone, Lindt si Godiva, cu toate minunatiile intalnite pe traseu. Legatura dintre Oaxaca si ciocolata este una care dateaza de secole. Magnificul desert se vinde aici la orice colt de strada, impreuna cu sosurile numite ‘moles’ si este folosit si pentru a aduce un omagiu inaintasilor.
Aici, bautura de de dimineata nu este cafeaua, ci ciocolata fierbinte – o parte cacao proaspat macinata cu doua parti zahar si migdale, vanilie sau scortisoara. Aceasta este considerata o bautura pentru adulti, fiind prea tare pentru copii. Tejate este o alta bautura traditionala, facuta din porumb si cacao si care se serveste rece. S-ar putea sa auzi si expresia ‘ciocolata mexicana’, care se refera la modul traditional in care este preparata ciocolata in Oaxacan: macinata cu zahar, scortisoara si migdale si turnata in batoane care pot fi mancate ca atare, pot fi folosite pentru a pregati ciocolata fiebinte de mai sus sau alte preparate.
Mergi pe strazile Mina si 20 de Noviembre, unde se afla cateva magazine unde se vinde ciocolata; Mayordomo, la Soledad si Guelaguetza sunt cele mai cunoscute marci. Aici, ciocolata este parte integranta a societatii si a culturii locurilor. Multi cred ca ea are puteri mistice care fac ca mancatul ciocolatei in Oaxaca, sa reprezinte o experienta cu adevarat unica.

Invatatul pe baza de ciocolata: Shiroi Koibito Park, Sapporo, Hokkaido, Japonia

Shiroi Koibito Park  5 experiente de calatorie pe baza de ciocolata Shiroi Koibito Park
Ai auzit vreodata de Shiroi Koibito? Daca da, foarte bine! Daca nu, esti cu un pas mai aproape de a deveni un fanatic al ciocolatei. Shiroi Koibito inseamna in traducere libera ‘indragostitii albi’ si este o gustare extrem de populara – pe baza de ciocolata – din Japonia, care consta in doi biscuiti deliciosi, cu umplutura de ciocolata alba.
Locul unde a aparut Shiroi Koibito este Sapporo, unde exista chiar si parcul Shiroi Koibito. Administrat de Ishiya, compania care produce acest desert delicios, parcul este unul tematic, unde exista magazine, restaurante si desigur si o fabrica de ciocolata. Daca Willie Wonka ar fi fost japonez, asa ar fi aratat probabil fabrica lui. Producatorii de ciocolata sunt imbracati in alb, iar sistemul functioneaza cu precizie de ceasornic. Familiile pot face tururi ale fabricii, pot participa la cursuri de gatit si pot vizita doua muzee – unul ce contine o colectie a celor mai frumoase cani de ceai din lume si altul al jucariilor, majoritatea dintre ele apartinand unor colectionari.
Nu rata incredibilul ceas muzical cu figuri ce danseaza, care suna din ora in ora. Daca toata aceasta experienta te-a facut sa iti fie foame, exista un salon la ultimul etaj unde se serveste ciocolata calda delicioasa, prajituri si desigur, faimosii biscuiti Shiroi Koibito.

Bauturile pe baza de ciocolata: diverse locatii din Belgia


belgian choco  5 experiente de calatorie pe baza de ciocolata belgian choco
Ce iubitor de ciocolata nu a fost tentat si sedus de faimoasa ciocolata belgiana? Fa lucrurile si mai pacatoase decat in mod obisnuit, cu o selectie de cafenele si saloane din Belgia unde se servesc cele mai bune bauturi pe baza de ciocolata. In Leuven, vei gasi restaurantul Nosh, cunoscut pentru mancarea sa belgiana excelenta, preturile rezonabile si fabuloasele cocktailuri (sau choctailuri) pe baza de ciocolata. Cele mai bune sunt chocobailey (ciocolata cu lapte si Baileys) si chocoretto (ciocolata si amaretto). Alta locatie favorita este barul Quetzal Chocolate din Gent, care serveste o varietate excelenta de combinatii pe baza de alcool si ciocolata. Mai exista doua locatii din acelasi lant, in Antwerp si Leuven. Daca cocktailurile nu sunt preferatele tale, fa o combinatie intre doua lucruri favorite ale belgienilor, comandand o bere cu ciocolata la Cafeneaua Delirum din Bruxelles. Asta pentru cei mai devotati fani ai ciocolatei!

sursa:www.tuktuk.ro

18 comentarii:

  1. Am fost în Gent, Bruxelles, Antwerp si Leuven...intr-adevar aerul pe strazi are aroma de ciocolata :)) Insa mie ciocolata belgiana mi-e prea dulce. Prefer ciocolata cu procent ridicat in cacao. Iubesc ciocolata frantuzeasca, elvetiana, nemteasca :)
    Am vizitat Museu de la Xocolata din Barcelona, tare mi-a placut :)
    Cat despre programul Wellness si tratamentele cu ciocolata... hmmmm, visez la asa ceva!
    Am avut odata un balsam de corp pe baza de unt de cacao si ciocolata. A fost amuzant-ciudat :)) avem permanent pofta de ciocolata!
    pupici. Noapte buna, draga mea draga. Vise dulci ca ciocolata sa ai! :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mie imi place ciocolata belgiana toacmai pentru ca e dulce...mmm, elvetiana nu stiu daca am mancat dar frantuzeasca si germana , da...chiar acum am cateva patratele de ciocolata Schogetten langa cafea :))

      uite ca asta nu ma tenteaza, tratament cu ciocolata...nu stiu...simt ca as fi maxim de lipicioasa cu toate ca, evident, lucrurile nu ar sta asa....
      am avut o crema de corp cu unt de cacao, foarte buna dar ....

      te pupacesc draga mea draga, buna dimineata! :*

      Ștergere
    2. prima data când la sauna mi-am uns corpul cu miere, vaaai-vai, am crezut ca prosopul va ramane lipit de mine pâna când voi merge la dus :) Mi-a fost tare ciudat! dar, nu a trecut nici macar un minut si mierea a disparut total sub piele! Oricât de incredibil suna, crede-ma, pielea absoarbe imediat substantele nutritive. Iar dupa tratament, pielea mea a fost curata, hidratata, catifelata si fina :) Banuiesc ca ciocolata are efect asemanator.
      pupici :-*

      Ștergere
    3. recunosc ca m-ai facut curioasa :))
      eu folosesc putina miere in combinatii diferite cand imi prepar masti pentru ten...
      te pupacesc si eu! :*

      Ștergere
  2. Charlie si fabrica de ciocolata! :)
    Exceptand varianta sa fac baie in ciocolata totul suna excelent!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu la fel :))

      o ciocolata calda de la mama ei (Oaxacan) e o experienta pe care mi-as dori-o implinita dar mi-e greu sa cred ca se va si implini :))

      pup si eu, Diana!

      Ștergere
  3. O plimbare în Belgia, pe motiv de ciocolată, nu m-ar deranja! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te asigur ca merita! :)
      trufele belgiene sunt un vis care merita trait si repetat :))

      Ștergere
  4. Sunt de acord cu Diana!
    O zi plină de bucurii îți doresc!
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ciocolata calda și multa ciocolata în jur și prieteni dragi cu care sa împart ciocolata....e perfect! :))
    Nu am o ciocolata preferata! O mănânc pe nerasuflate :)))
    Așa ca mai bine sa nu o întâlnesc în cale...:)

    RăspundețiȘtergere
  6. De cand m-am lasat de fumat,m-am apucat de ciocolata,dar sunt cam mofturoasa,nu mananc orice marca.Cum n-o sa ajung prin locurile prezentate,ma bucur sa citesc despre ele.Eu nu renunt nici macar in post la bucatica mea mica de ciocolata.Preotul stie,ca nu-mi place sa mint.Ciocolata e o slabiciune a mea.Da o reteta sa renunt.(Glumesc!)O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa stii ca si eu am inlocuit tigarile cu ciocolata :))
      dimineata, cafeaua si cateva patratele de ciocolata=perfectiune...bine, mi-as dori eu mai multe patratele de ciocolata dar ma abtin, asa ca te inteleg perfect :))
      o noapte buna iti doresc la randul meu, Floarea!

      Ștergere
  7. Sunt fana ciocolata in forma ei pura, asa ca nu pot renunta la ea, indiferent de orice.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in forma ei pura? adica cocolata cu continut ridicat de cacao?
      mie nu-mi place ciocolata amaruie, o prefer pe cea cu lapte-recunosc! :))

      Ștergere
  8. Ah, ciocolata ! Si eu o prefer pe cea amara, si tare imi plac prajiturile pudrate cu cacao de buna calitate. Secretul e sa pastrezi ciocolata mai mult in gura, asa o sa simti gustul chiar si dupa ce ai inghitit-o. Te dezobisnuiesti incet de tentatia zaharului :) De incercat si pudra de roscove, care are un gust foarte asemanator.

    RăspundețiȘtergere