joi, 3 noiembrie 2011

Ea - Nichita Stanescu


Tocmai acum, tocmai acum
cand o iubesc cel mai mult,
tocmai acum am mintit-o.
Tocmai acum, tocmai acum
cand ea tine cel mai mult la mine,
tocmai acum am umbrit-o.
Tocmai acum, tocmai acum
cand ea se gandeste la mine fluier a paguba.
Tocmai acum, tocmai acum
cand ea e cea mai frumoasa de pe lumea
stelelor mele,
orbesc.
Tocmai acum, tocmai acum
cand ii simt gratia
strabatand toate zidurile orasului
surzesc.
Tocmai acum, tocmai acum
cand simt ca ei ii este dor de mine
imi jignesc prietenii
nemaisuportand cat de dor poate sa-mi fie de ea.
Tocmai acum, tocmai acum
cand ea isi calca de drag de mine
rochia in carouri,
eu stau si curat lanci cu benzina
ca sa le azvarl in animale si in vulturi.
Tocmai acum, tocmai acum
cind ar fi trebuit sa fiu
cuprins de o tandra alergare,
ma prelungesc in vis
de frica de a fi fericit.
Tocmai acum, tocmai acum
cand ea iradiaza de lumina inimii ei,
citesc despre toate novele
si toate stelele explodate
si ma lungesc cat cea mai lunga strada din oras
si ma asfaltez
si ma imbrac in ninsoare si gheata,
mai ales in gheata,
maii ales in gheata, mai ales in gheata,
ca ea, scumpa si divina de ea
trecand sa alunece
si sa cada si sa-si raneasca glezna,
pe care, doamne,
de atata vreme nu i-am mai sarutat-o.
La urma urmei,
cine are curajul sa sarute o glezna
daca ea nu schioapata ? !

30 de comentarii:

  1. Ce minune de om...Ce versuri pline de dragoste, amar și dor...Frumos,frumos.
    Mulțumesc!
    M-a emoționat postarea...

    RăspundețiȘtergere
  2. Și acum ce comentez?!
    Unde-i sacru taci din gură!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit poezia cu muţi ani în urmă, eram într-un cerc de prieteni zurlii şi-a fost pe noi un râs teribil. Deşi poate te aşteptai la o altă reacţie, această amintire mi-a venit prima în minte.

    RăspundețiȘtergere
  4. mai multe cuvinte sunt de prisos...

    (o noapte parfumata! pupici)

    RăspundețiȘtergere
  5. Tocmai acum, tocmai acum
    cind ar fi trebuit sa fiu
    cuprins de o tandra alergare,
    ma prelungesc in vis
    de frica de a fi fericit.
    Foarte frumoasă...și poza îmi place..
    Un sfârșit de săptămână minunat,scumpo!
    pupicei..

    RăspundețiȘtergere
  6. Vera: imi place poezia asta pana la durere...
    cu drag Vera...

    RăspundețiȘtergere
  7. Scorchfield: imi pare bine ca ai trecut pe aici si ai citit-o...

    RăspundețiȘtergere
  8. Max Peter : rasul nu inseamna obligatoriu mai putina apreciere...
    la vremea aceea insemna probabil bucuria de a nu fi atins de suferinta in dragoste...sunt sigura ca erati o gasca funny :)

    RăspundețiȘtergere
  9. CARMEN: buna dimineata...o zi usoara si un incaput de w-end perfect...pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. *ELENA* : multumesc :)
    un w-end perfect iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Frumoase versuri! :)
    Sa ai o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  12. Diverse : frumoasa sa fie si ziua ta :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Nichita Stanescu avea în apariţiile lui o prezenţă de aerian, de nelumesc...la fel sunt versurile lui...nu obosesc.

    RăspundețiȘtergere
  14. dmd.: ma bucur ca ai mai trecut pe la mine :)
    si da...el a fost nelumesc...versurile apartin si ele altei lumi...

    RăspundețiȘtergere
  15. Pandhora... frumos e versul lui... dar cât de mult contează cum ştii să le alegi :)
    W-e însorit, poetic, cu lumină!

    RăspundețiȘtergere
  16. Şi tu, Pandhora?!
    :)
    Tocmai acum,tocmai acum
    Când am sufletul scrum,
    Ai postat-o...

    :))
    >:D<

    Mulţumesc

    RăspundețiȘtergere
  17. Oana: frumos sa fie si w-end-ul tau Oana...multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  18. unpisicscorpionicesc5 noiembrie 2011 la 08:49

    Weekend frumos Pandi...

    RăspundețiȘtergere
  19. unpisicscorpionicesc: multumesc...frumos sa-ti fie si tie w-end-ul:)

    RăspundețiȘtergere
  20. "Toată marea poezie de dragoste a lumii este poezia unor iubiri neîmplinite. Dacă poetul s-a îndrăgostit şi a luat-o de nevastă pe iubită n-a mai continuat să scrie. În acest sens, orice artă este o tendinţă spre un absolut care nu se atinge şi în măsura în care nu se atinge continui să înaintezi spre el." (Ana Blandiana)

    Tare mi-e bine la tine, draga mea şi-a noastră dragă! :)
    Sper să mă ierţi (şi tu) pentru lipsa comentariilor. Am o vreme de când "umblu în vârful inimii" prin căsuţele voastre pline de minunăţii... Citesc, ascult, privesc şi...tac! Mă bucur de tine, de voi, mă îmbogăţiţi mereu şi mereu şi, nu ştiu de ce, mi-e tot mai greu să ies din adâncul tăcerii...Simt însă că tu, mai ales tu, înţelegi dincolo de orice înţeles ce poate fi prins în cuvinte. Şi mi-e lacrimă de recunoştinţă şi BUCURIE că am avut şansa să-mi alătur un timp viaţa de a voastră, dragii mei dragi :)

    pup şi iar pup şi te îmbrăţişez tare, taaareee :)

    RăspundețiȘtergere
  21. alessia: sper....vreau sa cred ca iti este bine acolo unde esti...stiu ca iti este dor de o mie de lucruri si o sa-ti fie mult timp de acum incolo....
    imi esti tare draga pentru felul transant si bland si jucaus in care spui lucrurile cu adevarat importante si...cine mai imbratiseza paraind oscioare ca tine??nimeni nimeni :))
    cutiuta mea e mereu aici deschisa....te astept cu mult mult drag....
    azi am facut pentru prima data in viata mea-si am totus o varsta :D dulceata de dovleac...e fantasic de buna....ce zici?gusti?
    iti las vreo doua lingurite...am pus si nuca...pup dulce cu aroma de dovleac >:D<

    RăspundețiȘtergere
  22. Am venit la cafeaua cu dulceaţă de dovleac! :)
    Mmmmmm, bună-bunuţă dulceaţa ta! Da' tot mai bună-i îmbrăţişarea! :))
    Vin şi eu cu una matinală, maaareee şi...pârâitoare :) de la mare depărtare!
    [TU ştii că această îmbrăţişare a mea e doar "ştafeta" preluată de la...altcineva :)
    Iar tu eşti parte a aceleiaşi echipe, aşa că ai grijă! :))]

    Să nu-ţi faci griji pentru mine, TE ROG!
    Fiindcă am muncit muuult, dar în final am reuşit ce mi-am dorit cel mai tare: mi-e pace! Ceea ce este "dincolo de bine şi de rău", nu-i aşa! :)

    Pup şi iar pup!
    Să ai o zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
  23. asa sa fie alessia...cum spui tu...
    ma bucur tare mult mult mult...daca iti este bine...
    o dorinta implinta-rara bucurie >:D<
    si andrei a disparut aproape o data cu tine...voi erati atat de altfel...
    eu am doar un an in blogosfera...poate ca nu am prea multe repere facand aceasta comparatie dar eu asa v-am perceput...acest "altfel" fiind un plus...
    te imbratisez tare tare si cand simti nevoia, poti veni sa scotocesti nestingherita prin cutiuta mea >:D< >:D<

    RăspundețiȘtergere
  24. Aşa este cum spun! ŢIE nu ţi-aş putea ascunde cum sunt, chiar dacă aş vrea, pârdalnicooo! :))

    "Gaşca noastră" s-a născut...miraculos: "a tunat şi ne-a adunat!" într-un loc şi-ntr-un timp rămas de poveste.
    Fiecare dintre noi mergem acolo unde ne poartă drumurile, dar ne întoarcem când şi când în această "poveste fără sfârşit" :)
    Măcar să-i rememorăm anotimpurile hlizite şi zbânţuite şi să mai putem încălzi cu un zâmbet lăcrimos :) iernile dintre ele.

    E musai să mai trebăluiesc puţin zilele astea prin "Cufărul cu amintiri", că mai sunt multe poveşti rămase prin ungherele prafuite ale timpului care merită să ni le reamintim ÎMPREUNĂ [ai un loc special păstrat!:)], aşa, mai pe la sărbătorile mirosind a cetini şi-a...vin fiert la gura sobei!

    Te îmbrăţişăm tare-taaareee, fiecare în parte şi toţi laolaltă, draga mea şi-a noastră dragă!:)

    RăspundețiȘtergere
  25. si eu rascolesc prin cufarul vostru...recunosc :))
    si eu va imbratisez cu mult drag si ma bucur de locsorul pe care mi l-ati facut acolo langa voi...doar ca eu sunt mai cumintica...dar si cand m-oi apuca de zbantuit...atunci sa te tii :P
    >:D< >:D<

    RăspundețiȘtergere