duminică, 20 noiembrie 2011

Octavian Paler - Despre dorinta....


"Lucrurile pe care le-am dorit eu,nu le-am putut obtine niciodata cerandu-le sau luptandu-ma pentru ele...
Cum poti sa lupti pentru tandrete?
Sau pentru duiosie?

Cel mult poti sa le astepti....
"

33 de comentarii:

  1. iar ele vin, daca vin...asteptarea arata ca dorul de verde sau de aripi de pasari care se zbat grabit catre locuri cunoscute...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eryn: da...asteptarea este un dor...dorul este acel ceva dupa implinirea caruia tanjesti....

    RăspundețiȘtergere
  3. Uite că la aşa ceva nu m-am gândit niciodată!
    Mi-ai dat o temă, pentru că nu îmi aduc aminte să fi citit şi eu pasajul acesta...

    RăspundețiȘtergere
  4. Dorința = visul unui dor!

    -asta din cele citite mai sus și judecate pe loc
    :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Impresia mea, aproape permanenta, este ca atunci cand cer inseamna mai mult sau mai putin ca si pretind si deci ca s-ar putea sa nu mi se cuvina. Cand ma lupt, s-ar putea sa mi se cuvina si mai putin, pentru ca lupta uneori se rasfrange si asupra a ceea ce doresc si o eventuala victorie ar putea sa implice si dreptul de a porunci orice si oricand. Asa este, pentru tandrete si duiosie ma rog cu tandrete si cu duiosie si doar atat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumos citat... cu emoție scris, cu emoție citit, trăit...așteptat.
    Ce altceva am putea face decât să așteptăm dorul de încă o așteptare...

    RăspundețiȘtergere
  7. cel care asteapta este cel mai fericit.....in fond asteptarea e cheia marilor succese

    RăspundețiȘtergere
  8. Cum poţi să n-ai iubire şi să vrei sex?
    Îl cumperi sau înveţi cum să minţi frumos.
    :))
    Aşa şi cu dorinţa, îţi vezi de treaba ta.
    :)
    Iarăşi:tandreţea o ai sau nu o ai.
    Şi dacă o ai trebui să ai grijă să nu ţi-o diluezi cu timpul sau şi mai grav să nu i-o perturbi celuilalt.
    :)

    Dorinţa e ca fericirea: e floricica din grădiniţă pe care nu o culegi. Ce e drept sunt şi cazuri în care trebuie să însemânţezi neîncetat ca să recoltezi. O prefer pe prima.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  9. vin cand vor ele si daca vor ele...
    Octavian Paler, raman de aceeasi parere: e o minunatie

    RăspundețiȘtergere
  10. Max Peter: sa stii ca nici eu nu gandeam asa...dar am inteles cat adevar este in ceea ce spune Paler...

    RăspundețiȘtergere
  11. Scorchfield: tu gasesti mereu firul rosu :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Liviu Velar: ce frumos ai spus "...pentru tandrete si duiosie ma rog cu tandrete si cu duiosie si doar atat...." multumesc Liviu pentru transparenta cuvintelor tale...

    RăspundețiȘtergere
  13. Oana: sa speram ca asteptarea nu este inutila....

    RăspundețiȘtergere
  14. roscata din vis: asteptarea e o speranta care inca nu s-a transformat in deziluzie...

    RăspundețiȘtergere
  15. Joker: e mare lucru sa stii cu exactitate ce-ti doresti :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce doreşti e firesc, şi mult mai simplu, pe cine doreşti...e cu totul altceva.

    RăspundețiȘtergere
  17. Asta mi-a amintit de celebra lui poezie "Avem timp..."

    "Avem timp pentru toate.
    Nu e timp doar pentru putina tandrete.
    Cand sa facem si asta - murim."

    RăspundețiȘtergere
  18. Ba , eu cred că poti să lupţi , ştii , înarmat c-o dragoste puternică , inevitabil impui fără dorinţă .

    RăspundețiȘtergere
  19. ..prea puţine lucruri ţin de noi...exteriorul!...dar mai bine să nu ne gândim prea adânc la asta...are grijă cu prioritate destinul.

    RăspundețiȘtergere
  20. poate nu ne dorim suficient de mult! poate nu ne dorim in fiecare secunda, minut...mai exista si celalalt tais, cand ai tot ce-ti doresti, ai avea impresia ca nu ai nimic.

    RăspundețiȘtergere
  21. sau macar poti sa ti le doresti

    RăspundețiȘtergere
  22. Joker: ma bucur ca sesizezi diferenta...

    RăspundețiȘtergere
  23. Zina: ma emotioneaza ingrozitor de tare poezia aceea pentru ca exact asta facem....ne dam iluzia timpului...

    RăspundețiȘtergere
  24. SoriN: cati sunt curajosii?increzatorii?

    RăspundețiȘtergere
  25. dmd.: un pic pesimist gandul tau...dar da...si destinul are cuvantul lui de spus...

    RăspundețiȘtergere
  26. geanina: poate nu stim cum sa ne dorim inainte de a sti ce ne dorim....

    RăspundețiȘtergere
  27. le poti astepta, dar mai degraba le poti oferi

    RăspundețiȘtergere
  28. cypy : sau macar sa incerci sa ti le doresti...

    RăspundețiȘtergere
  29. Habar nu aveam ca Octavian Paler, ca adult matur scria despre sine insusi ca inca are carente din astea de tip afectiv, daca era, bineinteles autentic sincer, ceea ce habar nu am de unde sa am, el fiind parca, cf. wikipedia, la nivel de hobby personal, scriitor de fictiune.

    RăspundețiȘtergere
  30. Rudolph Aspirant: carenta de tip afectiv sa fi fost?
    ma indoiesc...
    mai degraba o sensibilitate de bun simt...sa astepti tandretea e mai intelept decat sa te lupti pentru a o obtine...tandretea nu e un trofeu de vanatoare pe care sa-l expui agatat pe un perete...

    RăspundețiȘtergere
  31. Eu nu am comentat aici, pentru ca pregatisem un raspuns pentru rubrica de miercuri.

    RăspundețiȘtergere