duminică, 6 iulie 2014

Alta Matematica - Nichita Stanescu


 Noi stim ca unu ori unu fac unu,
 dar un inorog ori o para
nu stim cât face.
Stim ca cinci fără patru fac unu,
dar un nor fără o corabie
nu stim cât face.
Stim, noi stim ca opt
impartit la opt fac unu,
dar un munte impartit la o capra
nu stim cât face.
Stim ca unu plus unu fac doi,
dar eu si cu tine,
nu stim, vai, nu stim cât facem.

 Ah, dar o plapuma
inmultita cu un iepure
face o roscovana, desigur,
o varza impartita la un steag
fac un porc,
un cal fără un tramvai
face un inger,
o conopida plus un ou,
face un astragal...

 Numai tu si cu mine
inmultiti si impartiti
adunati si scazuti
raminem aceiasi...

Pieri din mintea mea !
Revino-mi în inima !

8 comentarii:

  1. grea matematica asta! asa imi trebuie daca nu am studiat-o in amanunt la vremea ei... :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa stii ca asa e, nici eu, probabil ca de aia nu toate "rezultatele" sunt corecte :))

      Ștergere
  2. Bună scumpo!
    Interesantă matematica lui Nichita!
    O duminică frumoasă ca sufletul tău îți doresc!
    Pupici și îmbrățișari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc, la fel iti doresc si eu draga elena, pup!

      Ștergere
  3. regasesc aici, cu multa placere, versuri de-ale lui Nichita... Cata sensibilitate sufleteasca a avut acest om! oare chiar a fost om, sau semizeu?!
    pup draga mea draga. O duminica minunata in continuare! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu ca si tu il iubesti la fel de mult pe Nichita cum il iubesc si eu :)
      pup si eu draga mea draga, o saptamana usoara iti doresc! :*

      Ștergere
  4. Minunate versuri! Nichita a fost si va ramane unic! Cum stia el sa transpuna totul in poezie, chiar si...matematica vietii.
    Cu ani in urma, am avut ocazia sa vorbesc cu cineva care i-a fost apropiat lui Nichita Stanescu. Mi-a povestit atatea intamplari din intalnirile lor... Le-am ascultat fascinat, caci tot ceea ce povestea acel om, era minunat.
    Numai bine, draga Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ohhh...ce norocos ai fost tu...
      pote ne vei povesi si noua...
      o saptamana usoara draga Alex! :)

      Ștergere