vineri, 6 ianuarie 2012

„Afisul trebuie sa fie un scandal vizual”



Aceasta afirmatie ii apartine lui Raymond Savignac, cea mai importanta figura din lumea afisului francez dupa al doilea razboi mondial.El a introdus umorul in arta afisului, declarand: ”Ideea originala trebuie sa fie sarea si piperul afisului. Ea ii da viata, dandu-i grai si facandu-l uneori memorabil. Ideea este oul lui Columb.” In publicitatea franceza a secolului XIX existau doar personaje standard : pe afise, arabii faceau reclama la cafea, africanii la sapun sau rom, fermieri rosii in obraji – la unt, iar dudui cu forme generoase laudau virtutile … cam oricarui produs. Cel care a schimbat aceasta stare de fapt, introducand personajul atipic eu-tu-oricine a fost Raymond Savignac. "Atunci cand privesc un afis, oamenii trebuie sa aiba „placerea ochiului”, trebuie sa fie proiectati de creatorul afisului intr-o alta lume, intr-o alta atmosfera. Pentru a fi reusit, un afis trebuie sa stimuleze imaginatia" mai spune Raymond Savignac (1907-2002).


Cat de mult a reusit el asta si cat de valabila mai este reusita lui, raportata la timpul prezent?

sursa: www.publicitate.eu

24 de comentarii:

  1. daca ar fi dupa mine...ar da produsele din afis faliment...oricat de mari , de sus puse, de amuzante sau iesite din comun ar fi....mie nu-mi atrag atentia...:)

    RăspundețiȘtergere
  2. geanina : eu apreciez reclamele...
    consider produsele un alt fel de "vehicul" pentru un artist...
    sigur...asta nu inseamna ca orice afis publicitar sa orice reclama reprezinta un act artistic :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Oi Pandorha!

    Legal o texto!

    O cachorrinho também!

    bom final de semana!

    do Brasil.........................Adriano.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie mi se pare interesant ca unui francez i se pare ca umorul, un mecanism destul de complex, cu adevarat, IMHO, interesant, plus, dupa cum am aflat pe pielea mea, chiar cu real posibile DIFERITE definitii cvasi-JURIDICE re domeniu de incluzie/granite si re functionare permisa standard dupa regulament, nu numai nuante interpretative si expresive diferite in diverse limbi si culturi), trebuie sa fie, in mod preferabil, (dupa cum mi s-a parut ca zice el), "generator de scandal".

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi plac afisele de mai sus, nu neaparat produsele care sunt laudate in ele:). Este un mod de a te distra si a distra si pe altii. O zi minunata sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sarut mâna Pandhora !
    Eu zic că este normal să fie aşa , pentru că dacă n-ar ieşi din limitele normalului nu ar atrage privirea . Mai este o idee destul de des pusă în aplicare în zilele noastre . O reclamă (un afiş) dacă stă mult în acelaşi loc trebuie periodic schimbat ca aspect pentru a nu se obişnui ochiul privitorului cu el . Unele sunt amuzante dar majoritatea , pentru mine , enervante .

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna scumpo!
    Interesant articolul tau!
    Un weekend de vis iti dporesc!
    Cu drag te pup si imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
  8. Clik: Adriano bom dia:)
    Estou feliz que você gostou da idéia ... Eu desejo um dia feliz :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Rudolph A.: cred ca ai facut o sinteza "ad hoc" a ceea ce ai citit aici :)
    el vorbea despre afis atribuindu-i calitatea de "scandal vizual", umorului revenindu-i "sarea si piperul" care ar trebui sa condimenteze la modul placut genul de arta la care face referire Raymond Savignac :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Robert Nicolaescu: cum ar putea artistul din tine sa nu vada frumusetea?
    retorica intrebarea...desigur :)

    RăspundețiȘtergere
  11. SoriN: buna dimineata :)
    sunt in acord cu tine...multe sunt enervante daca nu chiar jenant de lipsite de orice urma de originalitate...
    totusi,atat reclamele cat si afisul publicitar necesita o mare concentrare "de ceva" fiind atat de perisabile ca mijloc artistic de exprimare a unei idei al carei scop este acela de a vinde fara a-l agresa pe privitor :)

    RăspundețiȘtergere
  12. ELENA: buna dimineata :)
    multumesc pentru aprecieri :)
    pup si eu...un w-end perfect iti doresc cu tot dragul >:D<

    RăspundețiȘtergere
  13. De la afisul cu Mihaela Radulescu la campania Anti Fumat nu am mai vazut un afis care sa ma atraga :))))) !

    RăspundețiȘtergere
  14. Borg: esti pur si simplu adorabil :))

    RăspundețiȘtergere
  15. Este musai ca un afis sa stimuleze imaginatia! :)
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  16. Diverse : nu-i asa?
    altfel ar fi doar o bucata de hartie colorata :)

    RăspundețiȘtergere
  17. de obicei ocolesc afisele, reclamele...de ce? tocmai din cauza imaginatiei, pentru ca ma opresc in timpul si in lumea lor :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Reclama fără creativitate nu e reclamă...

    RăspundețiȘtergere
  19. Max Peter : sunt in perfect acord cu tine :)

    RăspundețiȘtergere