vineri, 6 ianuarie 2012
„Afisul trebuie sa fie un scandal vizual”
Aceasta afirmatie ii apartine lui Raymond Savignac, cea mai importanta figura din lumea afisului francez dupa al doilea razboi mondial.El a introdus umorul in arta afisului, declarand: ”Ideea originala trebuie sa fie sarea si piperul afisului. Ea ii da viata, dandu-i grai si facandu-l uneori memorabil. Ideea este oul lui Columb.” In publicitatea franceza a secolului XIX existau doar personaje standard : pe afise, arabii faceau reclama la cafea, africanii la sapun sau rom, fermieri rosii in obraji – la unt, iar dudui cu forme generoase laudau virtutile … cam oricarui produs. Cel care a schimbat aceasta stare de fapt, introducand personajul atipic eu-tu-oricine a fost Raymond Savignac. "Atunci cand privesc un afis, oamenii trebuie sa aiba „placerea ochiului”, trebuie sa fie proiectati de creatorul afisului intr-o alta lume, intr-o alta atmosfera. Pentru a fi reusit, un afis trebuie sa stimuleze imaginatia" mai spune Raymond Savignac (1907-2002).
Cat de mult a reusit el asta si cat de valabila mai este reusita lui, raportata la timpul prezent?
sursa: www.publicitate.eu
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
hmm :-? eu zic ca merge:-?
RăspundețiȘtergeredaca ar fi dupa mine...ar da produsele din afis faliment...oricat de mari , de sus puse, de amuzante sau iesite din comun ar fi....mie nu-mi atrag atentia...:)
RăspundețiȘtergereC.L.M.: asa ma gandeam si eu :)
RăspundețiȘtergeregeanina : eu apreciez reclamele...
RăspundețiȘtergereconsider produsele un alt fel de "vehicul" pentru un artist...
sigur...asta nu inseamna ca orice afis publicitar sa orice reclama reprezinta un act artistic :)
Oi Pandorha!
RăspundețiȘtergereLegal o texto!
O cachorrinho também!
bom final de semana!
do Brasil.........................Adriano.
Mie mi se pare interesant ca unui francez i se pare ca umorul, un mecanism destul de complex, cu adevarat, IMHO, interesant, plus, dupa cum am aflat pe pielea mea, chiar cu real posibile DIFERITE definitii cvasi-JURIDICE re domeniu de incluzie/granite si re functionare permisa standard dupa regulament, nu numai nuante interpretative si expresive diferite in diverse limbi si culturi), trebuie sa fie, in mod preferabil, (dupa cum mi s-a parut ca zice el), "generator de scandal".
RăspundețiȘtergereImi plac afisele de mai sus, nu neaparat produsele care sunt laudate in ele:). Este un mod de a te distra si a distra si pe altii. O zi minunata sa ai!
RăspundețiȘtergereSarut mâna Pandhora !
RăspundețiȘtergereEu zic că este normal să fie aşa , pentru că dacă n-ar ieşi din limitele normalului nu ar atrage privirea . Mai este o idee destul de des pusă în aplicare în zilele noastre . O reclamă (un afiş) dacă stă mult în acelaşi loc trebuie periodic schimbat ca aspect pentru a nu se obişnui ochiul privitorului cu el . Unele sunt amuzante dar majoritatea , pentru mine , enervante .
Buna scumpo!
RăspundețiȘtergereInteresant articolul tau!
Un weekend de vis iti dporesc!
Cu drag te pup si imbratisez!
Clik: Adriano bom dia:)
RăspundețiȘtergereEstou feliz que você gostou da idéia ... Eu desejo um dia feliz :)
Rudolph A.: cred ca ai facut o sinteza "ad hoc" a ceea ce ai citit aici :)
RăspundețiȘtergereel vorbea despre afis atribuindu-i calitatea de "scandal vizual", umorului revenindu-i "sarea si piperul" care ar trebui sa condimenteze la modul placut genul de arta la care face referire Raymond Savignac :)
Robert Nicolaescu: cum ar putea artistul din tine sa nu vada frumusetea?
RăspundețiȘtergereretorica intrebarea...desigur :)
SoriN: buna dimineata :)
RăspundețiȘtergeresunt in acord cu tine...multe sunt enervante daca nu chiar jenant de lipsite de orice urma de originalitate...
totusi,atat reclamele cat si afisul publicitar necesita o mare concentrare "de ceva" fiind atat de perisabile ca mijloc artistic de exprimare a unei idei al carei scop este acela de a vinde fara a-l agresa pe privitor :)
ELENA: buna dimineata :)
RăspundețiȘtergeremultumesc pentru aprecieri :)
pup si eu...un w-end perfect iti doresc cu tot dragul >:D<
De la afisul cu Mihaela Radulescu la campania Anti Fumat nu am mai vazut un afis care sa ma atraga :))))) !
RăspundețiȘtergereBorg: esti pur si simplu adorabil :))
RăspundețiȘtergereEste musai ca un afis sa stimuleze imaginatia! :)
RăspundețiȘtergereSeara placuta!
Diverse : nu-i asa?
RăspundețiȘtergerealtfel ar fi doar o bucata de hartie colorata :)
Cristi: ma bucur ca iti place :)
RăspundețiȘtergerede obicei ocolesc afisele, reclamele...de ce? tocmai din cauza imaginatiei, pentru ca ma opresc in timpul si in lumea lor :)
RăspundețiȘtergereerys: esti adorabila :))
RăspundețiȘtergereReclama fără creativitate nu e reclamă...
RăspundețiȘtergereMax Peter : sunt in perfect acord cu tine :)
RăspundețiȘtergere