marți, 3 ianuarie 2012

Andive cu sos de iaurt


O salata este cel mai potrivit preparat dupa" desfraul " culinar practicat de sarbatori...si daca salata este facuta din andive...cu atat mai bine pentru organism...
Andiva mai este numita si "Cicoare de Bruxelles"...de ce?
Tehnica de obtinere a andivelor de salata ii apartine unui cultivator belgian care a descoperit acest lucru in secolul XIX. Pentru a putea obtine andive de salata, se taie frunzele plantei, iar radacinile se pastreaza in locuri fara lumina. Din aceste tulpini care se tin la intuneric apar frunze noi, care, datorita faptului ca nu au lumina, nu mai sunt foarte amare si au o culoare albicioasa, usor galbuie.
Compozitia andivelor este una foarte pretioasa. Sunt bogate in minerale(fosfor, calciu, magneziu, fier, potasiu), vitamine(A,C si B)...
Eu am o reteta de salata simpla...este adevarat, nu o prepar prea des dar acum este cazul, asa ca maine sigur ma opresc in piata :)


Pentru sos avem nevoie de :

- 1 pahar de iaurt cat mai putin gras
- o lingura ulei de masline
- o lingurita de mustar+1/2 lingurita de miere
- cateva masline verzi (facultativ)
- zeama de la o jumatate de lamaie
- sare
- piper


Mustarul si mierea se freaca bine cu lingura de ulei peste care se toarna incet iaurtul.Se amesteca pana la omogenizare.La sfarsit se adauga lamaia,sarea si piperul.
Sosul trebuie sa aiba consistenta unei maioneze fluide.
Andivele se spala bine cu apa foarte rece (se pot lasa cateva minute intr-un vas cu apa si cuburi de gheata-vor fi mai crocante) ,se taie fasii sau bucati (dupa ce indepartam cotoarele si frunzele mai palide-daca este cazul) si se amesteca usor cu sosul de iaurt si maslinele verzi (facultativ). O focaccia sau cateva feliute de paine prajita completeaza perfect o cina usoara...sa aveti pofta! :)

22 de comentarii:

  1. ei da....asta imi prepar la cina. ma gandeam la o salata pentru aceasta seara si pentru celelate ce vor urma:)) delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. geanina: e cu adevarat delicioasa...pofta buna! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Miammmmm...clar voi prepara reteta in weekend

    RăspundețiȘtergere
  4. Vera: o sa vezi ca vei fi tentata sa o faci destul de des dupa ce o gusti o data :)

    RăspundețiȘtergere
  5. o propunere excelenta!
    Si noi am trecut pe salate, din prima zi a anului, dupa serbarea de revelion :)) salata de morcov, salata de fructe, salata verde cu file de peste...
    Astazi suntem invitati la vecini, vom servi din nou prajituri cu creme... Uf! :)) viata grea ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. o idee foarte buna! ador salatele :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu le fac si fierte, cu ulei de masline si suc de lamiie. Asa, crude, le amestec cu salata verde. Foarte bune !

    RăspundețiȘtergere
  8. Ador andivele, de asemenea sosurile pe bază de iaurt, dar n-am ştiut că cele două se pot combina atât de reuşit! MULŢUMESC! :)

    Zilele astea m-am delectat şi eu cu andive, dar ronţăindu-le aşa, simple, alături de hummus-ul pe care l-am descoperit abia acum şi aici. Care se combină minunat cu aproape orice legumă crudă. A fost ocazia să mănânc şi eu, pentru prima dată, conopidă sau broccoli în stare crudă. Chestie de care nu m-aş fi crezut în stare! :))

    Şi-am mai mâncat ceva aici pentru prima dată: chipsuri din morcov şi păstârnac - tăiate baghete, pudrate doar cu foarte puţină sare, unse cu puţin ulei de măsline şi date câteva minute la cuptor, la foc iute. Merg de minune aşa, simple, sau ca garnitură la diverse alte preparate.
    Reţeta este a lui Jamie Oliver :)

    RăspundețiȘtergere
  9. CARMEN : o da...te inteleg...mie mi-ar fi greu sa mananc doar o prajiturica :))

    RăspundețiȘtergere
  10. erys: si eu...si eu...:)
    cu prietenul meu e mai greu :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Diverse : mai am o portie...serveste-te ! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. DANI: fierte nu am incercat niciodata...dar este o buna idee :)

    RăspundețiȘtergere
  13. alessia : stie J.O ce stie :)
    eu pun la cuptor morocvi si pastarnac dar intregi...pastarnacul copt e dulce...mmmmm :)
    ma bucur ca ti-a placut reteta mea...sper ca o vei incerca :)

    RăspundețiȘtergere
  14. :( eu n-am gustat încă !
    Este o situație insuportabilă!
    Trebuie să fac ceva... :)))

    RăspundețiȘtergere
  15. tu1074: sunt sigura ca sotia ta va gasi o solutie...:))

    RăspundețiȘtergere
  16. Max Peter: se spune ca ce e amarui e sanatos :))
    andivele sunt oricum numai dulci nu :))

    RăspundețiȘtergere