luni, 23 ianuarie 2012

Despre bufnite...pro si contra...

De curand mi-am cumparat un inel cu bufnita...imi plac bufnitele si in concluzie si inelul :)
Bufnitele au o nemeritata faima de aducatoare de ghinion....asa sa fie oare?
Iata ce am gasit referitor la superstitiile legate de dragalasele bufnite :

În multe culturi, bufniţele au o reputaţie proastă; sunt asociate cu boala, moartea, în general cu întîmplări nefericite.
În Africa, în America, în Europa, în Orientul Mijlociu se întâlnesc aceleaşi conotaţii: funerar, funest, lugubru, semn rău...
Excepţiile de la această viziune sunt puţine: în hinduism, o astfel de pasăre e asociată zeiţei Lakshmi, divinitate a prosperităţii, norocului, fertilităţii şi generozităţii, iar vechii greci asociau cucuveau cu înţelepciunea, considerând-o pasărea Atenei (zeiţa înţelepciunii, în panteonul grec). Urmele acestei concepţii mai supravieţuiesc în bufniţa-personaj înţelept, care dă lămuriri şi sfaturi bune, o imagine ce apare mai ales în poveştile şi desenele animate pentru copii .
Romanii, în schimb, dădeau o semnificaţie funerară prezenţei acestor păsări de noapte. Şi, cum romanii şi-au întins influenţa (inclusiv culturală) peste o mare parte a Europei, tot continentul are, până în ziua de azi, o mare problemă cu păsările astea. Iar această proastă reputaţie le face vulnerabile; sunt adesea atacate (uneori omorâte) cu pietre şi beţe, chiar şi de către copii.

sursa:  www.descopera.ro


34 de comentarii:

  1. n-am nimic cu biata bufnita...dar iar mi-ai rascolit amintirile :))
    stii ca bufnita e singura pasare care poate percepe culoarea albastra a cerului? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. înseamnă că nu ai văzut filmul :)
    http://www.youtube.com/watch?v=x8RKCmkOyB4

    iubesc aceste păsări din familia Strigidae !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu l-am vazut dar acum vreau neaparat sa-l vad :)
      si eu iubesc aceste pasari :)

      Ștergere
  3. Bufniţa ca element funest: este o prejudecată total anacronică cu gradul de instruire în secolul Internetului.Întotdeauna bufniţa mi-a fost tare simpatică mai ales când are şi ochelari de...intelectual! :))))
    P.S.Pe un inel, brăţară, etc... merge gravată, dar nu cred că ar bucura o femeie dacă ar primi figurina ca...mărţişor! :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mie imi sunt dragi...
      cum spuneam...de asta mi-am cumparat inelul...si cred ca ideea cu gravatul este super faina :)

      Ștergere
  4. Pacat ca din cauza acestor superstitii sunt deseori omorate bufnitele, dar mai ales cucuvelele (sunt bufnite de talie mica).
    Mie imi sunt simpatice! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte trist...
      oamenii ucid atat de usor...
      imi amintesc cum in Evul Mediu pisicile negre erau arse pe rug...tot superstitiile astea nefericite...
      am aflat ca bietele pisici erau inchise in custi de fier si aruncate in foc...se spune ca de multe ori pisicile reuseau sa iasa din custile de fier si sa fuga din flacari spre groaza asistentei...fugeau arzand, murind in chinuri cumplite...
      nu exista fiinta mai cruda decat omul...

      Ștergere
  5. Petra Radu
    Imi place pasarea ( dar mai ales ca pot sa intru la comentarii ! :)))

    "...ajuns-am ca bufniţa din dărâmături.
    Privegheat-am şi am ajuns ca o pasăre singuratică pe acoperiş."
    ( psalmul 101)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiam acest verset pentru ca nu cunosc psalmii...dar are mult adevar in el si tristete in acelasi timp...

      ma bucur ca ai reusit...nu stiu ce probleme au fost cu platforma blogger dar m-au stresat...

      Ștergere
  6. copiii sunt cei mai de temut...fac lucruri neasteptate cu o usurinta de neimaginat!eu nu am o problema , ba mai mult chiar le gasesc simpatice, mi-ar placea sa le fotografiez :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarat...de multe ori m-am intrebat de ce copii actioneaza asa?eu nu am copii asa ca probabil nici nu voi gai raspunsul :)
      sper sa reusesti sa le fotografiezi...mi-ar placea mult pentru ca imi sunt dragi :)

      Ștergere
  7. Cum stau foarte bine cu vedera, am citit ca de curand ti-ai cumparat o bufnita si am crezut ca aia e poza ei:). Dupa ce m-am apropiat de monitor si am mai citit de cateva ori am inteles mesajul: romanii au o influenta nefasta asupra oamenilor si animalelor:).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nefasta si de nesters :))
      bufnita n-am dar mi-ar placea iar inelul este chiar cel din fotografie :)
      esti tare funny :))

      Ștergere
  8. Cum sa acuzi o vietate de ceva ce e inauntrul tau, ce e urmare a stilului deiviata pe care l-ai dus? Cat de inapoi in evul mediu trebuie sa te intorci ca sa crezi ca poti salva pe cineva omorand cu pietre sau doar gonind o simpla pasare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. unii nici nu trebuie sa se intoarca...au ramas mereu acolo...

      Ștergere
  9. Buvnita este înţelepciune! pentru mine e clar!
    sa porti sanatoasa inelul!
    pupici. Sa ai o saptamâna plina, colorata si vesela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc draga mea draga :)
      eu stiam ca aduce si noroc...dar imi erau dragi oricum :)
      multumesc...inelul imi place mult,este exact ca cel din fotografie...mi-a placut pentru ca este mare...imi acopera 3/4 din inelar :)
      te pupic si eu...o noapte frumoasa iti doresc >:D<

      Ștergere
  10. Sărut mâna !
    Mie îmi plac , am avut una în mâmă , sunt tare simpatice . Dar te-ai uitat vrodată in ochii uneia ? sunt înfricoşătoare , au o privire care te pătrunde şi te înspăimântă totodată .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu am vazut niciodata o bufnita de aproape dar mi-ar placea..mi se par fascinante...
      o seara frumoasa iti doresc Sorin :)

      Ștergere
  11. Eu nu cred că ar trebui să existe teamă faţă de aceste păsări care nu au nici o legătură cu moartea sau cu veştile rele.
    Si eu am scris mai deunazi despre bufnite;
    http://iulisa.blogspot.com/2011/08/se-zice-despre-bufnite.html
    O noapte senina!

    RăspundețiȘtergere
  12. buna dimineata :)
    sunt in acord cu tine....acum merg sa vad postarea ta :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna pandhora
    multumesc de vizita,eu am avut ocazia sa vad o bufnita in realitate la gradina zoologica si din Braila,aici chiar au un parc amenajat special pt pasari si din Galati.In fiecare vara vizitez aceste gradini zoologice,cea din Braila e una din cele mai frumoase din Romania.
    Sa ai zi mai frumoasa decat iti doresti tu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gradinile zoologice ma deprima dar un parc amenajat special pentru pasari mi se pare cu adevarat fain...cand mai am drum prin Galati in mod sigur voi merge sa-l vad :)
      o zi frumoasa iti doresc la randul meu :)

      Ștergere
  14. Da asa este bufnita este asociata cu moartea cu diferite boli, fapt pentru care deseori o alungam sa intram in superstitii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o asociete total ndereapta si nefericita...
      ma bucur ca bufnita te-a adus la mine in "cutiuta"...te mai astept :)

      Ștergere
  15. Bună scumpo!
    Eu nu cred în superstiți,ba îmi plac
    aceste păsări foarte mult deși sunt rar
    de găsit!
    O zi excelentă îți doresc!
    Te pup și îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  16. ma bucur ca suntem mai multi iubitori ai acestor frumoase pasari :)
    pup si eu Elena draga...te imbratisez cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
  17. mie mi se pare mai apropiata simbolistica greceasca

    RăspundețiȘtergere
  18. bine ai revenit...nu te-am ami vazut de mult :)

    da...si mie imi place ideea de intelepciune atribuita bufnitei...ea chiar are aerul unui intelept :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Mie îmi sunt dragi și nu cred că aduc nenorociri!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Dacă n-ar exista bufniţele şi toate păsările înrudite cu ele, s-ar produce o explozie a populaţiei de rozătoare, reptile mici şi insectelor cu care se hrănesc. Au locul lor bine determinat în natură, altfel nu s-ar fi dezvoltat până astăzi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte adevarat...sunt niste pasari folositoare...doaar oamenii vad in ele doar ce vor ei sa vada...

      Ștergere