joi, 13 martie 2014

Radu Beligan in "Lectia de violoncel"...

Luni seara am avut sansa de a ma emotiona privindu-l, ascultandu-l, admirandu-l pe Radu Beligan pe scena Teatrului Metropolis in "Lectia de viloncel" a Monei Radu (cadoul prietenului meu cu ocazia zilei de 8 Martie).
Ce as putea sa va spun?
Ca e minunat? Ca timbrul lui vocal a ramas nealterat? Ca vraja pe care o emana prin intermediul personajului pe care il interpreteaza, personaj atat de om, putin haios, putin intelept, putin crud, putin indragostit, a ramas intacta?
M-a tulburat grija celorlalti actori pentru el, o grija atat de dragastoasa, pentru ca Radu Beligan se misca foarte greu, in cea mai mare parte a piesei el jucand asezat...
Cu acelasi respect a salutat publicul care l-a ovatinat la sfarsit stand foarte drept in picioare...
Eu multe nu va pot spune, cuvintele mele sunt nepricepute...mergeti sa vedeti cu ochii vostri, mergeti sa-l vedeti!
Despre "Lectia de violoncel" o sa adaug cateva cuvinte de pe www.port.ro:
"După 20 de ani de căsnicie, Eva (Lamia Beligan) o fostă vedetă de film, trăieşte suspiciunea că soţul ei, politicianul George Popa (Radu Beligan), îi este infidel.Rănită profund în orgoliu, participă la un casting unde obţine un rol într-un film american, dar pentru interpretarea lui, ea trebuie să înveţe să cânte la violoncel doar în trei luni. În felul acesta, îl cunoaşte pe tânărul profesor Radu Manoliu (Marius Manole) care este însurat cu Gabi (Tania Popa/Rodica Ionescu) şi au doi copii.
Dacă la început profesorul de violoncel i se pare Evei dezagreabil, treptat se îndrăgosteşte de acesta, şi fără scrupule îl seduce, negândindu-se la consecinţele care nu întârzie să apară. Despre alegerea Evei, între rolul pe care şi-l doreşte cu disperare, bărbatul de care s-a îndrăgostit şi actualul soţ, veţi vedea în comedia "Lecţia de violoncel".

Nu mai e pentru nimeni o noutate ca pentru fiecare dintre noi viata este o lectie...depinde de noi pe ce instrument ne invatam lectia si cat de bine il facem sa sune...
Cu talent ne nastem prea putini dintre noi, asa ca nu ne ramane decat sa repetam...sa repetam...
)


10 comentarii:

  1. La ce post de știri s-a uitat? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ce cadou frumooooooos! cat de bine iti cunoaste prietenul tau, delicatetea sufletului! cu câta sensibilitate ai descris acest spectacol! minunat - atât de fermecator, ca îmi vine sa ma urc în avion special pentru "Lectia de violoncel" - si pentru o ciocolata calda, în compania ta, bineînteles :)
    te pup draga mea draga. Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pana la urma tot vom face aceste lucruri impreuna, pentru ca ne asemanam atat de mult :)
      tu mereu m-ai dragalit, vezi, si pentru asta te iubi mult :*

      Ștergere
  3. Nu am văzut piesa asta și mi-ai trezit dorința să o văd. Ultima oară l-am văzut pe maestrul Radu Beligan în ”Egoistul” acum vreo doi ani și am avut aceleași impresii pe care le-ai descris tu aici. A meritat să fie înscris în Cartea Recordurilor !

    RăspundețiȘtergere
  4. Da da, cadou scump...
    In curând o să faci credit la bancă pentru o piesă de teatru. Pentru că special Beligan!

    RăspundețiȘtergere