joi, 20 martie 2014

Reflexii in Oglinda - Balea Lac

Ca sa inchid ciclul de amintiri netraite din alte timpuri, am ales o fotografie deosebita...
Fotograf: Moriz von Déchy, (1851-1917). Sursa : Bibliothèque nationale de France, département Société de Géographie, SG WC-249 Fotografia este preluata de pe pagina Istorie romaneasca in fotografii https://www.facebook.com/IRIFadmin

"langa munte-i o oglinda
sarutata de-al lui chip
fire albe de zapada
nu se mai clintesc in timp...."

versurile ii apartin lui erys
sursa:www.historia.ro 

mai multe "Reflexii in Oglinda" gasiti la Sorin

37 de comentarii:

  1. langa munte-i o oglinda
    sarutata de-al lui chip
    fire albe de zapada
    nu se mai clintesc in timp...:)


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o sa adaug ce ai scris aici fotografiei daca esti de acord, pentru ca este oglindirea in cuvinte a imaginii lacului :)
      multumesc, erys!

      Ștergere
  2. simplu, elegant, frumos....:)
    zi faina iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce nostalgic sună ”amintiri netrăite”, și cât de vii sunt aceste amintiri, e ceva straniu, dar foarte frumos! Am fost la Bâlea și mi s-a părut cel mai limpede și răcoros lac. Minunată alegerea ta! O zi la fel de proaspătă ca senzația lăsată de fotografie! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact asta simt, cu tot paradoxul, ca sunt niste amintiri netarite...
      Balea mi s-a parut un lac ciudat, mereu am senzatia ca in jurul lui ar putea dansa linistite vrajitoarele :)
      multumesc Mirela, o zi minunata iti doresc la randul meu! :)

      Ștergere
  4. reflexiile timpurilor trecute
    ce fotografii se faceau inainte
    sunt curioasa cum se vor vedea peste ani si ani pozele din timpul nostru

    RăspundețiȘtergere
  5. Nimic de zis "reflexia" este tare faina dar, eu cred ca tu ai încurcat borcanele si vrei weekendul mai repede, ptr ca astazi este..... joi! :))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumoasă fotografie și potrivite versuri, chiar dacă ușor naive. Îmi place alegerea ta de azi, Pandhora !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc de apreciere, Zina :)
      cat despre versuri, erys se joaca in joaca cu cuvintele, pe blogul ei poti gasi poezii cu adevarat sensibile, cu miez :)

      tocmai ce ma pregateam sa vad si eu reflexiile de la tine:)

      Ștergere
  7. Absolut perfectă sincronizarea. Tu si erys. Oh da!

    RăspundețiȘtergere
  8. daca ne gandim cu cat sacrificiu se facea o fotografie la vremea aceea, atunci imaginea de aici trebuie apreciata ca adevarata opera de arta! superba oglindire! (la propriu si figurat!)
    pupici, draga mea draga.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, este cu mult mai mult decat o simpla fotografie, cu mult mai mult decat o simpla reflexie :)
      te pupacesc si eu, draga mea draga :*

      Ștergere
  9. Cu adevarat o fotografie deosebita! Un loc deosebit, unde merita sa ajungi macar o data in viata. Am trecut si eu pe acolo acum...24 de ani... Sper sa mai ajung.
    Numai bine, draga Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu siguranta vei ajunge, trebuie sa vada si Sara lacul, nu? :)

      Ștergere
  10. Fotografiile alb negru sunt cele mai expresive. Foarte frumoasa reflexia.

    RăspundețiȘtergere
  11. O reflexie foarte frumoasa cu un mesaj precis pus in versuri deosebie!
    O zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. versurile lui erys sunt meritorii :)
      multumesc de apreciere, o seara faina iti doresc si eu!

      Ștergere
  12. Deosebita alegerea ta ,si versurile sun potrivite!
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc pentru aprecieri, o seara frumoasa iti doresc si eu!

      Ștergere
  13. ce loc frumos! Sa mai zica cineva ca Romanica e urata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca despre Romania se paote spune orice dar nu ca este urata...

      Ștergere
  14. Răspunsuri
    1. o remarca punctuala, as spune :))

      chiar ma gandeam zilele trecute ca nu am mai trecut ca sa te citesc :)

      Ștergere
    2. Și cine te-a reținut?

      Ștergere
  15. ...și n-am trecut pe-acolo.
    O zi buna! :*

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu nu stiu daca am fost vreodata la sau pe langa Balea Lac. Ma duc sa caut pe Google unde e ca sa vsd daca e posibil sa fi trecut pe acolo. (Pe mine ma carau parintii prin diverse locuri cand eram mic, uneori prea mic sau oricum prea neatent ca sa pot retine exact pe unde treceam, si parca tin minte un lac montan, dar nu stiu daca era Balea sau sf Ana sau altul, oricum apreciez ca m-au luat cu ei, pt ca tin minte fffff bine, mult mai bine, detaliile a 2 dati cand NU m-au luat cu ei si au plecat sa se distreze fara mine si am fost ff suparat !)

    RăspundețiȘtergere
  17. Ah, mi-am dat seama ca nu am fost la Balea ci la sf Ana, atunci cu parintii, pt ca nu am fost niciodata cu parintii in muntii Fagaras, ci numai cu niste prieteni mai tarziu, cand eram la liceu, dar atunci nu am trecut pe langa vreun lac, ci numai asa pe langa niste pietroaie, si tin minte numai foc (ssa de popas de tabara), si pamant (de potecute cu floricele si iarba), plus aer (pe care nu mai reuseam sa-l trag in piept de obosit ce eram la un moment dat), dar dintre aceste elemente esentiale, vad ca apa nu am intalnit (decat in niste ceai pe care mi l-a oferit un ghid milos la suflet, care m-a si intrebat daca ma simteam bine, ca parca aveam ochii asa cam tristi, drept care nu am acordat atentie prea mare nici la apa din ceai, si am inceput sa reflectez ce talentat era acel om la meseria lui de ghid, cam asta tin eu minte din acea excursie in Fagaras...

    RăspundețiȘtergere
  18. Zau, cand ma gandesc cum a reusit el sa imi observe deshidratarea numai asa privind la ochii mei, ca nici nu mi-a verificat pulsul, nici nu m-a ciupit de pielea de pe antebrat...ce inseamna totusi ca un om sa fie talentat asa nativ si cu experienta la diverse activitati de prim ajutor chiar fara echipament supersofisticat de laborator montan...in America exista chiar si o adevarata supraspecializare medicala numita medicina de altitudine si in cadrul ei se studiaza reactia organismului uman la altitudini chiar deosebite de cele in care traiesc majoritatea oamenilor, inclusiv sub mare, dar si pe munti inalti si chiar si in spatiu...si adesea vin chiar ghizi montani sa tina cursuri pt medici, nu numai profesori de medicina propriu-zisi...zau, acel ghid tanar pe care l-am intalnit eu atunci, care avea poate maxim 24 de ani (si eu 17), si era originar din Sibiu, ar fi fost bun de profesor de acest gen acolo in America, ba chiar sa si contribuie la introducerea acestei specialitati medicale la nivel de acreditare formala si in UE...eu asa m-am gandit atunci
    la el. (Eu tind sa ma gandesc adesea la dezvoltarea carierei oamenilor care ma baga pe mine in seama si ma intriga prin vreun talent sau o indemanare anume, ba chiar si a celor de care pot fi indragostit momentan...ca eu le doresc binele in viata in perioada de dupa ce imi voi fi luat un inevitabil ramas bun
    de la ei...)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. D.d.v.d profesional...Bla bla.
      Mă nu mă leși, de ce nu recunoști că băleai după el?!

      Ștergere
  19. ...perioada in care ei interactioneaza temporar cu mine adesea reprezentand o perioada de stagnare in dezvoltarea carierei lor...zau, chiar am remarcat asa statistic empiric acest lucru...

    RăspundețiȘtergere