joi, 22 septembrie 2011

"Daca ......




.....as avea de ales intre experienta si durere, as alege durerea. "
William Faulkner


Eu as alege experienta pentru ca exista o minima sansa ca experienta capatata sa nu fie dureroasa....

Voi?ce alegere ati face?




Grafica: Marcel Chirnoaga

34 de comentarii:

  1. Nu m-as ascunde din calea durerii, in speranta desarta ca as putea scapa cumva. Si durerea este o experienta! Si inca una esentiala!

    RăspundețiȘtergere
  2. Liviu Veler: pentru mine speranta nu este niciodata desarta...:)

    "Nu m-as ascunde din calea durerii, in speranta desarta ca as putea scapa cumva"....asta inseamna lasitate si nu la asta m-am referit eu cand am spus ca exista sansa ca experienta sa nu fie dureroasa...
    reactionam diferit in fata durerii si asta pentru ca de cele mai multe ori vine pe neasteptate si doare pentru ca ne loveste acolo unde suntem mai sensibili...pe fiecare in alt loc...evident...
    durerea poate fi o experienta pentru cei care au capacitatea de a o intelege...sunt oameni care o considera ca pe un "dat"...cu ei ce e de facut?

    RăspundețiȘtergere
  3. E greu de stabilit ce este de facut dinafara, Durerea celuilalt trebuie alinata. Dar acestea sunt cuvinte goale. Cine ajunge sa aiba puterea alinatorului?

    RăspundețiȘtergere
  4. Liviu Velar : aproape oricine o poate avea...dar cati pot pastra aceasta putere?

    RăspundețiȘtergere
  5. Experienta, durerea vine oricum, mai devreme sau mai tarziu

    RăspundețiȘtergere
  6. tetris : durerea vine oricum...adevarat...

    RăspundețiȘtergere
  7. Aşa cum sunt şi gândesc acum, eu aş refuza orice alegere.

    RăspundețiȘtergere
  8. Blue: si refuzul de a face o alegere este o...alegere...

    RăspundețiȘtergere
  9. Experienţa... deşi tind să cred că şi ceea ce ai spus despre "refuzul de a face o alegere" - ca fiind o perfect valabilă alegere - este adevărat.

    RăspundețiȘtergere
  10. Oana : uneori este greu sa nu faci nicio alegere...alte ori experienta...oricat de vasta ar fi nu te ajuta sa iei hotararea potrivita...
    cred ca asa a aparut factorul surpriza...sansa....

    RăspundețiȘtergere
  11. Cred ca as alege experienta durerii...ca apoi sa vad mai bine bucuria si sa stiu sa ma bucur mai mult din orice...

    RăspundețiȘtergere
  12. Vera : esti curajoasa...asumarea durerii inseamna curaj...

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu știu de ce a disociat Faulkner cele două noțiuni. În realitate, experiențele cutremurătoare sunt legate și de durere.

    RăspundețiȘtergere
  14. Șerban Tomșa : el a spus "daca ar avea de ales..." si...nu este asa?
    putem alege intre experienta si durere?nu prea...ar fi de dorit dar...
    eu cred ca foarte putini oameni ar alege in mod lucid durerea...

    RăspundețiȘtergere
  15. experienţă durerii este ceea ce ne face umani... sentimentele; bucuria, tristeţea, iubirea, nu ar putea fi conştientizate în absenţa durerii ...
    Nici viaţa nu ar avea valoare fără moarte ...
    nici clipa nu poate fi conştientizată şi apreciată dacă timpul nu trece...

    RăspundețiȘtergere
  16. Mita Mimitz: durerea echilibreaza lucrurile...e adevarat ca fara ea nu am avea termen de comparatie...
    doar ca durerea ne loveste atunci cand ne asteptam mai putin...factorul surpriza e greu de prevazut...

    RăspundețiȘtergere
  17. Absolut de acord!
    Când am răspuns aveam în vedere cele două alternative prezentate de tine şi am scăpat din vedere semantica.
    :)
    Reformulez: dacă ar fi posibil, atunci aş refuza ambele alternative prezentate.
    Dacă aş fi forţată să aleg una din ele, atunci aş alege experienţa, dar să fii sigură că acordul meu ar fi însoţit de înjurături care s-ar auzi până la poli.
    :))

    RăspundețiȘtergere
  18. Blue : si ar raman mult timp in urma ecoul injuraturilor tale :)))

    RăspundețiȘtergere
  19. durerea poate fi controlata...experienta, nu prea poate fi controlata. durerea este o experienta, cum as alege intre ele doua? cand trairea durerii certifica insasi valabilitatea experientei :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Erys : perfecta logica ta...
    ideea era daca am avea de ales...ce am alege?
    experienta si durerea sunt legate...de aceea in mod real nici nu au cum sa fie separate...
    e ciudat sa constat ca avem cu totii experienta durerii dar uitam ca avem si experienta bucuriei...oare chiar merita sa ignoram faptul ca si intamplarile fericte aduc cu ele un alt fel de experienta?

    RăspundețiȘtergere
  21. Daca alegi experienta poti trai durerea iar daca alegi durerea deja ai experienta .
    Si totusi , e relativ , in functie de fiecare .

    RăspundețiȘtergere
  22. SoriN: ai sintetizat foarte bine...da...totul e relativ...
    poate ca asa este cel mai bine :)

    RăspundețiȘtergere
  23. N-am o voce chiar atât de puternică, dar având în vedere năduful cu care aş înjura, atunci... orice e posibil.
    :))

    RăspundețiȘtergere
  24. E adevarat ca durerea trece mai repede.

    RăspundețiȘtergere
  25. io nu înţeleg citatu...
    poate n-am doza de masochism necesară.

    :))

    RăspundețiȘtergere
  26. Ghost : esti la adapost in cazul asta :))

    RăspundețiȘtergere
  27. În opinia mea, le-a amestecat. Uneori, şi experienţa, şi durerea pot însemna acelaşi lucru. Ar fi de preferat să alegi experienţa, dar aceasta e un lucru pe care... nu prea îl poţi alege. Ea se formează, nu se "ia", ca şi durerea dealtfel. Ideal, pentru dezvoltarea curată a sufletului, ar fi bine să ai parte de amândouă.

    RăspundețiȘtergere
  28. Max Peter : uite un ideal pe care l-am atins multi dintre noi...mai mult fara voie decat cu voie...

    RăspundețiȘtergere
  29. constient, am respins si experienta si durerea. m-am ales cu experienta; ce a determinat-o s-a petrecut in absenta prezentei constiente.
    am si anuntat un "try again" cand am inteles oarecum, am prins gustul oarecum si eram/sunt aproape sigur de un rezultat prost;
    acum stii ce ma intrebam? "or fii unii care se dopeaza cu asa ceva".. ooo..sau una e (experienta) si gata?
    la mine sansa a fost fix 100% a fi nedureroasa, nu stiam ca exista in asta sansa;
    sugestiv autoportretul.

    pandhora, te pup, am "recuperat"; brad e cel putin un titan daca nu un zeu. desi oarecum i s-au acordat laurii de drept, am impresia ca inca nu i-a fost apreciata prezenta scenica la adevarata valoare. pur si simplu a ridicat cotele filmelor in care a jucat muuult.
    la "legendele toamnei" (pe care l-am vizionat de 3 ori) stiu sigur ca mi s-au umezit ochii cel putin la scena in care apare el la poarta. la portita :) si ea e in gradinita si intepeneste de emotie..imm..ce dulce e romantismul hahaha (asta scriu dupa ce stiu cum inchei cumentul :))

    sa revin putin; mi-am amintit de unul din reprezentantii de gen masculin pe care il consider f. frumos (chiar travolta necaraghios:)!) pus in fata inevitabilului experientei. totdeauna m-au miscat/tulburat acei ochi umeziti; filmul l-am vazut la cinema; (http://www.youtube.com/watch?v=N6voHeEa3ig)

    RăspundețiȘtergere
  30. cosmin: mi-e greu sa cred ca esti atat de lucid incat sa alegi respingera experientei sau a durerii...as zice ca esti un om norocos si care reuseste sa se detaseze mult mai usor decat o fac altii...tu arzi extrem o secunda si apoi usor usor uiti...probabil de asta durerea te atinge rar :)

    pitt...da...frmusetea e la el un accesoriu de care s-ar fi putut lipsi fara probleme...are forta si are felul lui personal de a spune ce are de spus in filme...in viata...e si el doar un barbat si atat...
    il iubesc :)
    ma bucur cand treci pe la mine si daca te-a atras ce ai gasit...:)
    mi-ar fi placut sa fiu aici si sa-ti raspund pe loc la comentarii dar...de cele mai multe ori dorm noptile :)
    ascultand melodia lui Coolio mi-am amintit de o alta melodie care imi punea un nod in gat acum niste ani cand o ascultam...noroc ca am gasit-o imediat :)
    http://www.youtube.com/watch?v=mM0-ZU8njdo&NR=1

    RăspundețiȘtergere
  31. lucid, nelucid, la mine sigur a fost sho.
    txs, e slabuta (te pui cu cap-coada hip-hop-ului?); nu am ignorat-o, dar asta am ascultat tot anul I de facultate:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZU3POUWTZxs
    bine, alaturi de BUG,..,"Ridica-ma la cer"..:))

    ai vrea sa-mi raspunzi pe loc ..? :lol:
    tie nu iti suna ciudat cum imi suna mie nu?

    RăspundețiȘtergere
  32. cosmin : conteaza cum imi suna?
    norocul tau ca nu am adormit...inca :)
    dar urmeaza sa o fac :)

    RăspundețiȘtergere
  33. ....si tot wiliam faulkner spune citez:"Daca mi s-ar da de ales intre durere si nimic, as alege durerea."
    Am citit acum mai mult timp ceva de Cioran ...nu cred ca pot reda exact respectivul pasaj(la el ma dus gandul dupa ce am citit subiectul tau) Ideea era ca nu durerile violente lasa urme in noi ci durerile inabusite staruitoare, suportabile care fac parte din rutina noastra si care ne macina, ne sapa la fel de constiincios ca si timpul.
    Anonimul Venetian

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur sa te regasesc :)

      marturisesc, nu m-am apropiat de Cioran, mereu am simtit ca e prea mult pentru mine...
      durerile inabusite, staruitoare...
      ma sperie durerea, da...
      acea durere de care aminteai din scrierile lui Cioran probabil ca este cea mai greu de suportat pentru ca ea se transforma fara sa dispara.
      toate durerile lasa urme...totul depinde de cat de adanci pot fi ele...

      Ștergere