joi, 22 septembrie 2011

Lichior dulce-amarui de gutui.....


In trecut, gutuia era la fel de apreciata ca si merele sau strugurii. Astazi nu mai este la asa mare cautare, din cauza timpului mult prea indelungat de coacere. Gutuile se coc tarziu, in toamna, iar pentru ca si atunci sunt inecacioase, ele trebuie lasate o perioada la caldura, in casa.
  • Ingrediente:
  • Un kilogram de gutui, un litru de apa, alcool, zahar, scortisoara, cuisoare, esenta de vanilie.
  • Preparare:
  • Gutuile se spala bine, ca sa se curete puful de pe ele. Necuratate de coaja si de seminte, se taie in bucati si se fierb in apa pana cand se inmoaie. Apoi se scurge apa si in ea se adauga scortisoara si cuisoare, lasandu-se la fiert 10 minute. Apoi, zeama se filtreaza cu ajutorul unui tifon. Se cantareste lichidul scurs si, cand este rece se amesteca doua parti de zeama cu o parte alcool de 90de grade. Se adauga 300-500 g zahar pentru fiecare litru de lichid (zeama de gutui plus alcool). Se adauga si un pic de vanilie. Se pune in sticle inchise ermetic. Se poate consuma abia dupa trei-patru saptamani.

    sursa: www.jurnalul.ro
    foto: www.retetadeazi.ro

    24 de comentarii:

    1. mie tare mult imi plac gutuile...pare de incercat reteta!

      RăspundețiȘtergere
    2. Imi place gustul dulce-amarui al gutuii..trebuie sa fie tare bun si lichiorul :)

      RăspundețiȘtergere
    3. Vera : eu am incercat doar...rezultatul....de preparat inca nu m-am incumetat :)

      RăspundețiȘtergere
    4. fly2sky : sa stii ca e...eu la-m gustat dar nu l-am preparat...inca :)

      RăspundețiȘtergere
    5. asta-i pentru sfârşit de săptămână! :)

      RăspundețiȘtergere
    6. Scorchfield: cred ca te poate prinde fara nicio problema si inceputul saptamanii :)

      RăspundețiȘtergere
    7. M-ai omorât cu licorile astea.:)
      Cine şi cu cine seee beaaau asteaaa.....
      ??
      :))
      Am glumit.
      Respect civilizaţiile extratestre.
      :)

      RăspundețiȘtergere
    8. Sophie : dau ceva lichiar pe un pahar d emust proaspat :))

      RăspundețiȘtergere
    9. Joker : si ele te respecta la randul lor :))

      RăspundețiȘtergere
    10. mie mi-ai facut pofta de o alta delicatesa cu gutuie si anume: gutui coapte. Sunt foarte aromate si delicioase

      RăspundețiȘtergere
    11. Revin cu inca o precizare, asta nu inseamna ca lichiorul asta nu ma atrage, as incerca cateva pahare impreuna cu un prieten

      RăspundețiȘtergere
    12. Mircea: gutuile si merele coapte au acel miros de toamna...de "e atat de bine acasa" :)
      si mie imi plac foarte mult...
      putina nuca,miere si un strop de unt ca umplutura pentru merele puse la copt in cuptor....mmmm....sunt delicioase :)

      RăspundețiȘtergere
    13. uite ca tu reusesti sa o faci mult mai bine :))

      RăspundețiȘtergere
    14. Pe bune?
      Dar de care vorbim? de nămoloşi? de fixaţi? de ficsişti sau de regulamentari?
      :)

      Hmm...s-o fac eu?
      Chiar mă vezi Salvatorul?
      :))

      RăspundețiȘtergere
    15. cred ca m-ai pierdut pe drum :)
      eu vorbeam despre lichiorul de gutui...tu? :)

      RăspundețiȘtergere
    16. Gutui am, alcool am, esenţe am, am notat reţeta (că mi-ai făcut o poftă nebună: exact acum când n-am voie - iau antibiotice - m-aş "arunca" într-un butoi de ceva bun!)... :))

      RăspundețiȘtergere
    17. Max Peter : lasa ca treci si de perioada antibioticelor....asa ca ai timp sa te ocupi de gutui :)

      RăspundețiȘtergere
    18. Să te faci bine... cu lichior, vin... şi multă dragoste :)

      RăspundețiȘtergere
    19. Oana : multumesc draga mea draga pentru gandul tau bun >:d<

      RăspundețiȘtergere
    20. inca unul
      :))
      pandorha, joker e in "the way of the dragon" k?
      asa..intotdeauna m-a sensibilizat:
      http://www.youtube.com/watch?v=kmcKKDqjiSg
      te pup si astept cu nerabdare o gurita, dar sa fie preparat de tine

      RăspundețiȘtergere
    21. cosmin : imi plac asteptarile...si nerabdarile...
      pup si eu ca sa nu raman datoare :)

      RăspundețiȘtergere
    22. cosmin : tatiana stepa....multumesc pentru ramintire cosmin :)

      RăspundețiȘtergere