luni, 26 septembrie 2011

Octavian Paler - Despre emotii


Orice lucru se poate transforma in contrariul sau, asa incat dam din ras in plans si invers, din iubire in ura, din putere in slabiciune, din puritate in pacat. Sentimentele opuse (ne spun fizicienii) genereaza aceasta unda. Depasind un anumit prag al trairii, ceea ce noi credem a fi bine sau rau se confunda pana la asemanare. Ne putem misca creativ numai intre extreme, nu si dincolo de ele. Marile fericiri se strivesc sub pasii unor intamplari care ne transporta uneori intr-un mare Iad.

23 de comentarii:

  1. Profunzimea acestui om întotdeauna m-a fermecat...

    RăspundețiȘtergere
  2. Vera : si totusi...a fost un indragostit mai mult lucid decat visator :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred că ştiu cum este, am trăit aşa ceva (profesional), iar lucrul acesta aproape că mi-a schimbat viaţa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Max Peter : sper ca a fost in bine schimbarea...

    RăspundețiȘtergere
  5. unpisic: nu exista mai bine...exista scurte perioade de bine...si probabil atat...

    RăspundețiȘtergere
  6. Intreaga noastra viata se scurge intre anumite limite, cel putin personale... Acum depinde de fiecare cand si cum si le descopera in asa fel incat sa-si gaseasca si fericirea. Daca no gasesti din primile incercari si ai ajuns la extremitati, ar fi bine sa le impingi pana cand vei gasi ceea ce-ti doresti, nu ?

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, mare dreptate si mare om...Salutare Pandhora !

    RăspundețiȘtergere
  8. ganguritu : valabil in cazul in care stii ce-ti doresti...
    daca nu stii...te izbesti ca o musca de fereastra crezand ca asta inseamna zbor...

    RăspundețiȘtergere
  9. Rappa_ru' : asa zic si eu...bine ai revenit pe la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  10. purtam in noi sentimente necunoscute, atat de contradictorii, ca suntem in stare si sa ne inaltam si sa ne autodistrugem. omul e singura forma prin care materia se exprima rational, dupa canoane, mereu perfectibile...ne place sau nu, o existenta normala inseamna a plati pentru dreptul de a fi fericit...

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu sunt emoţionată să te regăsesc! :)
    Mamăăă, câte am de lecturat pe-aici pe la tine până voi recupera! :) Dar va fi, cu siguranţă, o plăcere!

    O seară frumoasă, frumoasă îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Erys : da...sentimenete contradictorii...
    in fond...suntem un butoi cu pulbere...si cand explodam ne imaginam ca suntem foc de artificii...
    mereu imi spun ca fereicirea e la timpul prezent si...mereu uit...

    RăspundețiȘtergere
  13. alessia: alessia...alessia....ce tare ma bucur ca esti aici >:D<
    si totusi...alessia pe care o stiu eu paraia oscioare...sigur esti bine?
    te imbratisez cu drag...cu mult drag...

    RăspundețiȘtergere
  14. Mă bucur mult şi eu să fiu iar "acasă". Aşa de tare, că îmi vine mai mult să smiorcăi decât să chirăi şi să pârâi oscioare ca altădată! :))
    Sunt bine, aşadar! Deretic un pic pe Maidanul cu dragoste şi prin Cufărul cu amintiri şi apoi îmi vin şi io în fire! :))

    Pup şi iar pup!
    Noapte blândă!

    RăspundețiȘtergere
  15. alessia: m-am linistit atunci :)
    te las sa "ridici praful" pe maidan si de pe cufar :)
    senina sa fie si noaptea ta alessia :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Nici nu ştii ce să-ţi doreşti: luciditate în dragoste sau... doar dragoste.

    RăspundețiȘtergere
  17. "fereicirea"
    ?
    Ce graba suspecta la scriere...:)
    Spunea cineva ca nimic nu este intamplator...
    :)
    ...
    Cine ne prezinta insa si o anume(acea)formula de improspatare a emotiilor?
    ...
    :))



    "Trebuie"sa recunosti ca am si eu momentele mele
    :))

    RăspundețiȘtergere
  18. OANA......!?
    "luciditate în dragoste"?
    :)))
    Daca asta inseamna transparenta totala ma bag cat ai zice "p(ri)este"
    :))
    Daca nu, raman fidel celei de a doua variante...doar dragoste
    ....

    Gura pacatosului adevar graieste.
    :))))
    ...oricine ai fi, tu :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Oana : ar fi perfect sa ramana doar dragostea...dar...inevitabil la un moment dat devenim lucizi...

    RăspundețiȘtergere
  20. Joker : tu stii cel mai bine ce cat si de ce vrei una sau alta....
    asa ca.... :)

    RăspundețiȘtergere