marți, 6 septembrie 2011

Miercurea fara cuvinte - Fantana cu cumpana






Pe-o lunga si aspra si stearpa sosea,
Ca toate soselele lumii.
Pe-o lunga si aspra si stearpa sosea,
Era o fantana cu ciutura grea.

Elena Farago

Ideea Wordless Wednesday apartine intre vis si realitate


69 de comentarii:

  1. cum sa nu te opresti langa o astfel de fantana?
    De mic copil m-au fascinat:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Fântâna unde vin cu vasele de-aramă
    Cadânele să-şi ia un dar curat, din plin (Ion Pilat)

    RăspundețiȘtergere
  3. Când te gândeşti cât de important e conţinutul... pentru a înclina (totuşi) echilibrat.
    Interesantă alegere, Pandhora, pentru necuvânt.

    RăspundețiȘtergere
  4. Liviu Velar : versurile au acea tandrete care te fac sa-ti doresti sa-ti fie mereu sete :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Oana: ma fascineaza...cumpana...dar ma sperie cumpenele...

    RăspundețiȘtergere
  6. câta poezie cuprinde fiecare din fotografii! ultima însa le întrece pe toate! Perfecta!
    Happy WW! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. A doua si penultima îmi par a fi cele mai autentice. La tara...

    RăspundețiȘtergere
  8. http://www.youtube.com/watch?v=1Dy0wYtDP5A

    RăspundețiȘtergere
  9. CARMEN : este una din preferatele mele :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Dan: poate ca ele au mai mult din singuratatea fantanilor...

    RăspundețiȘtergere
  11. "Fantana uneşte lumea diurnă cu adâncurile pământului şi, totodată, poate fi un „ochi" deschis spre cer."

    O zi minunata !

    RăspundețiȘtergere
  12. diversediversificate : frumos....am respect si admiratie pentru Tudor Gheorghe...
    multumesc de trecere...te mai astept :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Nima : poarta dintre cer si pamat...dintre doua lumi...poate ca de asta ma atrag fantanile...

    RăspundețiȘtergere
  14. superbe cuvinte...daca tinem cont ca aceste fantani au o istorie lunga...frumos...o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  15. Pandhora, subiectul tău pur şi simplu m-a luat prin surprindere, nu ştiu de ce. Ai dreptate, şi eu am avut sentimentul ăsta, parcă ar fi o poartă între cer şi pământ...

    RăspundețiȘtergere
  16. Foarte frumoase pozele...
    acum aceste fântâni sunt
    înlocuite cu cișmele!
    O zi excelentă scumpo!
    Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  17. Frumoase fotografii! În zona unde locuiesc eu sunt foarte multe fântâni cu cumpănă! O zi frumoasă vă doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Cat farmec au fantanile acestea...Evoca vremuri vechi...Frumoase fotografii !

    RăspundețiȘtergere
  19. :)
    Imi amintesc de "acasa" mea, de la tara.
    Au o nota de familiaritate si intimitate. Pentru mine.
    "Fiind baiet, paduri cutreieram..."...

    RăspundețiȘtergere
  20. Fantanile cu ciutura imi aduc aminte de copilarie de joaca, de drumuri pline tarana si de bunici...Multumesc pentru stare!
    Happy WW!:)

    RăspundețiȘtergere
  21. Ce poze frumoase! Ai reuşit să surprinzi fântânile atât de frumos... La mine, în Bărăgan, erau atât de multe... Păcat că nu mai sunt. Le vedeai din depărtare, în acea imensitate a câmpului...
    Ultima poză este atât de frumoasă!Felicitări!
    O zi bună, Pandhoraa!

    RăspundețiȘtergere
  22. Pandhy,
    Îmi place o0 vorbă- fiecare își are fântâna lui!!


    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/09/intre-cer-si-pamant-coroana-imperiului.html

    RăspundețiȘtergere
  23. Frumos subiect!
    Sunt tot mai rare ...

    RăspundețiȘtergere
  24. Celelalte cuvinte:)(le aveau intr-un cantec), intr-o miercure fara cuvinte. mi-ai dat o idee pentru desene, multumesc:). zile fericite iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  25. Am surâs larg. Exact versurile astea mi-au venit în mine şi mintea aferentă, cu Florian Pittiş şi Celelalte Cuvinte ...
    Remarcabil, mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  26. mi-era dor de fantanile cu cumpana, chiar si de cele cu lant...n-am mai vazut de mult vreuna. cand eram mai tanara, desi imi era frica sa privesc in adancul fantanii, ceva ma atragea totusi pe langa ea...la bunici, apa din fantana era salcie, avea un gust ciudat, insa dupa ce baietii mai mari scoteau apa, imi placea sa ma spal pe fata, sa ma racoresc cu licoarea proaspata, apoi sa astept ca soarele sa mi-o soarba de pe obraji :)

    RăspundețiȘtergere
  27. Amintiri de la tara ... vara asta am fost in Maramures si acolo multa lume foloseste inca aceasta sursa de apa! Oricum apa de fantana nu se aseamana cu cea de la bloc ....

    RăspundețiȘtergere
  28. Ultima poza este superba! O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  29. Lumi RO : si mie imi place cum soarele pluteste in spatele cumpenei...

    RăspundețiȘtergere
  30. TAMY : grele cuvinte ca si ciutura fantanii...grele de frumusete...o zi faina si tie :)

    RăspundețiȘtergere
  31. Max Peter : mi-e dor sa ma mai apropii de o astfel de fantana...
    e o senzatie aparte,nu e asa?

    RăspundețiȘtergere
  32. *ELENA* : multumesc....te imbratisez si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  33. Sara : atunci o sa te rog ca din cand in cand sa bei si pentru mine putina apa...pup dulce draga Sara :)

    RăspundețiȘtergere
  34. Lori: uite ca eu nu am "o tara" si mereu mi-am dorit...dar ma opream cand eram mica cu bunicii mei pe drumuri laturalnice band apa...si privind in adancul fantanilor...

    RăspundețiȘtergere
  35. LOLITA: daca ti-am indus aceasta stare sper sa o poti pastra cat mai mult...cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
  36. Sărut mâna Pandhora !
    Minunat , mai există aşa ceva ?
    „Pe-o lungă şi aspră şi stearpă şoşea” mi-a plăcut asta , reală .

    RăspundețiȘtergere
  37. Alexandru: fotografiile nu-mi apartin...dar dorul de a bea apa dintr-o fantana cu ciutura da...
    multumesc pentru aprecieri :)

    RăspundețiȘtergere
  38. INCERTITUDINI : imi place vorba asta...nu o stiam...

    RăspundețiȘtergere
  39. RobertN: astept cu interes desenul :)

    RăspundețiȘtergere
  40. Doru : aceste versuri ale Elenei Farago suna atat de bine puse pe muzica...
    cu drag...multumesc pentru gandurile tale :)

    RăspundețiȘtergere
  41. Erys: frumose si simple imagini ai conturat prin povestioara ta...multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  42. alicee : in Maramures am mai vazut si eu astfel de fantani...apa rasarita din pamant...apa curata...inca mai este curata...

    RăspundețiȘtergere
  43. SoriN : ma bucur ca ai ma trecut pe la mine...si da...inca mai exista...dar sunt atat de rare...

    RăspundețiȘtergere
  44. Fotografiile tale mi-au adus aminte de copilarie cand mai mergeam la strabunica si undeva pe langa garla era si o fantana cu cumpana de unde se mai adapau uneori animalele.....

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  45. La margine de drum fântâna aşteaptă liniştită un călător obosit pentru a-l adăpa.

    RăspundețiȘtergere
  46. Alice Georgiana : ce loc pasnic cred era satul strabunicii tale :)

    RăspundețiȘtergere
  47. Astfel de fantani am mai vazut pe la mine pe la tara:D:) frumoase fotografii.

    RăspundețiȘtergere
  48. C.L.M.: mi-a fost greu sa fac o selectie...:)
    din pacate nu sunt realizate de mine...

    RăspundețiȘtergere
  49. ai un sentiment aparte cand vezi fantanile astea cu ciutura ...

    seara faina sa ai

    RăspundețiȘtergere
  50. Superbă ideea!Dă viață apa cu toate că e numai apă!
    Tare frumos!!!

    RăspundețiȘtergere
  51. O raritate...ma gandesc la calatorul ostenit si insetat, care se insenina cand zarea pe drum o astfel de fantana...ce vremuri! Frumoasa tema. O sera buna!

    RăspundețiȘtergere
  52. rokssana: asa e...pare ca timpul nu s-a disipat...mereu m-au fascinat fantanile cu ciutura...
    o seara linistita iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  53. tu1074 : multumesc pentru apreciere...:)
    asa e...apa e vie...adevarata apa este vie...

    RăspundețiȘtergere
  54. Mirela P. : multumesc :)
    de putine ori am avut ocazia sa beau apa dintr-o astfel de fantana...
    mereu am avut senzatia de liniste...de "timpul sta in loc" in preajma unei fantani...
    o noapte faina iti doresc la randul meu...

    RăspundețiȘtergere
  55. Sarut mana pandhora!;
    E impresionant,imi plac astfel de peisaje.

    RăspundețiȘtergere
  56. eddy : seara buna :)
    si mie...ma tulbura ca si o intoarcere in timp...

    RăspundețiȘtergere
  57. din pacate, au cam disparut... e greu sa mai gasesti o fantana cu cumpana azi
    dar pozele sunt faine si ideea la fel

    RăspundețiȘtergere
  58. Kalimero : multumesc pentru apreciere...:)
    si da...fanatana cu cumpana e doar amintire...uneori o amintire pe care timpul o degradeaza...

    RăspundețiȘtergere
  59. s-au dus, sunt vremuri de mult apuse. au insa farmecul lor, aduc istoria in fata multora.
    Te salut si te invit, in fiecare duminica sau luni (cand ai timp) sa accepti provocarea Life in Pictures de pe blogul meu. Un tren cu care o sa calatorim printr-o lume a imaginilor, muzicii si versurilor.

    RăspundețiȘtergere
  60. Costin: da...mi-e dor sa beau apa de la fantana...

    sigur...cu drag Costin...multumesc de invitatie :)

    RăspundețiȘtergere
  61. Imi plac fantanile cu cumpana! Ai incercat vreodata sa scoti apa din asa o fantana?

    RăspundețiȘtergere
  62. Dreamer : cand eram mica si plecam cu bunicii mei in excursii prin tara opream si luam apa de la fantana...

    RăspundețiȘtergere