joi, 15 decembrie 2011

Da si Nu....


Spune NU doar acela care îl ştie pe DA.
Însă el, care ştie totul, la nu şi da are foile rupte.


Nichita Stănescu

46 de comentarii:

  1. Nu-i frumos faptul că accentuezi şi tu dilema!
    :))
    (am glumit, făcând apropos şi la postarea mea)

    RăspundețiȘtergere
  2. a.Parafrazare: spune "alb" doar acela care îl ştie pe "negru".Spun "zi" pentru că ştiu că există "noapte"...
    b."La nu şi da are foile rupte."
    Explicaţie: pentru că tocmai el le-a rupt, special ca să se lase neutru în voia..."valului", adică purtat de val, de...soartă...

    RăspundețiȘtergere
  3. offf, ete ca merge acu'...(cu comentatul)
    adevarat graieste domnul nichita...sa spui da, sa spui nu...e ca mersul pe sarma.daca o sa cazi, n-are de ce sa-ti para rau. asta-i la timpul prezent. daca nu cazi, mergi mai departe. asta-i la timpul viitor...poti ajunge in doua lumi diferite. asta-i la timpul prezent. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa de dor mi s-a facut de Nichita...

    RăspundețiȘtergere
  5. citat cităcios
    „Pentru unii oameni vine o zi când trebuie să rostească marele DA sau marele NU. Cel ce-l are gata pregătit în sine, acel DA, se manifestă neîntârziat; spunându-l, el face progrese în prețuirea altora și potrivit propriilor ei legi.
    Cel care refuză nu regretă nimic: dacă i s-ar pune iarăși aceeași întrebare, el ar răspunde iarăși NU - și totuși acest NU, acest NU îndreptățit, îi copleșește întreaga viață.”

    C.Cavafis

    RăspundețiȘtergere
  6. Tiberiu: exista alb, exista negru dar...si cenusiu...

    RăspundețiȘtergere
  7. Marco Polo : soarta alege pentru noi culoarea potrivita sau cel putin putem spera ca este asa :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Erys : vezi...ti-am spus ca si mie mi s-a intamplat si apoi s-a rezolvat :)

    foile rupte vor ramane mereu la timpul prezent...dar este timpul prezent timpul pe care il traim cel mai intens?

    RăspundețiȘtergere
  9. Vera : cand mi se face dor...trec putin printre cuvinele lui...

    RăspundețiȘtergere
  10. la fel de coplesitor poate fi si DA-ul si NU-ul...

    RăspundețiȘtergere
  11. Câteodată nu e bine să spui nici da, nici nu. Uneori tăcerea (chiar dacă unii spun că-i un răspuns) e cea mai bună.

    RăspundețiȘtergere
  12. Max Peter : este multa intelepciune in ceea ce ai spus...


    ooo...ai facut un adevarat tur de forta ca sa recuperezi "timpul pierdut"...apreciez efortul...cum spuneam si la tine pe blog,ti-am observat lipsa :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Chiar si atunci cand vrei sa pari neutru, cum sugereaza Marco, tot astepti ceva.
    In voia vantului te lasi atunci cand ai avut o experienta negativa si nu mai vrei sa te implici. Superficial, pentru ca nu simti adevaratul gust.

    RăspundețiȘtergere
  14. ce frumos se continua în comentarii citatul pe care Pandhora l-a ales cu gratie!
    Noapte buna doresc vizitatorilor acestui post, iar gazdei îi dau si-un pupic, de somn usor :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu da raspunsul pe loc.. da nu intarzia cu el :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Mi-au :) ramas ochii lipiti de poza, degeaba incerc a cugeta, imaginea mi-a umplut mintea...
    O zi minunata iti doresc(in fiecare zi)!

    RăspundețiȘtergere
  17. fata din dafin : un punct de vedere realist...recunosc :)

    RăspundețiȘtergere
  18. CARMEN: multumesc...aprecierile tale ma onoreaza :)
    eu o sa-ti spun buna dimineata si o sa-ti doresc o zi usoara care sa treaca repede...te pupicesc >:D<

    RăspundețiȘtergere
  19. Diverse: sigur ca intotdeauna exista un raspuns :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Robert Nicolaescu : si pe mine m-a atras in mod deosebit....dar ochil tau priceput sunt sigura ca vede mai mult decat vad eu :)
    minunate sa-ti fie si tie zilele Robert asa cum iti sunt desenele :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Bună scumpo!
    Vorba lui Max,tăcerea este un răspuns,
    fie ”DA fie NU”.
    Un weekend excelent îți doresc!
    Cu drag te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
  22. *ELENA* : pup si eu...un w-end perfect iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Sophie : uite cum gasesti tu solutii :))

    RăspundețiȘtergere
  24. Revin si eu cu drag in blogosfera si ce-mi vad ochii la tine pe blog? Nichita Stanescu! Cred ca ai stiut ca o sa ma uit astazi, pentru ca il ador :)

    RăspundețiȘtergere
  25. mmm...da.....sau...mmmm....nu?!

    RăspundețiȘtergere
  26. Da şi nu sunt relative în funcţie de cine zice ce , căci poate nu să fie un da pesimist la fel de bine cum da un nu optimist aşa că cel mai sigur este nu ştiu , câteodată sau da...dar , altădată oricât de nehotărât ar pare , cred eu .
    Noapte senină !

    RăspundețiȘtergere
  27. Pot, ca infaptuitor de activitati cat se poate de reale de cenzura, care este una din indatoririle mele de serviciu, sa reconfirm ca asa e, chiar in mod destul de concret.

    RăspundețiȘtergere
  28. P.S. Desigur, este vorba de foile altora, nu ale volumelor mele personale, si asta ma si ajuta sa nu-mi fac probleme prea mari de constiinta in legatura cu unele din activitatile mele profesionale.

    In plus, mie personal chiar imi face placere sa duc foi la shredder, indiferent daca sunt cu mazgaleli create de mine in timpul nenumaratelor sedinte la care trebuie sa particip cat de cat activ, sau cu semne tiparite sau chiar scrise de mana de altii.
    Activitatea de shredding imi place chiar mai mult decat activitatea de a trage linii cu tus peste semne sau randuri de semne. Chiar ma enerveaza ca in Norvegia vad ca se prefera tusurile colorate pt asa ceva, si nu tus simplu negru si mult mai eficient, de parca ar conta cumva daca cenzurezi cu bleu sau roz, in loc de, de exemplu, verde sau galben. Dar, na, ei sunt/au devenit ceva mai rafinati la chestii din astea, plus ca par interesati mai mult decat altii la reducerea stress-ului functionarilor birocrati, deci imi dau seama ca e vorba de un stil/filozofie de management cu intentii bune, si trebuie sa ma obisnuiesc si cu asta aici.
    Imi e, pot sa relatez, din ce in ce mai usor. Am unele zile cand chiar ma bucur ca gasesc la indemana tusurile bleu sau roz, de exemplu, decat alelalte galbene sau verzi. Dar totusi imi e un pic dor de negrul clasic folosit de mine in alte locuri inainte.
    E si o chestie de quality assurance, nu numai de estetica sau filozofie artistic-creativa de management, deoarece, tusurile colorate fiind oarecum mai transparente, lasa, totusi posibilitatea verificatorilor ulteriori sa compare, chiar sa masoare, daca sunt interesati de research sau investigatii istorice retrospective, ce anume s-a cenzurat in functie de parametrul cronologic, si astfel se poate imbunatati sau optimiza activitatea de cenzura si pt generatiile viitoare de functionari birocrati care se ocupa si cu asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  29. Irina : ma bucur ca ai revenit :)
    pe Nichita il vei intalni destul de des pe la mine asa ca...te mai astept :)

    RăspundețiȘtergere
  30. cypy: in cazul asta ramane doar...mmmm :))

    RăspundețiȘtergere
  31. SoriN : buna dimineata :)
    cel mai greu sa spui da sau nu pentru ca nu este usor lucru sa iei hotarari...dar pana la urma in mod lucid sau din impuls...alegem...

    RăspundețiȘtergere
  32. Rudolph Aspirant : prozaica activitate...nimic de zis :)
    interesant modul in care ai alunecat povestind despre culori si preferinta ta care se indreapta spre negru...daca as fi psiholog as spune ca preferi nu-ul in general...in felul asta esti la adapost pentru ca multitudinea de alegeri te pune in incurcatura dar totusi ai intuitie si o folosesti...
    dar cum nu sunt psiholog te las sa te amuzi pe seama deductiilor mele :))

    RăspundețiȘtergere
  33. :)
    Postarea ta m-a dus cu gandul la filmul Yes man!
    :))
    Poate spune NU, si cel ce nu cunoaste Da-ul!
    Si vice-versa...
    Cel mai bine pentru enuntator, este sa alterneze cele doua cuvinte (Taxi) pentru a nu rutina viata.

    Un sfarsit de saptamana ca-n povesti!
    Pup

    RăspundețiȘtergere
  34. andreiraduM: o daaa...filmul ala merita un DA :)
    iar tu esti ca intotdeauna intelept :)
    pup si eu...un w-end perfect iti doresc...

    RăspundețiȘtergere
  35. Astăzi, DA sau NU e la pachet cu: "Şi mie ce-mi iese la treaba asta?" :))

    RăspundețiȘtergere
  36. alessia : ei DA...mare adevar ai grait :))

    RăspundețiȘtergere
  37. @Pandhoraa: preferam negrul pt ca era culoara clasica pt cenzura cu care ma obisnuisem eu, (cf. exact quote S. Freud, "sometimes a cigar is just a cigar"), si mi-a fost cam greu sa ma obisnuiesc din punct de vedere cat se poate de practic cu toate teoriile de management modern al cenzurii diferentiate pe culori dupa criterii care mie nu mi s-au parut practice, (de ex. nu roz pt. "secret", sau bleu pt. "top secret", ci doar toane in cel mai bun caz de nivel poetic, si in cel mai rau caz in functie de resurse, adica daca a avut timp secretarul sa puna in cosulet in ziua respectiva tusurile colorate sau nu), desi, dupa cum am zis mai sus, recunosc acum in mod mai nuantat ca cenzura cu ajutorul culorilor diferite, care sunt si o idee mai etic transparente decat negrul, poate intr-adevar aduce un plus re. quality assurance al acestor feluri de activitati profesionale.

    RăspundețiȘtergere
  38. Olá Pandhora!

    As maçãs sã incríveis!

    Um ótimo final de semana!

    um Amigo.......................do Brasil!

    RăspundețiȘtergere
  39. Rudolph Aspirant: eu ma amuzam raspunzandu-ti dar stai linistit...am inteles latura practica a ceea ce reprezinta cuorile in ocupatia pe care o desfasori :)

    RăspundețiȘtergere
  40. Clik: foto é grande e muito bem eu digo texto realça...

    você abraça sua amiga da Roménia

    RăspundețiȘtergere