joi, 8 decembrie 2011

Emil Brumaru - Balada crinilor care şi-au scris frumos



Trăia într-un oraş din miazăzi
Un crin înzăpezit în datorii
Care primea, scrise pe pluş cu lapte, Scrisori de la alt crin, din miazănoapte; Oh, pentru cruda lor corespondenţă
Aveau cea mai naivă diligenţă!
Ei îşi tăiau cu zimţii de la timbre Miresmele-ntre dânşii să le schimbe, Poştaşi înflăcăraţi puneau ştampile, Cântând din corn, pe sacii cu pistile, Plicuri adânci pudra, sculat din zori Însuşi directorul caleştilor!!
Dar crinul ce trăia în miazăzi,

Fiind înzăpezit în datorii,
Îi răspundea din ce în ce mai rar

Celuilalt crin ce bea pe-ascuns mărar.

Apoi tăcu de tot. O rouă grea
Strivi parfumul amândurora.

Şi astfel cei doi crini nu şi-au mai scris,

Poştaşii au murit, poşta s-a-nchis,
Doar uneori mai trece monoton
Prin bulion un vechi poştalion...

29 de comentarii:

  1. o dulce balada pentru un somn linistit si profund, în care povestea crinilor dezvoltata în vis, va avea precis un happy end :)
    Pupici. Somn usor!

    RăspundețiȘtergere
  2. CARMEN: asta imi doresc si eu pentru ca ador povestile cu happy end :)
    somn usor...te pupic...

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-au plăcut mult versurile!
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte drăguțe sunt aceste versuri.Mulțumesc pentru ele !

    RăspundețiȘtergere
  5. A venit iarna,
    iarna,
    iar na-m bani:)
    Frumoasa compunere!

    RăspundețiȘtergere
  6. N-am prea inteles poezia, numai un pic, dar mi-a placut. Nu auzisem de autor, l-am cautat pe net si chiar daca e o poza de la batranete are trasaturi cumva copilaresti. Si asta imi place:) Mersi pentru blog, e foarte interesant si frumos:))

    RăspundețiȘtergere
  7. Bună scumpo!
    Dar crinul ce trăia în miazăzi,
    Fiind înzăpezit în datorii,
    Îi răspundea din ce în ce mai rar
    Celuilalt crin ce bea pe-ascuns mărar.
    Superbe versuri!
    Un sfârșit de săptămână minunat îți doresc!
    Cu drag te pup și îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
  8. RobertN ; nici nu ma gandesc sa te contrazic :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Mircea Florescu : si mie imi place ritmicitatea si armonia si jucausul lor :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim: daca ti-a facut placere sa o citesti asta e tot ce conteaza :)
    te mai astept pe la mine daca iti place ce ai gasit in cutiuta mea...dar mi-ar placea sa stiu si un nume :)

    RăspundețiȘtergere
  11. summer_rain_nic : frumos nume :)
    eu zic sa nu-ti pierzi speranta...te mai astept :)

    RăspundețiȘtergere
  12. *ELENA*: tu cu sensibilitatea ta stiu ca le apreciezi :)
    un w-end perfect iti doresc...te imbratisz >:D<

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu cred că domnul Crin îl aştepta în colţ pe un amic să tragă împreună la ciolan.

    RăspundețiȘtergere
  14. Costea Mircea: poetica viziune ai :)))

    RăspundețiȘtergere
  15. Dragute versuri! :)
    Zi frumoasa in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  16. Chiar şi imaginea e sugestivă...
    Frumos fragment, Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
  17. Diverse: multumesc...frumoasa sa-ti fie si tie seara :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Oana: multumesc...ma bucur ca ti-a placut...ma bucur mult :)
    pup Oana

    RăspundețiȘtergere
  19. ce poveste frumoasa. aveau o diligenta numita adierea vantului.

    RăspundețiȘtergere
  20. Oi Pandhora!

    Tudo bem???

    Achei tudo de +, a foto é estupenda!

    do Brasil............para Romenia!um Amigo!!!

    RăspundețiȘtergere
  21. Clik: Olá Adriano
    Que bom que você gostou da foto ... e poesia é muito bonita mas é difícil de traduzir ....
    você espera de mim:)

    RăspundețiȘtergere
  22. O citesc pentru prima oară, cred că îţi dai seama că am două motive pentru care-mi place... :))

    RăspundețiȘtergere
  23. Max Peter : stiu...si ma bucur ca este asa :)

    RăspundețiȘtergere