luni, 27 iunie 2011

Cel mai potrivit sfat pentru a prepara un crap :)

Cuconul Costache Labusca povesteste lui Mihail Sadoveanu, prietenul sau intr-ale pescuitului, despre crap:

" Trebuie sa stii, coane Mihaita, ca dintre toti pestii, eu mai ales pe crap il urmaresc. Poti fi incredintat ca in apele noastre nu se gaseste alt peste mai bogat si mai savuros. Crapului nu-i trebuie maioneze si alte sosuri , pe care le poti manca si cu iasca ori cu surcele...crapul ti se infatiseaza cu cinste si cu dreptate. Iti face cucoana Zoe un bors de crap , si-ti ofera sa zicem - capul. Partea aceasta a altor pesti , o zvarli ca nedrebnica, pe cand capul de crap are sa-ti procure cea mai mare placere prin delicatetea lui, daca stii sa-l desfaci, daca stii sa-l mananci si daca esti in stare sa-l apreciezi ca amator de bucate alese. Este imprejurarea sa intrebuintezi o zicatoare a prostimii: ca-ti lasa gura apa, cand vezi asa ceva si cunosti ce te asteapta! Apoi iti voi vorbi despre: crap la protap. Pot sa-ti mai spun si despre o mancarica cu ceapa alba: dulceata si bunatatea ei sunt mai presus de orice critica. In sfarsit, crapul fript inr-o tingire de arama, pe varza si-ntre tomate, intr-un cuptor bine infierbantat.... eu am fost atat de entuziasmat de aceasta mancare incat i-am scris si versuri!"

sursa: www.gustos.ro
foto: www.bucataras.ro

22 de comentarii:

  1. e frumos sa ne faci pofta la ora asta ? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sophie : si frumos...si gustos :)
    nu prea ma topesc eu dupa peste...dar crapul este altceva...crapul romanesc desigur :)
    si cum nu vreau sa sufar singura...am zis sa vedeti si voi cum e :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Fotografia este apetisantă, vorbele de duh te fac să-ţi lase gura apă..., păi aşa nu mai merge! :))

    Aproape în fiecare duminică mă întâlnesc cu câţiva prieteni, mergem la o crâşmă unde au crap, şalău sau plătică, ştiu şi să le facă bine (saramură sau la grătar). Unul din amici chiar îşi linge degetele (la propriu), spre deliciul asistenţei.

    O seară liniştită îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Max si Peter: eu nu sunt mare amatoare de peste dar crapul...este altceva :)
    Sadoveanu era mare iubitor si talentat gatitor de peste...si nu numai dar sunt sigura ca stii asta :)

    eee...mancare savuroasa...companie mai mult decat agreabila...si un pahar cu vin...cred ca si asa arata paradisul :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai dreptate, merge de minune un vin alb...

    RăspundețiȘtergere
  6. Max Peter: ..si rece...si niciodata amestecat cu apa :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Scumpo mi-ai făcut poftă
    de pește,este singurul aliment
    care nu îl refuz!
    Să ai o zi superbă!
    Te pup și îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cand vine vorba de peste, pe langa arta de a sti sa il gatesti trebuie sa stii sa il si mananci :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Delicios, atat imaginea cat si descrierea

    RăspundețiȘtergere
  10. WOW! cu siguranta, sotul meu va proba reteta!
    Am sa o copiez si traduc :)
    Te pup. Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  11. *ELENA*: atunci...pofta buna :)
    pup si eu

    RăspundețiȘtergere
  12. ph: ma bucur ca ti-au placut...te mai astept :)

    RăspundețiȘtergere
  13. CARMEN : sa-mi povestesti :)
    sper ca o veti savura cu place :)
    pup si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Aoleuuu, cât de apetisant arată!!!
    Mor de poftă şi nici n-am voie!
    :))

    RăspundețiȘtergere
  15. Blue: uita ca nu ai voie si indrazneste :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Cătălin: asta e si nedumerirea mea...le-am cautat...si nu le-am gasit :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Frumos ,gustos crapul romanesc ...nu cel chinezesc:)
    Pofta buna !

    RăspundețiȘtergere
  18. florentin draganescu: sunt de acord cu tine...este un peste gustos si cu oase care nu te pun in dificultate :))

    bine ai venit pe la mine...te mai astept :)

    RăspundețiȘtergere