duminică, 19 iunie 2011

Florile de tei intre legenda si ritualuri de dragoste


"In zona regatului vechi exista o legenda despre tei si florile sale. Se spune ca, demult de tot, traiau o fata si un baiat care se iubeau. Pe fata o chema Teia iar pe baiat, Albin. Dragostea lor era atat de curata si atat de puternica, incat i se dusese vestea. In felul acesta a aflat despre cei doi si domnitorul tarii de atunci. Si domnitorul era un om crud si nedrept. Cum a aflat de povestea celor doi, a trimis oameni sa o ridice pe fata si sa o aduca la el sa-i fie sotie.Si s-au dus oamenii domnului acolo si au luat-o cu sila pe fata iar pe baiat l-au taiat cu sabiile. Iar de pe locul unde a cazut baiatul s-a ridicat o insecta micuta si care avea in coada un ac. Tare s-a mai intristat fata si nu a mai vrut sa se atinga de nici un fel de mancare. Adusa in fata domnitorului, ea nu a cedat insistentelor acestuia, spunandu-i ca ramane credincioasa iubitului ei mort. Degeaba a incercat marele stapan sa o cumpere. De durere, in cateva zile Teia a murit si a fost inmormantata intr-un loc pustiu, ca razbunare suprema ca se opusese stapanului.Dar pe locul acela a crescut un copac mare si cu flori mirositoare. Si in fiecare vara, micuta albina vine la tei, ca si cum ar vrea sa continue, dincolo de moarte, povestea de dragoste dintre Teia si Albin."
..........................................................................................................................
"Aprindeti cateva ramuri uscate de tei si lasati-le sa arda complet, fara a folosi benzina sau alt lichid inflamabil – eventual aprindeti crengile cu o lumanare. Dupa ce au ars complet, luati cenusa si puneti-o intr-un vas nefolosit, unde trebuie sa o tineti, acoperita, cel putin 30 de zile. Dupa cele 30 de zile puteti folosi cenusa. Luati o parte din ea si amestecati-o cu putina apa.Puneti apa incet, aproape picatura cu picatura. Cu un bat de lemn, tot de tei, amestecati cenusa in timp ce spuneti, de 5 ori la rand:”Cum amestec eu cenusa asta cu apa, asa sa se amestece si gandurile lui X si sa vina la mine. "Cum se pierde apa in cenusa, asa sa se piarda X de fiecare data cand ma vede sau cand se gandeste la mine.”Dupa ce amestecul este omogen, puneti cenusa pe o bucata de panza alba. Cu degetul aratator de la mana dreapta scrieti pe cenusa numele persoanei dorite. Impaturiti panza si legati-o bine. Cu panza astfel impaturita mergeti la un rau si aruncati-o. In timp ce o aruncati spuneti:“Asa cum apa asta duce cenusa la vale, asa sa vina X la mine.”Ritualul se practica de 5 ori la rand, in fiecare zi de joi a saptaminii. Dupa cele 5 saptamani veti constata ca persoana pe care o doriti va deveni ceva mai interesata de voi. Acum aveti sansa sa-i dovediti ca ii meritati dragostea, sa-l ajutati sa va cunoasca si sa va iubeasca. "

Daca o fi sau nu asa...nu stiu...eu v-am spus legenda,v-am dat si o reteta de dragoste...
Acum am incalecat pe...pe-o sa ( asa era in povesti,nu?) si am plecat in cautare de flori de tei...ca sa-mi fac un ceai...desigur :)


foto: ziare.com
sursa: www.horoscop-astrologie.ro

36 de comentarii:

  1. Frumoasă povestea pandhora și frumos și ritualul. Ar trebui să-l dăm și pițipoancelor de pe la noi să nu mai cheltuie o grămadă de bani pe haine, dar de fapt oricum nu-s a lor banii. :)). N-am știut chestia aceasta înainte de nuntă, dar mi-a ieșit și fără.

    RăspundețiȘtergere
  2. Zodrac: eu zic sa o intrebi pe sotia ta daca ii plac florile de tei :))

    da..."micutzele pitzi"...nu cred sa stie ele semnificatia cuvantului "ritual"...
    cel pe care il practica ele fiind mai mult un sport..."cat de repede iti scoti hainele" :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Merg si eu sa caut un tei .
    Vreau sa vina mai repede concediul ...

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-ai facut pofta de un ceai de tei!:)
    Nu cred in ritualuri din astea.

    RăspundețiȘtergere
  6. M-ai dat gata! Nu ştiam legenda, uite că întotdeauna poţi să înveţi ceva...
    La colţul străzii am un tei bătrân, care lasă seara o mireasmă superbă.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sărut mâna Pandhora ! Nu ştiam legenda , este frumoasă .

    Ritualul , hmm , interesant , eu unul nu am folosit dar am fost "agăţat" în 3 luni , cam repede , eu ştiu , eu nu mă dau în vânt după ceaiul de tei dar consoarta da ...
    Despre "pitzi" , au ele ritualurile lor , nu se pricep la d-astea .

    RăspundețiȘtergere
  8. Hi, hi, la o cana cu ceai, am cam " baut" povestea" :))
    Cu leac sa ne fie :)

    RăspundețiȘtergere
  9. E frumoasă legenda, dar eu nu mai vreau să aud de iubiri neîmplinite, despărţiri şi tristeţi!!!! Nu mai poci să le suport, nici măcar ca poveşti.

    Observ că ştii o mulţime de lucruri interesante şi ai acces la o grămadă de informaţii rare.
    Cum de dragoste mi s-a luat, nu ne dai mai bine o reţetă de absinthe??
    :))

    RăspundețiȘtergere
  10. sfbacterie : sunt curioasa ce vei face dupa ce il vei gasi :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Dreamer: un ceai de tei este bun oricand :)
    sunt oameni care au nevoie si de un astfel de suport...

    RăspundețiȘtergere
  12. Max Peter : am o slabiciune ridicola pentru povesti :)
    si cartierul meu, pe langa visini este plin de tei batrani si mai putin batrani...exact mireasma de care spuneai mi-a amimtit azi noapte de legenda teiului :)

    RăspundețiȘtergere
  13. SoriN: imi pare bine ca ti-a placut...si foarte bine ca te-ai lasat prins...inseamna ca cea care a devenit consoarta ta a meritat :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Brandusa : sper ca a fost "ice tea" :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Blue: am doar o slabiciune stupida pentu povesti cum spuneam si mai sus :)
    si da...amandoua avem o slabiciune pentru absinth :)

    am baut la o prietena o combinatie foarte interesanta de ceai care continea si tei:
    -ghimbir ras si cuisoare fierte si strecurate(in loc de cuisaore se poate pune si anason stelat dar este mai greu de gasit)
    -ceai verde,galben sau negru(un ceai mai tare)+tei fiert si strecurat amestecat cu ce a rezultat dupa strecurarea ghimbirului si cuisoarelor fierte
    -se raceste foarte bine (de pe o zi pe alta este perfect)
    -in combinatie cu gheata, coaja de portocala (fara fruct pentru ca ar avea un gust amar),miere, este o excelenta bautura racoritoare in mod special din princina ghimbirului care-spune prietena mea-are acest efect...
    mie mi-a placut teribil...:)

    RăspundețiȘtergere
  16. Interesantă scumpo!
    Să ai o seară superbă!
    Te pup draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  17. multumesc ELENA... seara faina si tie :)

    RăspundețiȘtergere
  18. E bună reţeta, cu condiţia să-i pui şi o leacă de alcool.
    :))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  19. Tare frumoasă povestea/legenda.Recunosc că n-am știut-o.Nu pot încerca rețeta că nu sunt pe aici teiși nici nu cred că șine la orice vârstă:))!

    RăspundețiȘtergere
  20. ce frumusete de poveste! de acum, de cate ori voi bea ceai de tei ma voi gandi la legenda povestita de tine aici si implicit, cu drag, la tine :)
    O seara de duminica tihnita! :-*

    RăspundețiȘtergere
  21. mi-a placut povestea tare mult:) dragoste adevarata care din pacate e pe cale de disparitie:)
    nu sunt adept al ritualurilor si nici nu cred in asa ceva
    dar lumea e libera sa incerce:)
    eu am un tei chiar in fata balconului si ii simt parfumul in fiecare an :) minunat
    numai bine

    RăspundețiȘtergere
  22. Blue: daca incerci sa-mi spui cum ti-a placut...ca sa fac si eu la fel :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Se-cret : daca ti-a placut povestea ma bucur mult...cat despre leacul de "indragostire"...eee...unele sunt fara de leac :))

    RăspundețiȘtergere
  24. CARMEN : sper sa ai cat mai multe momente tihnite ca sa poti savura ceaiul de tei...si eu am pentru tine mereu un gand bun...si pentru Helmut acum pentru ca are nevoie :)

    RăspundețiȘtergere
  25. liviu: eu nu cred ca e pe cale de disparitie...si nu cred ca va fi vreodata...:)
    cat despre ritualuri...din punctul meu de vedere e acelasi lucru ca si pusul busuiocului sub perna:)
    si cartierul meu este plin de tei iar noaptea e un miros minunat :)

    RăspundețiȘtergere
  26. ce frumusete de poveste!



    o zi frumoasa ...:X:X:X te poop dulce :X:X:x

    RăspundețiȘtergere
  27. Fetitzata: imi pare bine ca si tie iti plac povestile :)
    o zi faina iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  28. Poveste combinata cu elixiruri! da' mestera mai esti! Mi-am scaldat si eu cerul gurii in infuzie de tei proaspat. E aromitor. Voi incerca si cu alcool cum am citit un sfat intre comentariile de mai sus. Cu miere topita in fiertura amara si fierbinte de anghinara, infuzia vrajita de tei si stropul de vodca... ehei!

    RăspundețiȘtergere
  29. Parfumate...poveşti! :)
    Mulţumesc!
    Pup şi îmbrăţişare maaaaaaaareeeeeeeeee! :)

    RăspundețiȘtergere
  30. alessia : si eu te imbratisez draga mea draga :)

    RăspundețiȘtergere
  31. Interesanta poveste Pandhora....cui nu-i plac povestile...!!!
    Vreau sa adaug si eu cateva legende si superstitii care sunt centrate in jurul pomului si florilor lui....
    Potrivit legendelor grecesti , teiul era un simbol al dragostei conjugale si al sotiei perfecte , al simplitatii , inocentei si bunatatii.In mod asemanator, in mitologia romana , teiul era considerat o reprezentare a fidelitatii si iubirii conjugale.Potrivit lui Herodot , ghicitorii sciti isi faceau divinatiile cu o frunza de tei taiata in trei parti rasucite apoi in jurul degetelor .
    Germanii respectau teiul drept un copac "sacru" al indragostitilor , avand capacitatea de a darui fertilitate si prosperitate....
    si sunt multe altele....dar foarte important....sa nu uitam de teiul lui Eminescu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca in imaginatia fiecaruia dintre noi daca nu in realitate, cel putin o data, a nins cu flori de tei :)
      frumoase povestile tale, frumoase legende…mi-ar placea sa cred ca dragostea si fidelitatea nu sunt doar legende…oricum, mie imi place sa cred in povesti :)
      interesant ce ai spus despre ghicitorii sciti, o sa caut sa aflu mai multe….

      Ștergere
  32. Eu prefer sa citesc carti despre relatii de cuplu. Ultima carte citita de mine, fiind cea a lui John Gray, ,,Barbatii sunt de pe Marte, femeile de pe Venus". Aceasta este o carte foarte interesanta, practica si plina de umor. Am auzit la radio ca va veni si in Romania, ma bate gandul sa merg sa il vad. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca simti ca asta vrei, de ce nu? :)

      articolul postat de mine tine mai mult de poveste decat de realitate, florile de tei, ele insele, inducand o stre de reverie, parfumul lor, mai corect spus...

      ma bucur ca ai ridicat capacul " cutiutei" mele, te mai astept! :)

      Ștergere