joi, 30 iunie 2011

Alime - Nichita Stanescu

N-ai sa vii si n-ai sa morti

N-ai sa sapte intre sorti

N-ai sa iarna, primavara

N-ai sa doamna, domnisoara.

Pe fundalul cel albastru

din al ochiului meu vast

meteor ai fost si astru

si incest ai fost, prea cast.

Uite-asa ramanem orbi

surzi si ciungi de un cuvant.

Soarbe-ma de poti sa sorbi

"S" e rece azi din sunt.

foto:igor_voloshin

26 de comentarii:

  1. Ce cuvinte mai poti sa spui dupa ce Nichita s-a jucat cu ele

    RăspundețiȘtergere
  2. Mircea: a fost un magician...si cred ca mai este inca...

    RăspundețiȘtergere
  3. Triste versuri... dar deosebit de frumoase!
    Te pup. Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. CARMEN : pentru mine sunt doar frumoase :)
    noapte frumoasa si linistita iti doresc cu drag...pup

    RăspundețiȘtergere
  5. da, e una din poeziile mele preferate
    prima data cand am citit-o, imi amintesc si acum, am simtit ca o lovitura in piept: in sfarsit cineva exprima ceea ce simteam.
    o seara plina de ..poezie!

    RăspundețiȘtergere
  6. Julieta: este si preferata mea...el...impletitorul de cuvinte care te leaga si legat ramai...
    o dimineata frumoasa iti doresc :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu il ador pe Nichita, asa ca nu pot decat sa ma bucur iarasi si iarasi citindu-l...

    RăspundețiȘtergere
  8. :)
    Sarut'mana, pandhora!
    ... oare ce a inteles fiecare din acest joc de cuvinte?!


    Las la portita... levantica!

    RăspundețiȘtergere
  9. lunapatrata : sa ne bucuram impreuna :)

    RăspundețiȘtergere
  10. andreiraduM: eu stiu ?sper ca fiecare sa inteleaga,sa simta si sa se bucure...sau...nu...
    pastrez levantica...scutur picaturile de ploaie si ce miros proaspat....mmmm....
    multumesc andrei :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Pe Nichita trebuie sa-l simti, el foloseste esente de cuvinte.
    Superb.

    RăspundețiȘtergere
  12. 'Eu locuiesc într-un tril
    de privighetoare
    Dorm cu ceafa pe nota Do
    şi-mi încălţ piciorul
    într-un saxofon'

    Nichita Stănescu

    RăspundețiȘtergere
  13. wind : el si vraja cuvintelor...mereu alta...

    RăspundețiȘtergere
  14. Oare Nichita ce-o fi vrut sa spuna? Poate i-au trecut asa, niste cuvinte, prin minte si noi stam sa le interpretam!

    RăspundețiȘtergere
  15. Frumoase versuri!
    Îți doresc un weekend excelent!
    Te îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  16. Dreamer: poate i-au trecut si ramas prin suflet niste emotii si a tot cautat cuvintele potrivite :)

    RăspundețiȘtergere
  17. *ELENA* : un w-end insorit iti doresc la randul meu...te imbratisez :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Eu "sorb" Nichita...si din"gura in gura" ma umplu :)
    Intrebari neterminate, duse spre strafundul starilor, intoarse brusc, tocmai spre a ne lasa loc, spre a ne trimite niciunde, ori inapoi spre noi.

    RăspundețiȘtergere
  19. Brandusa :"inapoi spre noi..."
    mare adevar ai spus...inapoi spre noi...spre acea parte din noi pe care poate o ignoram...

    RăspundețiȘtergere
  20. Este amintirea unui astru devenit meteor...

    RăspundețiȘtergere
  21. Catalin: poate va reveni din nou pe Pamant...

    RăspundețiȘtergere
  22. Imi place Nichita:X

    Multumesc de vizita:D

    RăspundețiȘtergere
  23. :D Mulumesc de vizita:D :) Hmmm, referitor la ce mi-ai scris, as putea incepe cu Nichita, nu? :D

    RăspundețiȘtergere
  24. C.L.M.: ai putea...dar ma indoiesc ca iti spune ceva...
    daca te atrage poezia intr-un fel sau altul atunci sunt sigura ca ai si un poet care iti spune ceva...
    eu nu am poeti preferati 100% dar am poezii preferate...
    Nichita si inca vreo 2-3 sunt singurele exceptii...
    ai citi Jaques Prevert?

    RăspundețiȘtergere