duminică, 26 iunie 2011

Tarot - Moartea sau Arcana Fara Nume

Arcana 13 in jocul de Tarot este una dintre cartile cele mai interesante si pline de semnificatii...sa vedem care sunt ele....

"Egiptenii au fost primii care au dezvoltat o superstitie a numarului 13, dar la ei aducea noroc. Ei credeau ca sunt 12 trepte ale scarii care duce la viata eterna. Atingand a 13-a treapta inseamna ca ai trecut dincolo. Numarul 13 era asociat la ei cu nemurirea. Pe vremea romanilor, a aparut si superstitia negativa a numarului 13. Pentru crestini la Cina Cea De Taina au fost 12 invitati. Dar a venit al 13-lea, care era Iuda Iscariotul ce l-a tradat pe Iisus. Din ziua aceea numarul 13 e considerat ca aduce ghinion. Arcana 13 simbolizeaza de fapt o transformare, un eveniment care se termina pentru a incepe un altul. Astfel ca putem vorbi de o continuitate si nu de un sfarsit total. Ceva se sfarseste pt ca altceva sa ii poata lua locul. Spiritual, moartea reprezinta terminarea vietii pe Terra, dar inceputul unei alte vietii pe alte planuri. Un schelet îmbrăcat în armură de culoare neagră înaintează pe un câmp, călare pe un cal alb. Cu ambele mâini susţine un steag negru, pe care se află pictată o roză mistică reprezentată ca o pentagramă cu vârful în jos. Deşi în mâinile călăreţului nu se află nicio armă, în faţa sa se prăbuşesc un rege, o tânără femeie şi un copil. De asemenea, un prelat stă cu mâinile împreunate în rugăciune, aşteptându-şi moartea. Pe fundal, între două coloane, se vede un soare care răsare în plină strălucire.Faptul că în faţa cavalerului negru se prăbuşesc deopotrivă regi, fecioare, copii sau episcopi indică atotputernicia morţii, dar şi faptul că această putere aparţine unei lumi superioare, în care distincţiile existente la nivelul obişnuit nu mai au nicio valoare.Moartea la care se referă sensul profund al acestei arcane este o moarte mistică, implicând şi ideea regenerării, este accentuat de prezenţa a două simboluri pozitive, aparent nepotrivite într-un decor dominat de un schelet, o pentagramă inversă, cadavre şi un steag negru. Este vorba de calul alb şi de soarele aflat la răsărit, ambele indicând promisiunea unei renaşteri viitoare. "

sursa:
astronet.ro,clubmistic.ro

31 de comentarii:

  1. Nu ştiu de ce, dac când aud cuvântul "tarot", mă gândesc automat la un volum de Ev Medu, caligrafiat cu migală de un scrib şi împodobit cu ornamentaţii elaborate...

    RăspundețiȘtergere
  2. Max Peter: atunci a si inflorit utilizarea tarotului...si da...elaborat este modul in care sunt evidentiate elementele care compun semnificatia fiecarei carti in parte...
    tarotul nu este un banal mod de a ghici ce iti rezerva viitorul...el poate fi un sfatuitor,te poate avertiza sau te poate ajuta sa te gandesti de doua ori inainte sa iei o hotarare...

    RăspundețiȘtergere
  3. Candva, la un curs de scriere, am folosit cartile de tarot. Am tras Moartea. Eram speriata. profesorul mi-a spus ca e de bine, ca viata mea se va schimba in bine. Asa a fost.... o perioada.... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. DoarEu : sunt sigura ca asa a fost pentru acel moment din viata ta...
    arcana 13 reprezinta un sfarsit dar nu obligatoriu al vietii...de altfel foarte rara si insotita de alte carti indica sfarsitul vietii...
    in mod mormal indica sfarsitul unei situatii care va veni indiferent daca suntem pregatiti pentru acest sfarsit sau nu...de aici si frustrarea...
    e bine sa luam aceasta carte ca pe un avertisment ca urmeaza o schimbare si sa nu ne lasam luati prin surprindere...
    ma bucur sa te regasec...sper ca te pregatesti in sfarsit de vacanta :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am nevoie de o schimbare!
    Sărut mâinile!

    RăspundețiȘtergere
  6. Hmmm...obiceiuri, traditii, superstitii si asa mai departe. Sa spunem ca toate fac parte din farmecul unei culturi si civilizatii. O duminica frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu sunt superstiţios dar mă uimeşte câteodată cât de bine coincid anumite evenimente prezise.
    Dacă ne referim la trecut sau chiar la ghicirea viitorului prezicerile sau informaţiile despre trecut sunt atât de bine ticluite încât produc multă asemănare şi coincidenţă astfel încât anumiţi se încred cu toată puterea . Eu unul savurez doar ca lectură .
    Nu am fost niciodată superstiţios ba dimpotrivă , când eram mic procedam contrar superstiţiei doar pentru amuzament şi mai ales pentru a-mi demonstra că nu-i posibil .

    RăspundețiȘtergere
  8. unde este granita dintre realitate si misticism? unde se termina visul si unde începe concretul? nimeni nu poate raspunde! asa ca... trebuie acceptat si alternat, din fiecare :)
    Duminica faina!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu ma pricep deloc la tarot, cum spunea si Blue. Cât despre numarul 13, n-am alimentat de-a lungul vietii superstitia. As putea spune chiar ca este un numar norocos pentru mine.

    RăspundețiȘtergere
  10. draga noastra esti o carte plina de surprize

    RăspundețiȘtergere
  11. Lorian Saceanu: daca ai nevoieea va veni...dar e posibil sa nu fie cea pe care tu o astepti sau o doresti...va fi cea potrivita tie...

    RăspundețiȘtergere
  12. Rappa_ru': asa si este...individualizeaza si diferentiaza o cultura,o civilizatie de alta...
    un inceput de saptamana frumos iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  13. SoriN : e foarte bine sa faci ce simti...si tu faci asta...e tot ce conteaza :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Iasi: ti-am lasat un raspuns pe mail

    RăspundețiȘtergere
  15. CARMEN: mereu inteleapta si echilibrata :)
    apreciez mult aceaste calitati pe care le ai si care mie imi lipsesc in mare parte:)
    am o simpatie deosebita pentru tine Carmen :)
    o saptamana usora iti doresc la randul meu si multa sanatate lui Helmut!

    RăspundețiȘtergere
  16. Dan : eu sunt nascuta pe 13...cineva mi-a spus acum mult mult timp ca 13-le ma caracterizeaza in sensul ca am noroc sa nu am ghinion...:)

    RăspundețiȘtergere
  17. Sophie : sper ca nu o carte de tarot :))

    RăspundețiȘtergere
  18. Foarte interesant articol.Niciodată nu m-am interesat despre tarot și nici nu știu nimic.Am citit cu interes ceea ce ai scris.Poate voi găsi timp să citesc mai mutl.

    RăspundețiȘtergere
  19. Se-cret: sunt lucruri interesante...:)

    RăspundețiȘtergere
  20. domnul saceanu are nevoie de o schimbare :))
    http://www.youtube.com/watch?v=SiWBeixdK-A
    cand pendulezi (intre noroc si ghinion sa-i cant in struna pandhorei) continuu in schimbare, ce tip de schimbare sa vrei? logica ma face sa spun ca defapt cauti o neschimbare (remember pandhora, ADN? ai zis - foarte tare).aa, o renastere, asa cum se termina articolul. :):))
    daca esti in intuneric, ai intr-o mana o poza si in cealalta o sursa de lumina, o lanterna, si ambele maini iti tremura..vezi ceva in poza? si daca in poza ar fi intunericul?
    nu mai aberez :) e greu cu stop cadru (freez la rece)
    daca in "carte" e "moartea", ca sa fie in viata renastere? wtf?? e la fel "viziunea".

    RăspundețiȘtergere
  21. cosmin: sunt sigura ca ai inteles ca "moartea" este un simbol...un simbol bazat pe realitate...
    nu ai observat ca in natura ce "moare" iarna renaste primavara? am dus explicatia la maximum de simplitate...stiu ca tu preferi jocul ideilor subtile sau neobisnuite...este un exercitiu bun dealtfel...:)

    RăspundețiȘtergere
  22. un simbol adica o conventie; ok. fara corp. ca altfel am arata-o: uite, moartea! ca in clipul funny. "ei" (sunt printre noi) au stiut ca am ras de m-am prapadit la clipul ala (acum vreo 5-6 ani);
    in fine, ce subtilitate sa prefer? simplu pare simplu, dar e complicat. simplu e pur si simplu complicat de simplu.
    nu ai observat ca nu mai observai dintre beton si ai iesit imediat. punct. eu stiu ce am observat si stiu ce am inteles :)
    si un simbol pentru realitate ar fi? ce-ti convine? ce esti obisnuit cu? pisica sa manance pasarei? si daca ai vedea o pasarica alergand o pisica? la propriu si fara subtilitati. ce ai mai intelege? daca se deschide perspectiva a ceea ce esti obisnuit cu? nu stiu, dr. aumadoare; au si regizat un film cu eddy murphy mai cunoscut; daca intelegi un regn? ce vorbeste, nu prin DEX.?.

    te pup si o las cum am cerut chiar eu, easy si tranchill . desi, evident, nu entuziasm, dar parca nerabdare :) si te rog sa ma scuzi; dar daca citesti asta, (si) tu ai cerut, nu esti independenta de mine; si nimic nu e independent cu adevarat; leaga, filozofie primara, o superinteligenta.
    o sa te rog sa nu postezi. citesti, si ai libertatea sa afisezi comentul sau nu. stii ce o sa faci? ce or sa vrea cei care or sa citeasca sau nu.
    o las balta ca nu mai termin :)) si ma bag la un joc (aici, pe PC; tu te joci sau doar solitair? parca asa se scrie)

    RăspundețiȘtergere
  23. incep sa te citesc si ma pierd pe drum....:)
    nu cred ca am sustinut undeva "independenta"...suntem dependenti de mult prea multe...obisnuinte,oameni,idei,placere si mai mult decat atat dependentele noastre se intersecteaza...
    in fond vedem diferit si intelegem diferit in functie de capacitatile pe care le avem sau nu....
    daca ma joc solitair? :D
    nu pe PC...pentru ca prefer sa fac eu alegerile pe cat posibil :P
    "pasenta lui Napoleon" sta la baza Solitairului...se folosesc doua pachete complete de carti regula fiind aceeasi doar ca este mult mai complicat sa finalizezi jocul si iti trebuie multa atentie....se spune ca Napoleon folosea aceasta pasenta inaintea bataliilor ca sa afle daca va iesi invingator sau nu....
    trebuie sa plec la birou acum...pup cosminul mereu lucid...sau esti pe postul pasarii care alearga pisica? :)

    RăspundețiȘtergere
  24. ei, e si pe postul ala un coregraf :) eu, nu tin posturi. si approppos, eu sunt Napoleaon si nu stiam ca a iesit ceva din pasenta mea :)) pup si eu
    pupa birou' din partea mea.

    RăspundețiȘtergere
  25. cosmin : acum nu stiu daca sa-mi doresc sau nu sa fiu Josefine...mai bine dau o pasenta :))

    RăspundețiȘtergere
  26. Stiinta numerelor înseamnã mai mult decât operatii, analize, etc. Numãrul detine o informatie, o vibratie, un cod, un simbol care, interpretat corect, poate dezvãlui destine, caractere, solutii si cunoastere spiritualã. Cifrele detin o fortã divinã, un mister, iar studiul lor poate conduce pe cãrãri nebãnuite. Viata multor oameni a fost marcatã de acest numãr 13.
    Oamenii nãscuti în data de 13 sunt harnici, constiinciosi si disciplinati, care-si realizeazã telurile propuse lent, dar sigur.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai mult decat adevarat ce ai spus...

      trebuie sa adaug ca sunt nascuta pe 13 :)
      disciplinata nu sunt, harnica nu as zice dar da, am rabdare sa construiesc si sa ajung acolo unde imi doresc...

      o sa cred ca si tu esti nascut pe 13 :))

      Ștergere
    2. Pandhora ....ai calitatea cea mai importanta dintre cele mentionate....

      nu...nu sunt nascut pe 13 .....ci de "ziua cucului"

      Ștergere
    3. hmmm...citind ce ai scris mi-am dat seama ca, cu toate ca sunt tenace, nu se vede :)

      m-ai facut sa caut pe net :))
      nici nu ma mir ca esti nascut intr-o zodie de foc, chiar ma gandeam daca esti zodie de foc sau de pamant...
      13 iunie al meu este intr-o zodie de foarte aer, gemeni :))

      Ștergere
  27. suntem oameni...deci suntem diferiti

    "Le style c’est l’homme ", (Pascal, Buffon…) mais, dépende de son utilisation pour le rendre efficace…

    RăspundețiȘtergere