luni, 9 iulie 2012

ABC LITERAR IN BLOGOSFERA


Zina este cea care m-a provocat la aceasta leapsa,provocata fiind la randul ei de Kadia.
Ideea este urmatoarea :
 
"Pentru această leapșă, înșiruie câte o carte preferată al cărei titlu începe cu câte o literă din alfabet. Dacă nu ai o carte pentru litere mai ciudate, cum ar fi Q, X sau K, o poți înlocui cu o carte preferată care conține acea literă în titlu. Ai voie sa pui în lista ta și cărți care nu aparțin beletristicii."

Mi-a fost teribil de greu sa aleg intre autorii roamni si cei straini pentru ca atat cartile cat si autorii respectivi imi sunt foarte dragi.
De aceea am ales de mai multe ori pentru aceeasi litera atat carti care apartin autorilor romani dar si autorilor straini...sper ca imi va fi iertata iesirea din "tipar" .

Mi-a facut deosebita placere sa-mi rasfoiesc amintirile,mai putin cele cu litera "x" :)


Adam si Eva de Liviu Rebreanu

Anna Karenina – Lev Tolstoi

Bietul Ioanide – George Calinescu

Caderea Constatinopolelui – Vintila Corbul

Crima si pedeapsa – F.Dostoevski

Delirul – Marin Preda

Discipolul – Iris Murdoch

Enigma Otiliei – George CAlinescu

Eugenie Gandet – Honore De Balzac

Fiul risipitor – Radu Tudoran

Fecunditate – Emile Zola

Groapa – Eugen Barbu

Hotel Bertram - Agatha Christie

Intunecare - Cezar Petrescu

Jurjac – Enescu Copil - Pavel Campeanu

Jurnalul Annei Frank

Lorelei – Ionel Teodoreanu

Luni de fiere - Pascal Bruckner

Maria si marea -Radu Tudoran

Muntele vrajit –Thoma Mann

Nunta in cer – Mircea Eliade

Numele trandafirului - Umberto Eco

Orasul cu salcami – Mihail Sebastian

Orb în Gaza - Aldous Huxley

Patul lui Procust – Camil Petrescu

Portretul lui Dorian Grey - Oscar Wilde

Rosu si negru – Stendhal

Quo Vadis - Henryk Sienkiewicz

Salammbo - Flaubert

Trei camarazi - Erich Maria Remarque

Ultima noapte de dragoste,intaia noapte de razboi – Camil Petrescu

Un pod prea indepartat – Cornelius Ryan

Vulturul dincolo de Cornul Lunii – Rodica Ojog-Brasoveanu

Vin ploile - Louis Bromfield

Suferintele tanarului Werther- Goethe

Zilele si noptile unui adolescent intarziat - Gib I. Mihaiescu

11 comentarii:

  1. Minunat, o listă minunată ! Felicitări Pandhora ! Am frisoane când mă gândesc ce liste ar putea să scrie copiii de azi, adolescenții, absolvenții de liceu și chiar de facultate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Zina :)
      mi-a facut placere,cum spuneam,sa-mi "rasfoiesc" amintirile legate de lecturile dragi mie...
      din pacate in ultimii ani am citi forte putin...
      lectura,din punctul meu de vedere,este legata de starea de relaxare si exact aceasta stare mi-a lipsit...
      dar imi este dor...:)

      da...pentru marea majoritate cartea este ceva tabu,e vizibil lucrul acesta...dar sa nu ne pierdem speranta :)

      Ștergere
  2. Ai sa razi, sau poate nu, dar am citit toate cartile mentionate de tine aici cu exceptia uneia: Crima si pedeapsa a lui Dostoevski. Nu stiu de ce, am incercat de mai multe ori sa o citesc, dar lectura s-a tot blocat si am renuntat...
    Ce surpriza placuta si interesanta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. surpriza placuta este si pentru mine Vera :)
      "Crima si pedeapsa" e o carte apasatoare,am citit-o o singura data si am mai recitit doar din cand in cand cate ceva din ea...

      Ștergere
  3. A, D, F, O, T, U sunt cele pe care nu le-am citit. Fiul risipitor si Lorelei m-au impresionat, probabil pentru ca le-am citit in adolescenta.

    RăspundețiȘtergere
  4. si mie mi-au bucurat adolescenta si mi-au pus imaginatia la incercare :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am dat tarcoale acestei lepse insa am renuntat sa o fac pana la urma, pt ca nu ma puteam decide care sa fie cartile mele preferate si dupa ce criteriu anume sa aleg aceasta preferinta, de ex dupa cum tin minte ca arata cartea respectiva la design coperta si dimensiuni, (eventual chiar miros si alte simturi), dupa circumstantele timpului si situatiei in care o citisem, dupa cum arata autorul in poza, inclusiv ce varsta avea, atat cea reala cand a scris cartea cat si cea imaginara pe care i-o atribui eu personal, (ca pt mine de ex dl Cehov va avea mereu 42 de ani si dl Alexandre Dumas tatal 52, etc), etc...abia acum vad ca ar fi fost voie sa se puna si carti de non-fictiune...zau, cred ca mi-ar fi fost si mai greu ! La un moment dat chiar l-am invidiat pe blogger-ul Vladimir ca a avut curajul macar sa isi aleaga un criteriu anume si sa scrie rapid toate cartile de SF pe care le-a citit in lb romana...dar asta mie mi-a dat si mai multe intrebari, ce ma fac cu genurile de literatura, ba chiar curentele literare si limba in care am citit eu cartile respective, ce ma fac si cu calitatea traducatorului in caz ca le-am citit in traducere, ce ma fac cu situatiile in care, just in case, ar fi putut fi vorba de un traducator pe care-l admiram chiar mai mult decat pe autor, si de dragul caruia de fapt citisem cartea respectiva, (situatie mai rara, insa nu imposibil de imaginat), ce ma fac daca imi placuse o carte mai mult intr-o limba decat in alta, in caz ca o citisem si asa si asa...pana la urma am renuntat !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gandesti mult prea mult :))

      Ștergere
    2. Pai cum sa nu ma obsedeze unul din obiectele mele reale de fetish, (cartile), si sa nu vreau sa iasa ceva cat mai perfect daca ar fi sa ma apuc eu personal de scris vreo lista...mie mi-au luat si peste 4 luni sa le scot din cutiile de carton ca sa le pun pe masute de cand m-am mutat...acum cred ca o sa-mi ia poate si un an sau mai multi, (bazat pe experiente anterioare), ca sa le asez in rafturi in biblioteca, pt ca in clipa asta nu ma pot decide dupa ce sistem, si parca sa il folosesc pe ultimul pe care l-am folosit, dupa inaltime, nu as vrea...as fi asa de tentat sa incerc sa le pun pe culori si design litere de pe cantul copertei acuma...insa asta imi va lua mult timp, ar fi ca aranjarea unei noi expozitii, si eu nu am mai incercat niciodata asa ceva pana acum...in trecut o data chiar le-am pus pe limbile in care erau scrise, uneori le-am pus si la intamplare...de cele mai multe ori am stat cu ele pe podele sau pe diverse suprafete plane teancuri, in functie de grosime ca sa aiba teancurile solidatae mai mare la baza...de atatea ori pana la urma le-am aruncat sau le-am donat nearanjate sau unele, destul de multe, chiar neatinse decat cel mult o data in momentul cumpararii...pe urma am luat-o de la capat cu altele...acest fetish, mai ales ca si acumulez, plus imi cauza episodic sentimente de anxietate destul de mare e de nivel sigur patologic la mine, (spre deosebire de cel fata de incaltaminte care e mai simplu si in cazul doar sufara daca nu am oportunitatea sa vad si sa ating incaltaminte misto cand vreau eu, altfel nu acumulez...si acum de cand sunt in Norvegia si efectiv NU pot sa gasesc incaltaminte misto am luat-o razna cu fetishul cu cartile...)

      Ștergere
    3. mie imi place mirosul pe care il au cartile si pentru ca sunt o fiinta tactila imi place sa le ating pe cele scrise pe foita fina,ma refer la editiile de colectie...

      Ștergere
    4. Rudolph, eu zic totusi sa incerci, chiar scriind mai multe liste. Ai atatea de spun in privinta cartilor...

      Ștergere