joi, 12 iulie 2012

Ultima "fitza" din anii 30












Lido a fost deschis în luna august 1930 şi a fost proiectat de arhitectul Ernst Doneaud. Odată cu lansarea hotelului s-a inaugurat şi bazinul cu valuri, o noutate absolută pentru bucureşteni.
 „Era o chestie nemaipomenită pentru acele vremuri şi a reuşit să-i atragă pe bucureşteni până foarte târziu. Şi eu m-am scăldat la acest bazin prin anii ’70-’80“, îşi aminteşte renumitul istoric Dan Falcan.Celebrul bazin Lido, situat în spatele hotelului, avea o suprafaţă de 500 de metri pătraţi, iar gresia şi faianţa erau de culoare albastră şi albă. Maşinăria care producea valurile şi toate instalaţiile bazinului au fost recondiţionate şi îmbunătăţite constant de-a lungul timpului.
Pentru a păstra standardele de igienă, apa bazinului se schimba la fiecare două zile, iar în acest interval trecea printr-un circuit special care o încălzea, o filtra şi o dezinfecta, adăugândui-se clor. Pe una dintre părţile ştrandului era instalat un ecran rulant, folosit pentru întreţinerea şi distracţia clienţilor.„Realitatea Ilustrată“ saluta cu entuziasm în 1930 deschiderea bazinului cu valuri de la Lido, subliniind faptul că oricine a făcut o baie în bazin se declară încântat de efectul minunat al valurilor, de curăţenia desăvârşită a apei, menţinută întotdeauna la o temperatură agreabilă.De asemenea, presa vremii pomenea şi faptul că hotelul Lido era „înzestrat cu cele mai perfecţionate aparate de gimnastică şi masaje electrice“ şi că a avut un enorm succes cu dineurile şi băile de seară la care uneori multe persoane nu mai găseau loc.




Numele de „lido“ îşi are rădăcinile în Italia, şi vine de la staţiunea Lido di Venezia, situată pe o plaja din zona Lagunei Veneţiei, unde au început moda băilor de soare, undeva prin secolul al XIX-lea.


.



sursa: www.adevarul.ro
sursa foto: http://armyuser.blogspot.ro/

26 de comentarii:

  1. foarte tare!asta cu valurile e asa veche?
    m-am intalnit cu valurile la un AquaLand acum 2 ani aici in It. tare impresionata am mai fost :)))
    eh...ce sa fac, la mine in Moldova nu sunt valuri si nici metrou :)))
    te pooop...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bunica mea imi povestea de bazinul cu valuri de la Lido si tare mi-am dorit sa-l fi putut vedea si eu...
      de fapt, ea e "vinovata" pentru ca eu ma intorc mereu in trecut...
      s-a nascut in 1910 si astazi ar fi fost ziua ei de nastere...

      ei lasa lasa ca la voi la Moldova sunt fete frumoase rau de tot...unele au niste ochi verzi grozavi :D

      Ștergere
  2. urmaresc cu mare interes rubrica pe care o dezvolti si ne ajuta sa cunoastem Bucurestiul, nou si vechi. Mi-e asa o ciuda ca nu sunt mai aproape! cum as mai fi cutreierat strazile alaturi de un ghi atât de dulce ca tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate ca intr-o alta vara timpul ne va fi mai bun prieten...
      mi-ar face multa placere sa-ti arat acele locuri care au un trecut in spate :)

      Ștergere
  3. Foarte interesant articolul, Pandhora! Nu stiam despre acest bazin cu valuri. Iata ca azi am mai aflat un lucru despre Bucuresti :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bucurestiul inca mai ascunde locuri fabuloase doar ca unele au disparut de tot...
      ma bucur ca ti-a placut articolul :)

      Ștergere
  4. "reclama - sufletul comertului"...super ! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Am si uitat de Lido... Salutari din Brasov!:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce lucruri grozave mai erau în Bucureştiul de altă dată. Eu cred că nu degeaba se numea pe atunci "Micul Paris". Nu şi acum, desigur. Când văd ce "babilonie" arhitecturală este acum în capitală şi cum lângă o clădire de arhitectură de început de secol XX, răsare un monstru de oţel şi sticlă, exact ca nuca-n perete, mă întreb ce gusturi mai au şi oamenii de azi... Oare ce-ar fi fost azi Bucureştiul, dacă n-ar fi trecut tăvălugul comunismului?
    Frumos că ai pomenit de bunica ta, iar articolul de azi este un omagiu frumos, în memoria dânsei.
    O zi frumoasă, Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Alex,asa e...articolul a fost pentru ea dar mi s-ar fi parut deplasat sa o spun...

      sunt de acord cu tine...ma deranjeaza grozav babilonia de care vorbesti...e un scurt-circuit intre trecut si prezent care iti sare in ochi...

      si eu m-am intrebat acelasi lucru...cum ar fi fost Bucurestiul daca acela nu ar fi daramat in dusmanie...
      tota zona aceea de al Piata Unirii ar fi putut fi o bijuterie...acum e doar amintire sau nici atat...
      o seara frumoasa iti doresc la randul meu Alex :)

      Ștergere
  7. Multumesc !
    O zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu drag Sorin :)
      o seara frumoasa iti doresc la randul meu!

      Ștergere
  8. Multumesc de o informatie pretioasa! Si cand te gandesti ca acum e iarasi la moda, nu degeaba se spune ” ce a fost , va mai fi””

    RăspundețiȘtergere
  9. N-am fost niciodată la piscină dar am fost de nenumărate ori seara, la terasă, la bericioaică. :)
    Mai ştii că uneori era spectacol cu ondine în piscină?
    De orchestră nu mai amintesc şi de artiştii care cîntau acolo.
    Cam sumpişor da' merita.
    Acolo şi la Cina mă mai opream...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la Cina mergeam mai des,la Lido am fost doar de cateva ori...la varsta aceea nu prea frecventam astfel de localuri :)

      Ștergere
  10. La multi ani bunicii tale! Imi dau seama ca trebuie sa fi fost o femeie careia ii placea amuzamentul, inclus cel cu valuri...
    Nu auzisem de el pana acum. Mai draga mai, tot timpul aflu lucruri noi de la tine! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc draga mea Vera :)
      a fost o femeie care a stiut sa se bucure de neobisnuitul vietii chiar daca a trebuit sa o ia de 3 ori de la capat...
      a fost o curajoasa ceea ce eu sunt doar pe jumatate...cred :)

      Ștergere
  11. Bună scumpo!
    Foarte interesant,mulțumesc!
    Un weekend excelent îți doresc!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Elena :)
      un w-end perfect iti doresc la randul meu cu tot dragul,pup >:D<

      Ștergere
  12. Numele vine de la localitatea italiana Lido di Jesollo , statiune de langa Ventia, cu plaja deosbit de fina. Statiunea este mica si cocheta...

    Ansamblul "Lido" din Bucuresti, cred ca dadea un plus de sarm Bucurestiului interbelic, la fel Capsa .....La vremea pe care o amintesti era o adevaratacapitala europeana.

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu am avut niciodata ocazia de a merge la un asemenea bazin, dar inca mai am sperante.

    RăspundețiȘtergere