sâmbătă, 28 iulie 2012

Ceai rece de mar cu menta...

....bun,bun,parfumat si racoritor si mai ales usor de preparat.
Ma gandesc ca v-ati plictisit deja de limonada de pepene rosu asa ca m-am gandit sa schimbam gustul :)
Avem nevoie de :

-  2 pliculeţe de ceai (eu am folosit ceai verde si galben)
- 1 lingură de zahăr brun (eu am folosit zahar obisnuit sau miere)
- 2 mere, curăţate de coajă şi de cotor, tocate
- 2 linguri de brandy
- 600ml de apă minerală
- 1 mână frunze de mentă

Se aşază pliculeţe de ceai într-o cană mare şi se toarnă deasupra 300ml de apă fiartă. Se lasă la infuzat un minut ( daca il vreti mai concentrat il lasati 3 min - eu asa am facut) apoi se scot pliculeţele de ceai. Se adaugă zahărul şi merele. Se amestecă şi se acoperă. Se lasă la răcit, apoi se pune la frigider 4 ore sau peste noapte.Se strecoară ceaiul, înlăturând merele, şi se adaugă amestecând brandy-ul. 
Puteti pune coniac in loc de brandy sau il puteti lasa asa daca il vreti fara alcool. Se toarnă în pahare şi se adaugă mentă şi gheaţă. Se completează cu apă minerală. 
 Are si  un minus acesta bautura...se termina imediat :)


sursa : www.goodfood.ro

28 de comentarii:

  1. Numai apa beau peste 5 l pe zi, daca e altceva beau si mai mult:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Vreau si eu :o3 am descoperit recent o bautura numita Mentolada,si deh,chiar daca e cu alcool,tot beau =)

    RăspundețiȘtergere
  3. Tu deja te racoresti ?! Vad ca trebuie sa stea ceva timp la "dospit" ! :)
    Daca mai am putere , imi fac si eu !
    Un weekend minunat !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sper sa te relaxezi in acest w-end,am inteles ca si tu ai avut o perioada maxim de aglomerata...
      eu fac bagajele...maine plec in vacantaaaaaaa :)

      o sa vezi ca e grozava dupa ce a "dospit" :))

      Ștergere
  4. pare tare bunut!!
    si merge si la dieta mea daca inlocuiesc zaharul cu indulcitor...wow :)
    vacanta auzi la ea!! ce-ti trebeuie draga vacanta???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai incercat fructoza?
      mie mi se pare mai aproape de gustul zaharului...
      oricum eu ma topesc dupa ceaiul rece :)

      chiar asa...ce-mi trebuie?nu era mai bine cand lucram si in w-end?ia sa ma gandesc eu mai bine?sa mai plec in vacanta?m-am gandit...daaaaaaaaa :))

      Ștergere
    2. nu am incercat...
      insa m-am obisnuit cu asta :)

      bine du-te...offffffff :))

      Ștergere
  5. Rețeta este greșită,
    nu se pun două linguri de brandy,
    ci două polonice;
    nu mentă, ci cânepă;
    nu se termină imediat, ci se lasă trei zile la macerat în soare;
    se bea dintr-o înghițitură;
    băutul trebuie asistat de cineva care este în stare să formeze 112 cât mai repede cu putință, dacă este nevoie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi s-a parut mie ca parca parca ceva nu se potriveste...norocul meu cu tine...imediat fac alt ceai :D
      sa fii pregatit sa formezi 112 :P
      am uitat...tu esti in Timisoara :))

      Ștergere
  6. Esti o comoara! Reteta asta e geniala pentru zilele astea calde!

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ideea... fara alcool o sa incerc si eu, altfel ametesc :)
    Vacanta frumoasa, Pandhora, și așteptăm vești-povești, fotografii și gânduri de călătorie :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. lasa lasa...un pic de ameteala nu strica nimanui :))
      multumesc Oana,in mod sigur voi reveni cu ceva fotgrafii :)
      o vacanta perfecta va doresc si voua cu tot dragul >:D<

      Ștergere
  8. Bună scumpo!
    Poza arată super și rețeta este
    bine venită pe căldura aceasta!
    Mulțumesc,am notat și eu!
    Un weekend plăcut îți doresc!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sper ca o sa-ti placa :)
      pup si eu Elena,un w-end perfect iti doresc la randul meu cu tot dragul >:D<

      Ștergere
  9. Excepțional, trebuie să-l prepar! Mulțumim, fac pentru toți ai casei, dar cu mai puțin brandy!
    să ai o seară superbă! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. grozav!
      sper ca o sa-i placa si Enyei :)
      o seara perfecta va doresc la randul meu!

      Ștergere
  10. mereu ne ademenesti cu bunatati! cine sa-ti reziste?! :)

    Sa ai un weekend minunat! esti cu familionul? salutari tuturor! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiam ca sunt irezistibila :))
      maine ma intalnesc cu ai mei...de abia astept :)
      un w-end perfect iti doresc la randul meu,puo Carmen >:D<

      Ștergere
  11. Daca nici cu reteta asta nu ma racoresc, maine dimineata plec spre Polul Nord. ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. Mmmm... Profit :) ca nu esti acasa si am venit sa beau ceai! Si daca tot am in fatza o cana cu ceai de menta si mere - rece! (in imaginatie) - iti spun ca azi m-a innebunit PC-ul (prietenul meu cel mai bun!) A facut pe nebunul! Am avut nevoie de vreo cinci ore sa vizitez 5-6 bloguri... si sa scriu in cartea de onoare! Asadar... acum am nevoie de un ceai de tei, linistitor! :))
    Dar maine voi bea si un ceai preparat dupa aceasta reteta pentru ca voi manca si o salata de fructe cu muuult pepene galben :)

    Vacanta placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sper ca PC-ul tau si-a revenit si ca ai incercat ceaiul...te mai asteppt oricand simti nevoia sa te racoresti :)

      Ștergere