duminică, 8 iulie 2012

Despre ploaie...

In Portugalia ploaia este un motiv intemeiat, chiar si pentru sefi, sa nu plece la timp catre locul de munca, scrie Lady Zone.
Locuitorii din Uganda nu se tem de fulgere deoarece aici, anual, au loc in jur de 250 de furtuni puternice insotite de tunete si fulgere.
Din cauza ploii, au aparut buletinele meteo la radio. Cand un proprietar american al unui post de radio a fost prins nepregatit de o ploaie neanuntata, acestuia i-a venit ideea de a face o noua rubrica in care sa vorbeasca despre probabilitatea meteorologica.
In arida Botswana, oamenii se saluta cu apelativul "pula" care inseamna ploaie. Moneda nationala se cheama, de asemenea "pula" (ploaie).
In Cuba, ploua doar dupa amiaza, iar in Thailanda numai noaptea.
Un om poate ramane complet uscat, in timp ce ploua, doar daca se gaseste in desert. Nu pentru ca acolo nu ar ploua, ci pentru ca apa se evapora inainte de atinge pamantul din cauza temperaturilor ridicate.
Cel mai ploios loc de pe Pamant este orasul Cerapundji din India. In fiecare an, pe 29 iulie, in orasul Weisenberg, statul Ohio, ploua. Si asta se intampla de 100 de ani.
Anual pe Pamant cad 519.000 tone apa de ploaie.
Un om dintr-o suta de milioane sufera de alergie la ploaie. Daca un suferind de o asemenea afectiune sta in ploaie mult timp poate muri. 


 sursa: www.ziare.com


Iata cum ploaia nu e chiar asa...apa de ploaie :) 

27 de comentarii:

  1. Bine ai revenit, pandhora!
    Sa scrii despre ploaie in astfel de zile... e aproape un sacrilegiu! :) Dar informatiile sunt interesante!
    O saptamana cu multe impliniri iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine te-am regasit Kundalini :)
      ohhh...as da orice pentru cativa stropi de ploaie...dar nu ca cei din desert care nu mai ajung sa atinga pamantul :))

      o saptamana racoroasa iti doresc la randul meu!:)

      Ștergere
  2. Ploaia e între binecuvântare şi blestem, depinde de locul de pe glob în care te afli. Numai în Botswana ploaia e indecentă şi dacă un botswanez i-ar vorbi unui român de ea, probabil că omul nostru ar fi îndreptăţit să se simtă înjurat.
    :))
    Interesant articol!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte adevarat...de multe ori am zis ca la noi e aproape bine din acest punct de vedere :)

      cuvintele au valoarea pe care le-o dam:)

      Ștergere
  3. Sa vina odata ploaia si la Bucuresti ca e jaleee! :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred că-mi place abordarea din Portugalia..!
    Bine-ai revenit! Ţi-am simţit lipsa!
    te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine te-am regasit :)
      si voi mi-ati lipsit mie,chiar foarte mult:)

      de acord...mai ales ca maine este luni :))

      Ștergere
  5. De cate ori vine vorba despre ploaie eu de obicei ma gandesc la dl Gene Kelly dansand si Singin' in the rain, insa cand am citit acest articol nu stiu de ce mi-a venit mai intai in minte cantecul Ploaia si noi, cantat de d-na Doina Badea, (pe care, zau, oricat de afon sunt, chiar il pot aprecia si eu in legatura cu calitatile de interpretare vocala superlative ale acelei cantarete),

    http://www.youtube.com/watch?v=EcyHbS8Kpd8&feature=related

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu am mai auzit melodia asta de mult,mult timp...
      multumesc :)

      Ștergere
  6. ce articol fain...
    interesanta ploaia in orasul Weisenberg...:). nu stiam asta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici eu nu stiam si tot stau si ma intreb cum de e posibil...daca aflu,iti spun :)

      Ștergere
  7. Vreau si eu ploaie la Satu Mare!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Acum câteva zile, după arşiţa cumplită a amiezei, ne-am pomenit din senin cu o ploaie repezită, care a răcorit totul în jur. A fost minunată! Toată lumea a ieşit afară, după ploaie, respirând un aer atât de curat şi răcoritor.
    Fain articolul tău despre ploaie!
    o săptămână minunată! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ohhh...parca respir si eu un picut de aer proaspat citind ce ai scris:)
      minunata sa-ti fie si tie saptamana Alex! :)

      Ștergere
  9. ...o drăguță capricioasă :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Răspunsuri
    1. ar trebui sa facem un club al celor care cheama ploaia! :))
      o seara racoroasa iti doresc Sorin :)

      Ștergere
  11. Multumesc de informatii. Gata, m-am hotarat si de maine va voi scrie din Thailanda. :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Aha, aici e lista cererilor pentru ploaie :) Sa ma inscriu si eu ? De 45 de zile n-am mirosit-o ...
    Te imbratisez, Pandhora !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai bine ca eu nu am numarat zilele :))
      ce fac florile si rosiile tale pe asa o arsita?
      te imbratisez si eu cu tot dragul :)

      Ștergere
  13. Ieri eram pe Dunare, la Ulm si fratele meu tocmai ne atragea atentia ce tulbure e apa! din cauza ploilor de la munte... nici urma de Dunarea Albastra! el spunea ca in Spania, toate raurile au ape clare, ca vezi fiecare piatrape fundul albiei... dar ploua de cateva ori pe an!
    Intrigant este faptul ca eu platesc "apa" (taxe) ~50euro pe luna, si ploua din plin; in Spania, fratele meu plateste apa 30 euro pe an!!!!! si apa este pretioasa, nu ploua! Nu-mi vine a crede!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ohh...fiscalitatea asta ne "stoarce" de bani :D
      oricum ar fi Dunarea e mereu frumoasa...
      am vazut-o de curand la Portile de Fier si chiar daca dimineata abia mijea ea era cu adevarat minunata :)

      Ștergere
  14. offfff....pe canicula asta tu vorbesti despre ploaie ?! ;)

    RăspundețiȘtergere