luni, 24 septembrie 2012

Asa sa fie oare?

Cercetarea stiintifica a bolilor a progresat atat de mult ca este aproape imposibil sa gasesti pe cineva care sa fie complet sanatos.

Aldous Huxley

46 de comentarii:

  1. "Sanatatea este o comoara pe care putini stiu sa o pretuiasca, desi aproape toti se nasc cu ea." – Hipocrate

    :))) cunoastem mii de boli, dar avem o singura sanatate!

    Noapte buna, draga mea draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cuvintele sunt intelepte...noi...mai putin :)

      somn usor draga mea draga! :)

      Ștergere
    2. Se vede ca d-lui Hipocrate, spre deosebire de dl Galen si cativa arabi, nu-i placea literatura SF.

      Ștergere
  2. Pai bineînteles ca asa este, ce s-ar face atâtea zeci de mari laboratoare de medicamente cu atâtea mii de medicamente?
    Ma duc sa ma culc, mi-am luat somniferul...

    RăspundețiȘtergere
  3. imi amintesc de nu stiu ce gripa care bantuia acum doua ierni cred...vaccinul potrivit tulpinii acelei gripe nu se mai gasea...bla bla...
    cand a aparut vaccinul,a fost o adevarata nebunie...toata lumea il cumpara...eu nu l-am cumparat pentru ca mi se pare stupida psihoza asta a bolilor aparute peste noapte urmate de vaccinul sau medicamentul aferent...

    ma duc sa caut si eu niste somnifere :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte adevarat, daca s-ar mai gasi si un tratament pentru bolile grele, atunci cu siguranta orice problema am avea si-ar gasi leacul la spital. Eu cred ca un om sanatos este un om modest ce nu are in vocabular cuvantul "habotnic" si tot un om sanatos este un om ce se bucura de viata din plin si nu se gandeste la o eventuala boala si la urmari. Daca am sta sa ne gandim ca avem ceva cu siguranta cei de la spital vor gasi ceva :)))

      Ștergere
    2. adevarat...gandul la boala te imbolnaveste :))

      Ștergere
  4. Poate ca am si eu ceva...insa nu stiu si nu ma preocupa sa-mi gasesc afectiuni imaginare, cum cunosc o multime de oameni ca si-au gasit. Ma simt bine si pe doctori am de gand sa-i vizitez cat mai putin :)
    Da...chestiile cu psihozele...cand se mai intampla cate una...imi vine sa inchid televizorul.
    Uneori chiar o fac ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu fac la fel nu de alta dar orbirea oamenilor ma scote din sarite...

      Ștergere
  5. :)Si medicamentele au atatea reactii adverse ca odata ce le ei, e imposibil sa te mai faci sanatos:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. creeaza dependenta pentru ca unul il sustine pe altul si tot asa...asta-i adevarul...da...

      Ștergere
  6. eu sper sa va mai treziti astazi! :)
    pe de alta parte, nu dracul atat de negru! eu am sperante....:)
    pop!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu m-am trezit si am fotografiat un rasarit de la fereastra dormitorului dar am folosit telefonul ca pierdeam momentul si nu a iesit ce am vazut eu...ufff...de-as fi si eu ca tine...priceputa :))
      pup si eu fata care face foto frumoase :)

      Ștergere
    2. tu esti o norocoasa! cum sa ai rasarit la fereastra? ia zi unde stai ...:))

      Ștergere
    3. cu fata spre rasarit si la etajul 8...eee...de-as putea sa ma trezesc mai des dimineata si sa am ochiul tau :))

      Ștergere
  7. Răspunsuri
    1. Aoleu ! E caz urgent de Lost in Translation ! Acum ma voi simti obligat sa clarific pt ca altfel scade moralul pe Internet, si eu eram raspunzator in ziua respectiva cu moralul, marti parca sunt cu moralul si joia cu morala...sper ca nu era invers, ca nu le mai tin minte nici eu.

      Ștergere
  8. Mai bine, sa vedem partea plina a paharului ... perfectiunea nu exista dar lumea merge inainte :)
    O zi frumoasa, cu idei pozitive !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da...paharul tau e plin ochi cu sperante si e bine ca e asa :)
      o seara faina iti doresc la randul meu! :)

      Ștergere
    2. In sfarsit o persoana optimista ! Multumesc din suflet ca era gata gata sa ma las demoralizat si eu.

      Ștergere
    3. vezi cum rasare norocul atunci cand te astepti mai putin? :))

      Ștergere
  9. cred...tot iti gasesc ei cate ceva !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zau, aveti cu totii un moral destul de jalnic sub acest articol. NU pot da vina pe dl Huxley, insa zau daca e cazul de citit Huxley in lb romana intr-o zi de marti !

      Ștergere
  10. Bună scumpo!
    Îmi place mult poza ta!
    Nu cred că există cineva perfect sănătos!
    Îți doresc o zi plină de bucurii!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o floare...o speranta :)
      o seara faina iti doresc Elena cu tot dragul! :)

      Ștergere
  11. Buna ziua Stimate prieten Pandhora!

    Adevărat a lansat foarte dificil, deoarece totul este poluat și contaminate

    și mai rău în acest sens este faptul că omul care a provocat contaminarea foarte

    nostru alimentar, Earth și aerul pe care îl respirăm!

    Dumnezeu să binecuvânteze saptamana!

    Olá Querida Amiga Pandhora!

    É verdade muio dificil pois está tudo poluído e contaminado,

    e pior disso é que o próprio homem que causou contaminando

    nossos alimentos, a Terra e Ar que respiramos!

    DEUS abençoe sua semana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. seara buna Adriano,
      adevarat nu mai exista hrana nepoluata...solul,aerul...noi suntem imbasiti...noroc ca am capatat rezistenta :)
      o seara frumoasa iti doresc la randul meu,multumesc! :)

      Ștergere
  12. Nu există om pe deplin sănătos. Nu se spune, oare, că în momentul nașterii noastre începem să ...murim? Să îmbătrânim? Esențialul este să nu tratăm cu indiferență, ci cu atenție și medicație, că de aceea au făcut doctorii atâtea cercetări. O zi cu sănătate, dragă Pandhoraa! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel mai greu e sa-ti pastrezi o stare de sanatate echilibrata...fericiti cei ce reusesc! :)
      o seara faina iti doresc la randul meu Mirela! :)

      Ștergere
    2. Va rog sa va revizuiti si nuantati intelegerea, cf anunturile in mass-media internationala din ultimii 15 ani, cum ca creierul de copil/adolescent ESTE in mod cat se poate de REAL mult mai plastic maleabil si mai rezilient decat s-ar putea crede cam pana la varsta de cca 25 de ani, cand se considera pe deplin maturizat, si abia dupa 27 de ani incolo, cf BBC preluat si de Reuters, incepe ateroscleroza cerebrala umana...deci, bucurati-va si ramaneti optimisti: EXISTA o fereastra reala de funmctionare optim matura intre 25 si 27 de ani la maj oamenilor, drept care o recomand ca perioada de varsta ideala pt efectuatul a cat mai multor alegeri de viata importante care va vor influenta si bruma de destin care nu v-a fost deja scrisa in frunte de la nastere + ursitoare de tipul: in ce zona geografica doriti sa locuiti si sa lucrati, in ce domeniu anume in mare (servicii, productiv, consultanta, comercial, etc), cu cine doriti sa va reproduceti specia...ca restul nu prea conteaza decat la nivel de detalii de promo, de ex daca aveti apartament sau cort sau vila, sau ce marca de cal sau masina sau motocicleta va decideti sa va reprezinte, etc.

      Ștergere
    3. Cine a scapat sansa acelei varste, NU e cazul sa disperati, in zilele noastre, din 2006 oamenii au o speranta reala de viata DUBLA la nivel MONDIAL fata de ce era inainte de 2006, asa ca veti mai avea ocazii sa mai faceti alegeri importante de viata, chiar si cu creierul usor sclerozat.

      Ștergere
  13. La cate E-uri baga în mancare încep sa cred ca nimeni nu mai este sanatos! Eu am luat niste rosii. pe care le-am si returnat, ieri pe furtuna! Miroseau si aveau gust de clor! Mai multe nu zic! O seara faina draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici legumele din piata nu mai au gustul legumelor din copilaria mea....piata nu mai miroase a piata...
      faina sa-ti die si tie seara Minnie,multumesc! :)

      Ștergere
  14. nu, nimeni nu e perfect sanatos, da' asta e!...pe cei mai multi nu ne tine din treaba un junghi sau o ameteala :)
    sa fim sanatosi!...
    ps: asta ar trebui sa fie urarea cea mai pretuita azi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da...asa ar trebui doar ca uitam...fara sanatate bucuriile nu au gust si banii nu isi mai au sensul...

      Ștergere
  15. Cum sa fim sanatosi, daca planeta-mama nu mai este sanatoasa? Oricat ne-am feri, oricat ne-am proteja, cred ca este imposibil sa fim perfecti, sa nu avem nici o bola, nimic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa spune si Huxley si noi stim ca este asa :)

      Ștergere
    2. Va rog sa va indepartati imediat de nebunia reala a cvasi-filozofiei cu elemente de grandiozitate SF cum ca toti suntem bolnavi si mai imbolnavim si Planeta, (sau ea pe noi, ca tot aia e), si sa va reamintiti ca dl Huxley a fost scriitor de SF (FICTIUNE) britanic cu simt al umorului sec englezesc, drept care comentariul meu clarificator pe zona balcanica/sud-europeeana cu alte preferinte de literatura si cu alt fel de simt al umorului de mai jos.

      Ștergere
  16. LOL ! Huxley asat are un umor sec din ala englezescul de uneori nici nu-ti dai seama daca glumeste sau e serios ! Zau, te doare ceva (fizic sau moral/spiritual/psihologic) sau ti-e frica de ceva ? Nu ? Esti in mare sanatos, si mai ai de indeplinit inca o conditie de baza ca sa fii cu adevarat aproape sigur c aesti sanatos si in detalii, aceea de daca ai pastrate capacitatea de a munci si de a iubi (nu mai conteaza acum in ce proportii si/sau daca sunt actualizate ambele in acelasi timp in proportiile ideale, ca atunci ar fi intr-adevar prea pretentios). Daca la prima e NU si la a doua e DA= gata esti sanatos= echilibrat biopsihoosocial optim functional, cf definitie OMS, sau in stare de echilibru metabolic sau fiziologic homeostatic cu consum eficient de energie, adica cost de resurse mic si rezultat maxim posibil, cf definitie mai larga wikipedia.

    Daca scartaie pe undeva, atunci insemana ca NU esti sanatos si recomandarea mea este: du-te la shamanul cel mai apropiat, (daca esti zgarcit si nu vrei sa dai spagi la mai multi, adica preot, psiholog, medic clasic, medic alopat plus toti asistentii lor).

    RăspundețiȘtergere
  17. Răspunsuri
    1. mi-as fi dorit sa nu fii de acord cu el nici tu,nici eu dar...:))

      Ștergere