miercuri, 19 septembrie 2012

Despre cuvinte


Eu cred in puterea cuvintelor.
Incarcate pozitiv sau negativ,cuvintele ne mangaie sau ne izbesc,ne naucesc sau ne aduc linistea…
Este teribil de important sa fim atenti la ceea ce spunem pentru ca,de fapt, cuvintele exprima ganduri si gandurile ne apartin, deci ne contureaza pe noi ca persoane.
Am gasit de mult o mantra pe care,citind-o,am simtit ca mi se potriveste…stiu ca aceasta mantra apartine curentului reiki…
Am toata consideratia pentru cei care practica yoga sau reiki…mi-ar placea sa am suficienta determinare ca sa le practic la randul meu dar sunt prea superficiala pentru asta…
Faptul ca o folosesc nu are legatura pentru mine cu reiki-ul…are legatura doar cu starea de relaxare sau mai corect spus cu starea de “dezaincordare” pe care mi-o induce…

Doar astazi,nu te supara,
Doar astazi,nu te ingrijora,
Arata-ti recunostinta fata de cei din jur,
Devoteaza-te muncii tale,
Fii bun cu toate fiintele vii!

Voi aveti astfel cuvinte “magice”?

28 de comentarii:

  1. Eu zic o rugăciune și de fiecare dată maispun: ”Mulțumesc, Doamne, pentru viață și sănătate, dă-mi putere să împlinesc voința Ta”....și fac puțină yoga dimineața.
    Cam asta e magia mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. clădeşte la loc
    îngerii nu cad
    visele mari
    sunt universuri mai mici
    nefericirea nu există...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai dreptate, cuvintele sunt un dar divin extraordinar pentru om. Cred că tocmai datorită cuvintelor omul este mai presus de celelalte vieţuitoare şi mai aproape de Dumnezeu. Nu întâmplător Ev. Ioan spune: "la început a fost Cuvântul şi Cuvântul era la Dumnezeu şi Dumnezeu era Cuvântul....".
    Cuvintele sunt purtătoare de energii spirituale extraordinare. Pozitive sau...negative. Cuvântul poate aduce binecuvântare sau blestem, lumină sau întuneric, bine sau rău.
    Dintr-o inimă bună, cuvintele curg ca un izvor cu apă vie.

    Numai bine, Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de-am sti sa le folosim asa cum merita sa fie folosite...de-am sti,de-am vrea...
      o seara buna iti doresc si eu Alex! :)

      Ștergere
  4. e atat de frumos sa fii bun....
    nu-mi iese tot timpul, dar eu ma stradui.. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te imbratisez draga mea...sunt sigura ca este exact asa cum spui >:D<

      Ștergere
  5. Incerc sa respect cele zece porunci.... dar ispita e asa de mare! :))
    Mai ales cand urmaresc bloguri care posteaza "tatuaje" si " sa nu uiti ca femeile"....
    Un adevarat supliciu! :))

    RăspundețiȘtergere
  6. emotionant articol, draga Pandhora! cuvinte “magice”... nu am, dar de cate ori am ceva de rezolvat si simt ca ma lasa entuziasmul, îmi spun, în ori ce lucru exista ceva frumos, trebuie doar cautat ce! si, daca nu pui suflet în ceea ce faci - indiferent ce - atunci mai bine "stai pe tusa". Deasemenea, atunci cand simt ca mi se "ascute limba" îmi spun - cine sunt eu sa am dreptul sa judec pe altul?! si atunci ma potolesc :)
    te îmbratisez. noapte buna draga mea draga! :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. calda dar si lucida...exact asa cum te stiu :)
      somn usor draga mea draga,pup si eu :*

      Ștergere
  7. Cred ca fiecare ar trebui sa-si doreasca astfel de cuvinte in viata lui, probabil stresul ar scadea si vietile noastre ar fi mai luminate. Ar fi mai multa liniste, pace ... o lume mai colorata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ar trebui...dar de cele mai multe ori uitam de ceea ce ne face cu adevarat bine...

      Ștergere
  8. "Ascultă-ţi inima"... au fost mereu cuvinte puternice pentru mine.
    N-am făcut aşa mereu, dar cunosc adevărata lor putere/semnificaţie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. inima stie ce "spune" doar ca noi ne facem ca nu intelegem...uneori...

      Ștergere
  9. Cuvintele sunt o modalitate extraordinară de a transmite către oamenii din jurul nostru tot ceea ce simţim. Permanent sau doar la un moment dat. Le purtăm cu noi, oriunde în viaţă şi în lume, încercăm să le aşezăm în aşa fel încât să trăiască frumos, în versuri, propoziţii sau fraze. Mai mult sau mai puţin meşteşugite, în funcţie de talent sau inspiraţie, însă ele rămân amprentele noastre inconfundabile. O zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte adevarat..conteaza totusi felul in care o facem...
      tu esti un bun prieten al cuvintelor,scrierile tale o dovedesc :)
      frumoasa sa-ti fie si tie ziua,multumesc!

      Ștergere
  10. Nu ştiu dacă pic tocmai pe tema postării.
    Nu am avut în minte niciodată devize sau îndemnuri mobilizatoare.Doar de trei "zicale" oarecum..."magice" îmi amintesc mereu :
    1. pe când eram student (şi nu numai atunci!) am scornit vorba : "factorul baftă-factor hotărâtor!" Şi nu m-am înşelat!:)))Mulţi colegi au verificat-o cu ... succes(uri!), mai bine zic, cu..."baftă"!
    2. pe la 40 de ani, ziceam: "măsură în toate" (est modus in rebus) :)))
    3. acum îmi place să spun, de fapt să citez pe alţii mai..."dăştepţi": "întreaga viaţă este o lungă aşteptare"... :)))
    O seară bună, frumoasă şi cu cuvinte..."magice"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da...intreaga viata este o lunga asteptare doar ca traind nu stim (ce) asteptam...
      frumoasa sa-ti fie si tie seara Marco,multumesc! :)

      Ștergere
  11. Eu nu am mantre, sunt chiar impotriva mantrelor, chiar impotriva exercitiilor de relaxare de tip oriental, desi nu le interzic altor oameni care au diferite probleme legate de anxietate. (Sunt impotriva si datorita faptului ca am dubii despre integritatea maj guru, cat si deoarece consider ca un grad de anxietate este necesar pt imbunatatirea performantei in diverse activitati, desi desigur un exces de anxietate este detrimental si trebuie adresat prin diverse metode de evaluare si de tratament ulterior, si printre aceste metode destul de numeroase se afla si gimnastica de tip yoga, exervcitii de respiratie, de biofeedback, exercitii de mentalizare sau de imaginare de poze frumoase, ascultat de muzica de relxare, sau chiar meditatia transcendentala, sau repetarea unor mantre, insa evaluarea trebuie facuta, preferabil de un medic de familie autorizat, pt a determina, daca e posibil cauza anxietatii daca e suparatoare, ca sa nu se piarda timpul cu mantra cand de fapt ar trebui inceput cat mai urgent un tratament pt boala Basedow Graves sau pt 101 alte maladii care pot cere tratament acut cu pastile, sau chirurgical, sau chiar cu raze, nu numai cu extract de Valeriana sau cu Xanax, fiind insotite de acest sindrom numit atat de cinematic-artistic, cel putin de la d-nii Hitchcock + Mel Brooks incoace, "anxietate").

    Disclaimer educativ off topic: sper ca nu am creat 101 fani de cinema ipohondri in jurul meu vorbind despre lucruri atat de complicate, si urez tuturor fanilor de cinema sa vizioneze in continuare cate si care filme or dori ei pt pura placere si relaxare FARA a deveni ipohondri sau panicati inainte de a se duce sa faca un dus, si doresc sa repet ca, dupa parerea mea, spalatul pe maini cu apa si cu sapun de cate ori se vine de afara in casa, si inainte de oricare masa, purtatul centurilor de siguranta ca sofer sau pasager in autovehicule si a castii de motociclist sau biciclist sau schior sau snowboarder, plus purtatul de condom in timpul relatiilor sexuale non-intentional reproductive chiar si cand ne aflam intr-o relatie mai semi-lunga, plus moderatia in legatura cu consumul de alcool si NON consumul de droguri ilicite, (preferabil, in plus, si NON consumul mai mare de 4 cesti de cafea pe zi si NON consumul de tigari de orice brand, dar ma rog, hai, treaca de la mine), somnul si exercitiul fizic satisafacator si regulat...pot preveni O GRAMADA din aceste posibile surse de anxietate !

    On-topic: mie imi place sa ma joc cu cuvinte in lb romana pe blogul meu si asta ma relaxeaza desi observ ca a devenit ceva addictiv, deci nu stiu cat de sanatos este, ca eu, avand ADHD, sunt si predispus pt diferite addictii mai mult decat media populatiei generale, si deja ma lupt cu dependenta de sex, de fetish-ul fata de incaltaminte si accesorii de piele, de fetish-ul fata de materiale tiparite pe hartie, (preferabil si cu poze), de nicotina si de indragostit frecvent, si acum exact blogging-ul imi mai trebuia !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca toate astea te fac sa te simti bine care e problema? :)

      Ștergere
  12. Nu am cuvinte magice dar am intotdeauna convingerea ca si daca mai gresesc cate ceva voi face tot posibilul sa repar. Iar daca ceva nu merge...de multe ori nu depinde numai de mine, sunt destul de lucida sa-mi dau seama.
    Dar e frumos sa ai o asemenea vorba magica si mai ales daca si ajuta, e cu atat mai bine, atunci sufletul este linistit, impacat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu totii avem nevoie de un punct de sprijin...cuvintele pot fi unul :)

      Ștergere
  13. Nu am cuvinte magice de care sa ma folosesc, dar bunatatea si respectul sper sa fie suficiente.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu sau fara cuvinte magice bunatatea si respectul nu ar trebui sa lipseasca nici unuia dintre noi...

      Ștergere