vineri, 14 septembrie 2012

Chipsuri din ovaz

*ELENA* ma "certa" in dimineata asta ca sunt trista si imi sugera sa va inveselesc cu ceva dulce...ceea ce si incerc acum si aici :)
Fac de mult timp reteta asta de chipsuri,este rapida,usor de pregatit si mai ales e dulce si consistenta...as vrea sa pot spune si ca este sanatoasa 100% dar ma indoiesc ca este asa :))

Pentru o tava sau chiar doua de chipsuri aveti nevoie de :

- o cana fulgi de ovaz (250-300 g) 
- ½ cana faina 
- ½ cana fulgi de cocos - ¾ cana zahar (puteti pune mai putin zahar si o lingura doua de miere)
- un pachet de unt 
- stafide 150 g 
- o lingura esenta de vanilie

Fulgii de ovaz se amesteca cu faina,nuca de cocos si stafidele.
Untul se topeste impreuna cu zaharul ,adaugandu-se la sfarsit esenta de vanilie.
Se omogenizeaza amestecul uscat cu cel lichid pana capata consistenta unei paste dense.
In tava cu hartie de copt se pun cu o lingura gramajoare din pasta obtinuta (eu le las fara o forma anume imi plac mai mult asa) dar le puteti da ce forma doriti, inclusive aceea de batoane …
Se dau la cuptor unde nu trebuie sa stea mai mult de 12-15minute.Sunt gata cand au o culoare galben-aurie.Am uitat sa va spun,cuptorul trebuie incalzit in prealabil…
Iarna adaug si nuci in aceste chipsuri sau inlocuiesc stafidele cu smochine si curmale taiate marunt…puteti folosi si fructe confiate…
Se pot pastra si cateva zile intr-o cutie bine inchisa…
Dimineata sunt grozave langa o ceasca de ceai sau cafea, cum pot fi la fel de grozave cand simtiti nevoia sa rontaiti ceva intre mese…

Nu-mi ramane decat sa va urez…rontaiala placuta! :)


19 comentarii:

  1. Reteta pare usor de facut. Desi nu pot manca asa, simpli, nici fulgi de ovaz, nici de cocos, poate ca intr-un aluat sunt buni, mai ales ca se coc. Cred ca e destul de sanatoasa, cu atatia fulgi. Untul e sanatos, zaharul e foarte putin pentru cantitatea de aluat. Deci iti garantez ca e destul de sanatoasa :) Mult mai sanatoasa decat multe chestii cumparate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună scumpo!
    Mulțumesc mult pentru
    rețetă,ești o dulcică!
    Să ai o seară minunată!
    Cu mult drag!
    http://www.youtube.com/watch_popup?v=701cT-gGRCI&vq=medium
    Filmul este superb..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. orcile...mi-e mila de animalele dresate...

      multumesc pentru filmulet si pentru urari Elena :)
      o seara faina iti doresc la randul meu! :)

      Ștergere
  3. hihi...
    ce-mi mai place sa rontaiesc, iar chipsurile par numai bune :)
    usor si cu siguranta gustos.
    pop!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai, mai ce bunatate ai depanat azi! :)
    Multumim ca o imparti cu noi!
    Seara placuta!
    Cu mult drag, Melly

    RăspundețiȘtergere
  5. Mmmm, grozav de bune tre'i să fie!!
    Sunt o mare consumatoare de cereale cu lapte şi de biscuiţi cu cereale. Iar ce spui tu aici, chiar că sună apetisant. Cred că voi încerca şi eu această reţetă.
    Mulţumesc!
    >:D<

    RăspundețiȘtergere
  6. Oricum e mai sănătoasă rețeta decât faimoasa (și păcătoasa) ciocolată :)
    Așa că... mulțumim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in acest caz recunosc...pacatuiesc aproape zilnic si fara regrete :))

      Ștergere
  7. Stiam si eu o reteta asemanatoare cu fulgi de ovaz si faina de ovaz. Este destul de sanatoasa, probabil depinde si de gustul fiecaruia :)) ... eu de exemplu la o tava (cca 15 fursecuri marisoare) pun cel mult 50 g zahar (desi uneori mi se pare si asa destul de dulce) desi in reteta de zice de 100 g. In fine, sunt gustoase aceste fursecuri si merg perfect la cafea, lapte sau ceai.
    O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur,este o reteta versatila,te poti "juca" cu ingreientele si asa va fi de fiecare data altfel :)

      Ștergere
  8. wow... o reteta super! am notat-o! Se pare ca este într-adevar rapida si nu ai ce gresi la ea. Am sa pregatesc aceste cipsuri pentru decembrie... te voi anunta cum mi-au iesit si ce succes au avut! ;)
    te pup. Sa ai un weekend minunat!
    PS: pe mine m-a prins o raceala... sper sa-mi treaca doar cu ceai si lamâie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sper ca o sa-ti placa :)
      cand le fac iarna eu pun si scortisoara...sarbatorile miros a scortisoara,nu? :)
      daca o sa-ti pui si miere in ceai,plus lamaia si stai in casa la caldura maine o sa fii ca noua!
      ai grija de tine draga mea draga,te pupacesc >:D<

      Ștergere
  9. eu nu stiam de astfel de retete
    suna foarte interesant crocant si apetisant
    eu mananc chipsuri din comert ce-i drept nu prea sunt sanatoase.
    imi plac retetele Bio si cei cu idei
    Multumesc pentru idee.
    O saptamana frumoasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc,eu zic sa incerci! :)
      frumoasa sa-ti fie si tie ziua chiar daca ploua :)

      Ștergere
  10. Nu ma impac deloc cu nuca de cocos, dar as incerca sa fac fara, pentru ca arata bine si nu sunt greu de pregatit.

    RăspundețiȘtergere