sâmbătă, 1 septembrie 2012

Parfumul cuvintelor


Cuvintele au forta de a transpune gandurile in imagini,imagini care se ni se desprind de pe buze,eliberate…
Tot ele,cuvintele, pot fi fragile dar si crude,banale de foarte multe ori dar, fara ele nu am fi doar muti,am fi limitati la miscari care ne-ar da iluzia ca avem parte de comunicare...
Sigur,putem vorbi fara a spune ceva,putem spune ceva fara ca cineva sa inteleaga,putem fi intelesi, dar gresit,putem gresi, fara a putea sa ne mai luam cuvintele inapoi...

Suntem singurele fiinte cuvantatoare…sa cuvantam deci….dar cu grija...

 

Doi şi cu doi fac patru
patru şi cu patru opt
opt şi cu opt fac şaisprezece...
Repetaţi! spune profesorul
Doi şi cu doi fac patru
patru şi cu patru opt
opt şi cu opt fac şaisprezece...
Dar iată pe cer
pasărea-liră
copilul o vede
copilul o aude
copilul o roagă:
pasăre scapă-mă
pasăre dragă
joacă-te cu mine!
Atunci pasărea coboară şi se joacă
cu copilul
Doi şi cu doi fac patru
Repetaţi! spune profesorul
Şi copilul se joacă
pasărea se joacă cu el...
patru şi cu patru fac opt
opt şi cu opt fac şaisprezece
dar şaisprezece şi cu şaisprezece ce-or fi făcând?
Şaisprezece şi cu şaisprezece nu fac nimic
şi-n primul rând
n-au niciun chef să facă treizecişidoi
şi o şterg afară cât pot mai curând.
Şi copilul a ascuns pasărea
în pupitru
şi toţi copiii
o aud cântând
şi toţi copiii
aud muzica
şi opt cu opt se cară binişor
patru cu patru doi cu doi
O şterg frumos la rândul lor
şi unu şi cu unu nu fac nici unu şi nici doi
ci fug şi nu se uită niciunul înapoi
Şi pasărea liră cântă
şi copilul cântă
şi profesorul strigă:
Termină secătură! Nu trăncăni în gol!
Dar toţi ceilalţi copii
ascultă muzica
pe când pereţii clasei
se prăbuşesc domol
Şi geamurile redevin nisip
cerneala redevine apă
şi creta stâncă lângă mare
pupitrele în arbori se prefac
peniţele în păsări călătoare.
   
              Ora de dictare
            Jacques Prevert

artist Kristen Samuel-Bolton

Postare inscrisa in categoria Poveste parfumată între bloggeri...
Au scris si vor mai scrie  Anca,Carmen,Elly,Diana,Lolita,Daurel,Grişka,Lili3d,Minnie, OchiiVerzi,Sara,Silving, Vania,Vero,Zina.

36 de comentarii:

  1. Cat e de frumoasa...Si cat timp a trecut de la orele de dictare...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si de la orele cand eram copii uimiti si curiosi si intrebatori a trecut mult timp...

      Ștergere
  2. "Să cuvântăm deci, dar cu grijă"! Mi-a plăcut mult...
    Ora de dictare... frumoasă poezia!
    Un weekend plin de frumos! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc draga Sara,un w-end perfect iti doewsc la randul meu cu tot dragul :)

      Ștergere
  3. superb! apsolut superb acest poem!
    "pe când pereţii clasei
    se prăbuşesc domol
    Şi geamurile redevin nisip
    cerneala redevine apă
    şi creta stâncă lângă mare
    pupitrele în arbori se prefac
    peniţele în păsări călătoare"... return to innocence... sa fim în fiecare zi, macar un pic - COPII!
    Pandhora draga, mi-au placut mult gândurile tale referitoare la cuvinte, parfumul lor razbate pâna la mine, peste munti, peste ape si tari, si mi-esti tot mai draga! pentru ca te înteleg tot mai bine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. uite ca acest aspect-cuvintele punte-nu l-am amintit dar ai facut-o tu si este completarea perfecta la ceea ce am spus eu :)
      da...cuvintele de pe blogurile noastre ne-au apropiat dincolo de faptul ca am putut sa vad ce ochi minunat de verzi ai tu Carmen :)
      acelasi drag ti-l intorc inmiit si stiu ca tu simti asta >:D<

      Ștergere
  4. Dacă e cuvânt, e multă poezie! Îmi place atât de mult Jacques Prévert ...Paroles et ses jeux de mots!
    Datorită poveștii tale, voi asculta Je suis comme je suis cu Juliette Greco, pe versuri de Jacques Prévert! :)
    Draga mea, te rog și aici,ca tema de peste două ediții a Poveștii parfumate să o alegi tu. Mulțumesc, multe-multe îmbrățișări! :)

    http://www.youtube.com/watch?v=Mv_gJBr9MvY

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "sunt asa cum sunt
      sunt facuta asa
      cand imi e de ras
      rad in hohot,da"

      ador poezia asta dar nu am auzit-o pusa pe muzica...recunosc ca nu ascult Juliette Greco cu toate ca este un nume celebru in muzica...

      multumesc pentru invitatie Mirela,am ales deja tema,iti trimit un mail ca sa-mi spui daca esti de acord :)

      Ștergere
  5. Muzicalitatea şi luminozitatea limbajului şi scriiturii ("language et écriture")lui J.Prévert ne determină să coborâm cu mare emoţie de pe piedestalul vârstei înapoi în copilărie, chiar pe băncile de la începuturile educaţiei, şi să redevenim pe moment iar copii.
    Ca fond sonor care-mi vine acum în minte,, eu vă propun o melodie tot atât de optimist...înaripată : este vorba de Marie Myriam - "L'oiseau et l'enfant" de la Eurovision 1977, cu textul respectiv redat sub clip pentru o mai bună înţelegere a mesajului.
    http://www.youtube.com/watch?v=XgqvJhII6E0
    Un weekend plăcut tuturor cititorilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu adevarat o melodie vesela Marco,imi este cunoscuta cu toate ca au trecut o mie de ani de cand am ascultat-o :)

      un w-end perfect iti doresc si eu in continuare!

      Ștergere
  6. Si totusi atunci cand iubim cele mai frumoase cuvinte se spun in tacere !

    RăspundețiȘtergere
  7. :) ce mi-a placut!! tare draguta...
    dar totusi saisprezece si cu saisprezece de ce nu au chef sa faca treizecisidoi?:P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ia sa vedem noi,ce zice poetul...poetul zice ca nu au chef sa faca treizecisidoi pentru ca au chef de joaca :))
      mi-e drag J.P exact pentru asta...cuvintele se aseaza ca in joaca dar uneori joaca devine serioasa :)

      Ștergere
  8. Minunate versuri de final.De cand n-am mai auzit de pasarea-lira ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu imi aminti de dictare. Chiar ieri ii spuneam baiatului meu ca a fost avantajat, pentru ca a scapat de orele de caligrafie, care mie mi-au mancat primii ani de scoala. Aveam o grija in plus si multe certuri acasa, dupa fiecare dictare.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt în urma cu comentariile.... ma bat cu timpul... zilele au devenit prea mici!
    Dar..... m-ai facut sa îmi aduc aminte de învatatoarea mea. Mai stiu si acum cum o chema. Rodica Gragam. Si ea avea parfumul ei, iti jur, îl simt si acum!
    O duminica faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. parfumul amintirilor este greu de sters :)
      cred ca s-ar bucura sa stie ca nu a fost uitata :)

      Ștergere
  11. Cuvintele ne influenţează viaţa, uneori foarte adânc.
    Excelentă lecţia pe care copilul o dă celor mari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. doar ca cei mari nu prea iau in semana lectiile pe care le primesc de la copii...

      Ștergere
  12. "sa cuvantam deci…dar cu grija..."
    Si cu dragoste, as adauga :)
    Bun indemn, Pandhora, sper sa fie inteles de cat mai multi.
    Poezia lui Prevert, marturisesc ca o citesc acum abia pentru a doua oara. Su din nou mi se pare foarte frumoasa.
    O duminica minunata sa ai! Plina de cuvinte vesele, jucause :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da...grija de a fi atenti la ceea ce spunem a disparut aproape cu totul...
      poeziile lui sunt fermecatoare,ma bucur ca ti-a facut placere sa o recitesti :)
      multumesc,o seara faina iti doresc la randul meu elly!

      Ștergere
  13. Acusi nu se va mai scrie nimic cu creionul sau cu stiloul, iar o ora de dictare n-ar strica nimanui!
    O duminica cu parfum de cuvinte minunatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. timpurile se schimba...o fi bine?o fi rau? :)
      multumesc,o seara perfecta iti doresc la randul meu!

      Ștergere
  14. Minunate gandurile tale! Au un parfum deosebit! Iar poezia este cum spunea si Carmen, o întoarcere la inocenţa pierdută a copilăriei! Mi-a plăcut mult!
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  15. Cred ca in seara asta am sa visez 2 cu 2, 4 cu 4 si 8 si iar doi :))) ... frumoasa poezia. Recunosc ca m-a zapacit putin dar mi-a placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa e talentul lui Prevert...zapacitor :))
      ma bucur ca ti-a placut :)

      Ștergere
  16. Vin si eu, putin cam tarziu! Nu scriu dupa dictare - si n-a mai putea sa o fac scriind de la tastatura pentru ca - intre altele - conexiunea ma lasa balta cand lumea mai draga imi e si cand cuvintele se inghesuie sub frunte asteptand sa le astern...

    Nu cunosteam poezia - asa ca am copiat versurile. Dar, jocul acesta m-a purtat in trecutul foooarte indepartat :) cand mai scriam dupa dictare! Si m-am suparat pe invatatoare pentru ca mi-a dat un 9 cu plus si nu intelegeamd de ce nu mi-a dat 10, ca altora! Pentru ca nu aveam greseli! Am intrebat-o pe mama - si mi-a zis ca o fi 9 cu plus poate pentru ca nu am scris frumos (e drept: si azi scriu urat)... Dar am inteles curand care era, de fapt, diferenta: sacosele pe care parintii mei nu le purtau la "dna" invatatoare. Cand am inteles jocul a devenit serios!
    :)) Ca sa vezi! Unde m-au dus pe mine cuvintele citite la tine!
    Viata fericita!


    P.S.
    Sper sa nu dublez mesajul! Tocmai mi-a dat (din nou) eroare (sau oroare?!) conexiunea! Dar m-am invatat minte, pentru ca toata saptamana m-a scos din fire conexiunea: inainte de a apasa "publicati" copiez ce am scris, sa nu imi pierd ideile "instantanee" :)
    Asadar, am copiat ce am scris acum vreun minut, si daca e dublat, te rog sa stergi unul. Multumesc si... scuze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu-ti face griji,nu l-am publicat pe cel de-al doilea :)

      nu ai venit tarziu,ma bucur mult ca ti-a placut poezia,cat de despre dictare si note...e greu pentru un copil sa inteleaga de ce el nu si altii da...cred ca la fel de greu e si azi...

      si eu scriu urat :))

      Ștergere


  17. un necunoscut
    şi-a lăsat aici vorbele
    şi-a plecat
    pe altă planetă
    fără să ne explice
    cum se folosesc
    ca să nu
    le mai amestecăm
    între dinţi

    ci să le lăsăm
    până ne cunoaştem
    mai bine...

    cu drag,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ohh erys...multumesc...
      sunt atat de cristalin clare cuvintele tale incat am un nod in gat...multumesc...
      imi dai voie sa le postez ca motto la profilul meu?
      sunt emotionata...

      Ștergere
  18. da, pandhora, ti le daruiesc cu tot dragul...sau ca de la suflet la suflet :)
    te pup!

    RăspundețiȘtergere